היישום אינו מחובר לאינטרנט

חשיבה יצירתית

עבודה מס' 063812

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יצירתיות ותיאטרון בובות כעידוד החשיבה היצירתית בגן הילדים.

3,251 מילים ,7 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
הקדמה
יצירתיות מהי
תכונות וכשרי החשיבה היצירתית
תיאור היישום בגן ורפלקציה בעקבות היישום
ביבליוגרפיה

תקציר:
בחרתי נושא זה בשל היותי גננת וראייתי עד כמה חשוב עידוד החשיבה היצירתית אצל ילדים, ועד כמה דבר זה יכול לעזור ברוב תחומי חיי הילד וממשיך לעולם הבוגרות. התמקדותי היא בתיאטרון בובות כפיתוח לחשיבה יצירתית.

השאיפה האנושית ליצור קיימת לאורך ההיסטוריה בכל הקהילות האנושיות. החברה תמיד נזקקה לאנשים יצירתיים ובעלי דמיון שיוכלו למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות מסובכות. היצירתיות והדמיון הם בעלי השלכות משמעותיות לקידומה ופיתוחה של החברה האנושית. הם מאפשרים לנו לפתח טווח גדול יותר של פוטנציאל אנושי, לשפר את יכולתנו לחשוב, להתנהג ולתקשר, להגדיל את רגשותינו ורגישותנו, להרחיב בצורה משמעותית את כישורינו הפיזיים והתפיסתיים, לעזור לנו בגילוי ערכים חדשים ובהבנת תרבותנו אנו בצורה הטובה ביותר, כמו גם הבנת תרבויות אחרות.
היצירתיות אינה חשובה רק לחברה, היא משמעותית גם בהתפתחות הילד. על ידי עידוד חשיבה יצירתית הכוללת מספר כשרים - ביניהם: מקוריות, חיות, שטף, דמיון וגמישות - אנו מקדמים את יכולתו של הילד לחשוף קשרים חדשים ולהשיג הבנות חדשות, ובמקרים רבים אף לגרום לו להגיע לידי הגשמה עצמית. מכאן, אני רואה את חשיבות העיסוק בתיאטרון הבובות עוד בראשית התפתחותם של הילדים, בעודם בגן, אשר כבר שם המקום לעסוק בעידוד החשיבה היצירתית, אם על ידי תיאטרון הבובות ואם באמצעות מדיום אחר.
סיבה נוספת שהניעה אותי לחקור את העיסוק בתיאטרון הבובות ככלי לפיתוח חשיבה יצירתית בגני ילדים, היא ידיעתי והתרשמותי כי ילדים אוהבים את תיאטרון הבובות. אהבה זו נובעת מן הצורך הנפשי ומן היכולת להזדהות עם גיבורים ועם דמויות שעל הבמה. הזדהותו של הילד עם המתרחש בעלילה כה מוחלטת עד שהוא הופך לחלק ממנה. הוא אוהב את הבובה המייצגת אותו שכן כמוה גם הוא קטן ממדים, המתמודד עם כוחות חזקים, עם דמויות שהוא פוחד מהן, והוא נוכח שניתן לגבור עליהן. הוא אוהב את הניצחון שבסיום, המשחרר אותו ממועקות ומפחדים ובטחונו העצמי גובר.
העיסוק בפעילות יוצרת בגן - תאטרון הבובות - הוא התנסות הכוללת חוויה, למידה, עשייה, הבעה ותגובה, המתרחשות בתהליך המפתח את הדמיון, את הטעם ואת היכולת לחוות חוויה יצירתית ומהנה. אווירה זו מעודדת את הילד לביטוי אישי, יצירתי ומהנה. יצירת סביבה זו המזמנת לילד הזדמנויות לפעילות, הממציאה גירויים להתעסקות משחקית ויצירתית, היא תנאי לכינון אישיות בריאה והרמונית, העתידה להגיע לאיחוד חיים מלא ולגיבוש עמדה כלפי העולם הסובב.
בעבודה זו כוונתי לבדוק האומנם ביכולתו של תאטרון הבובות לפתח ולו מספר כשרים האופייניים לחשיבה יצירתית. חשיבה יצירתית משמע - הנכונות לראות את הדברים ראייה שונה; הכושר להיזכר במידע - כמות המילים, הרעיונות והאסוציאציות; האפשרות להסתגל למצבים חדשים; הנטייה לעשות בדברים שימוש חורג מן המקובל; היכולת להביא למודעות סיטואציות, תהליכים אובייקטים ואנשים שלא נוכחים במקום ועוד.

במסגרת העבודה ערכתי תצפית בגן טרום חובה (גן בו אני גננת צהרון). פעילות הילדים הייתה פעילות עצמאית עם הבובות.

מקורות:

אנגלברג, ד. (1982). התפתחות יכולת הדמיון אצל נערים/ות כפונקציה לגישה פרמסיבית של הורים. אוניברסיטת בר אילן. מוגש כמילוי חלקי של הדרישות לקבלת תואר מוסמך.
זיו, א., גדיש, א. (1988), קשרים והשפעות על יצירתיות, אישיות, אינטליגנציה ותפישת הורים. אוניברסיטת תל - אביב: בית הספר לחינוך.
יחזקאלי, י. (1988). תאטרון בובות. תל אביב: הוצאת רשפים.
יחזקאלי, י. (1998). תאטרון בובות ככלי לטיפוח חינוך אסתטי בגן הילדים. עבודת גמר בחוג לחינוך, אוניברסיטת חיפה.
לנדאו, א. (1973). יצירתיות. תל אביב: הוצאת גומא, ספרי מדע ומחקר.
Pagana, A. L. (1979), "Learning and Creativity". In: The Journal of the Creative Behavior, 13 (2), Pp. 127-138.
Torrance, E. P. (1963). Education and the Creative potential. The University of Minnesota Press.

תגים:

יצירה · תיאטרון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חשיבה יצירתית", סמינריון אודות "חשיבה יצירתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.