היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיניות וזוגיות בקרב בוגרים עם פיגור שכלי.

עבודה מס' 063748

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

5,057 מילים ,11 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

נושא הצרכים המיניים והצורך וביחסים קרובים בקרב אנשים עם פיגור שכלי, נתקל לעיתים באי נוחות ופחד. התייחסות לנושאים אלה מתוך פחד ואי נוחות, עלול להביא לידי סבל לבעלי פיגור שכלי, להוריהם, לבעלי המקצוע ולחברה בכללותה. יחסים אינטימיים, נישואין, קיום מין בטוח ונושאי מין אחרים, הם נושאים רגישים, שנעשים רגישים עוד יותר כאשר קושרים אותם לאוכלוסייה עם פיגור שכלי. למרות כל ההסברים הניתנים על ידי הגופים המטפלים, המפגר נחשב לחריג ולאדם בעייתי, וקיימים מיתוסים בנוגע להתנהגותו: אי יכולתו לרסן את עצמו, אי יכולת להיות אחראי ולחיות בחברה רגילה. רבים ההורים של מפגרים החוששים שילדם יסתבכו מבחינה מינית עקב תוקפנות מינית או ניצולם מבחינה מינית על ידי אחרים. אין בסיס ממשי לדאגות ודעות אלו, אך המציאות מראה שהצירוף של מיניות ופיגור שכלי מהווה בעיה מיוחדת שקשה להתמודד איתה. (זקס, 1987).
עבודה זו תעסוק בסוגיות הקשורות בצרכים המיניים וביחסי זוגיות בקרב האוכלוסייה עם פיגור. היא תעסוק בסוגיית ההפלות, עיקור, יחסים אינטימיים, נישואין וחינוך מיני בקרב אנשים עם פיגור שכלי. העבודה מנסה לסקור בקצרה ולתת מושג בנושאים רחבים מאוד. במקור, הרעיון היה לכתוב עבודה על הפלות בקרב אוכלוסייה עם פיגור. אך מתוך הראיון שביצעתי עם סגנית מנהל מחלקת שיקום באגף שירותי רווחה בעיריית חיפה, נראה כי נושא זה אינו רלוונטי כל כך, כיוון שמספר ההפלות הנעשות בקרב האוכלוסייה הוא קטן ביותר, מתוך מה שידוע לשירותי הרווחה. מתוך הראיון גיליתי כי הדגש כיום הוא על פיתוח מערכות יחסים אינטימיים ותוכניות המעודדות מין בטוח לשם הנאה ומתוך בחירה. חלק מהתוכניות מועברות בבתי ספר לקבוצות תלמידים וישנן תוכניות גם לקבוצות הורים. זקס (1987) בספרו מציין כי המשפחה ובית הספר הם ה"סוכנים" העיקריים בחינוך לחיי משפחה ולחינוך מיני, ויש לפעול בשיתוף פעולה בינהם.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. סוגיות בצרכים מיניים וביחסי זוגיות בקרב אנשים עם פיגור שכלי
2.1 הפלות
2.2 יחסים אינטימיים
2.3 עיקור
2.4 זוגיות ונישואין
2.5 מיניות וחינוך מיני
3. ראיון עם סגנית מנהל מחלקת שיקום
4. ממצאי הראיון וסיכום
5. ביבליוגרפיה

מקורות:

אדוארדס,ג'., (1993). מיניות, נישואין והורות אצל בעלי תסמונת דאון . בתוך מ.ז.פושל (עורך),לגדול עם תסמונת דאון - הדרך לעצמאות (160 - 151) .ירושלים:כנה.
אלוני, ר. (1998). טיפול מיני באנשים עם פיגור שכלי. בתוך א. דבדבני ואח' (עורכים), הורות ונכות התפתחותית בישראל (עמ' 151-163). ירושלים: מאגנס.
זקס, ש. (1987). חינוך מיני לצעירים מוגבלים. תל-אביב: יבנה.
חוק לתיקון דיני עונשין (הפסקת הריון), תשל"ז - 1977.
כץ, ש., יקותיאל, א. (1973). פיגור שכלי ונישואין. סעד, 17(2), 7-3.
לויתן , א., (1990). חיי נישואין של אנשים מפגרים .
פירר-אמוץ, נ., (1992). הערכה פסיכו-סוציאלית של נשים המבצעות הפסקת הריון מאוחרת. עבודת גמר לתואר מוסמך אוניברסיטת תל אביב.
פרנק, ע., (2002). חינוך מיני כאמצעי למניעת ניצול מיני של אנשים עם פיגור שכלי. עבודת סיכום בקורס פקידי סעד לחוק הסעד(טיפול במפגר) משרד העבודה והרווחה האגף למחקר תכנון והכשרה.
ציגלר, א., (1980). הפלות הדינאמיקה של עמדות, חוקים, פוליטיקה ובצוע מדיניות. עבודת גמר לתואר מוסמך אוניברסיטת חיפה.
שדמי, נ., בלוך, מ., חרמוני, ד., (2002). השפעות נפשיות של הפלות. הרפואה. כרך 141. 898-901.
Moat - Haller, R. K. (1992). Understanding and expressions sexuality - responsible choices for individuals with developmental disabilities . Paul H. Brookes publishing Co., Inc.

תגים:

הפלות זוגיות · חינוך מיני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיניות וזוגיות בקרב בוגרים עם פיגור שכלי.", סמינריון אודות "מיניות וזוגיות בקרב בוגרים עם פיגור שכלי." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.