היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת המסגרת החינוכית על הדימוי העצמי של התלמיד לקוי הלמידה.

עבודה מס' 063619

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

6,928 מילים ,26 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

בעבודה זו אנסה לבחון את השפעת המסגרת החינוכית בה לומד התלמיד לקוי הלמידה על הדימוי העצמי שלו. לצורך כך אסקור בפרק הראשון את ההגדרות השונות למונח "לקויי למידה". בפרק השני יוצג מושג הדימוי העצמי וייסקרו מה הם הגורמים המשפיעים על עיצובו.
בפרק השלישי אסקור את מושג השילוב הרציונאל העומד בבסיסו ואפשרויות ההשמה של תלמידים לקויי למידה, בישראל. בפרק הרביעי אפרט מה הם הגורמים המשפיעים על הדימוי העצמי של ילד לקוי למידה, תוך מתן דגש על ההשפעה שיש לסוג המסגרת החינוכית בה לומד הילד לקוי הלמידה על הדימוי העצמי שלו. בפרק החמישי והאחרון, אציג דוגמה לתוכנית התערבות שנבנתה במטרה להעלות את הדימוי העצמי של תלמידים לקויי למידה המשולבים בכתה רגילה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: לקויי למידה - הגדרה
פרק שני: דימוי עצמי
פרק שלישי: שילוב
פרק רביעי: הדימוי העצמי של הילד לקוי הלמידה
פרק חמישי: דוגמא לתוכנית התערבות כיתתית לשיפור הדימוי העצמי של תלמידים לקויי
למידה המשולבים בכתה רגילה
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

זלדמן נ., רוזמן מ., פרנקל ר., (1989), זהות אישית, עבודה קבוצתית עם מתבגרים, הוצאת רמות אוניברסיטת תל אביב.
חן, מ. שוליו, ש.הד,ש. (1989). שילוב תלמידים חריגים בחינוך הרגיל. בתוך: דניאלוב, י. (עורכת) תכנון מדיניות החינוך: ניירות עמדה והחלטות ועדת הקבע של המזכירות הפדגוגית. ירושלים - משרד החינוך והתרבות.
מאסן פ., קאגאן ג., קונג'ר ג., (1979), התפתחות הילד ואישיותו, כרך ב', הוצאת "לדורי".
מנקוביץ (תשכ"ט), התלמיד טעון הטיפוח, הוצאת בית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית ושל משרד החינוך ובתרבות.
סגינר ר., (1980), הקשר בין סטאטוס חברתי להערכה עצמית ולהישגים לימודיים: סקירת ספרות ושאלות חדשות למחקר, בתוך: מגמות, כרך כ"ה, מס' 3 .
עשור, א. (1994) "צמיחה וקמילה אישית בבית הספר: ניתוח מוטיבציוני", בתוך: תכנון מדיניות החינוך, ניירות עמדה, תשנ"ד. ירושלים: משרד החינוך והתרבות.
קדרון, ר. (1988). ליקויי למידה התפתחותיים: הגדרה, אפיונים וקווי יסוד לטיפול. נייר עבודה (גרסה מתוקנת), משרד החינוך והתרבות.
רביב, ע. (1988) מדידת האקלים החברתי בכתה. מתוך: ש. צדקיהו (עורך) אקלים כתה: מהות ומעשה. ירודלים: משרד החינוך והתרבות, השירות הפסיכולוגי ייעוצי
שורצולד י., (1984), השתמעויות חברתיות וחינוכיות של הערך העצמי, בתוך: ניסן מ., באב"ד א., (עורכים), מבוא לפסיכולוגיה בחינוך, הוצאת האוניברסיטה העברית, עמ" 181-191
שרן, ש. שרן, י. (1969). ליקויי למידה ותיקונם. הוצאת הקיבוץ הארצי השומר הצעיר, מרחביה: ספרית פועלים.
APA (1994) DSM- IV - Diagnostic and statistical manual of mental disorder, 4 edn, Washington, DC, American Psychiatric Association.
Festinger, L. (1954) A Theory of Social Comparison. Human Relations, 7, 117-140.
Grolnick, W.H. Ryan, R.M. (1990) Self Perceptions, Motivation and Adjustment in Children with Learning Disabillities: A Multiple Group Comparison Study. Journal of Learning Disabilities, 23 (3), 177-183.
Hammil, D. (1990) On Defining Learning Disabilities: An Emerging Consensus. Journal of Learning Disabilities, 23 (2), 74-83.
Harter, S. (1985) Competence as A Dimension of Self Evaluation toward A Comprehensive Model of Self Worth. Child Development, 53, 87-97.
Heyman, W.B (1990) the Self Perception of A Learning Disability and the Relationship to Academic Self Concept and Self Esteem. Journal of Learning Disabilities, 23 (8), 472-475.
Kirk, S.A. (1963) Behavioral Diagnosis and Remediation of Learning Disability. Academic Therapy, 6, 125-133.
Levine, J.M. (1983) Social Comparison and Education. In: Levine, j.m. Wang, M.C. Teacher and Student Perceptions: Implications for Learning. Lea Publishers, New Jersey pp.29-57.
Margalit M., Efrati M.,(1996), Loneliness Coherence and Companionship Among Children With Learning Disabilities, Educational Psychology, 16, 69-79
Maslow, A., (1970) Motivation and Personality, N.Y: Harper and Row.
Resnick Hartey (1988) in Wiener, j (1994) Social and Affective Impacts of Full Inclusion. Exceptionality Education Canada, 4 101-117
Ruble, D.N. (1985) the Development of Social Comparison Processes and Their Role in Achievement Related Self Socialization. Journal of Educational Psychology, 77, (2), 217-230.
Sapon -Shevin .m (1994) IN: O'Neil. J (1994) Can Inclusion Work? Aconversation with Jim Kauffman and Mara Sapon-Shevin. Educational Leadership, vol 52 pp7-11. December 1994 - January 1995.
Shechtman, Z.(1997) Enhancing social relationships and adjusting behavior in Israeli classroom. The journal of Educational Research, 91, (2), 99-107
Silver, L.B. (1989) Learning Disabilities. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 28, 309-313.
Stipek, d. Mac Iver, D. (1989) Developmental Chang in Children's Assessment of Intellectual Competence. Child Development, 60, 521- 538.
Wade, B. Moore, M. (1994) Feeling Different: View Points of Students with Special Educational Needs. British Journal of Special Education 21(4) 161-165

תגים:

דימוי · חינוך · ליקויי · למידה · לקויות · עצמי · שילוב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת המסגרת החינוכית על הדימוי העצמי של התלמיד לקוי הלמידה.", סמינריון אודות "השפעת המסגרת החינוכית על הדימוי העצמי של התלמיד לקוי הלמידה." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.