היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי גומלין בצוות הרב-מקצועי והשפעתם על קידום הילד בעל הצרכים המיוחדים.

עבודה מס' 063510

מחיר: 397.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

7,212 מילים ,12 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

עבודה זו מתמקדת במרכיב החשוב בתכנון ובעבודה בבתי ספר מיוחדים ומשלבים - שיתוף הפעולה בין הצוות הרב-מקצועי, הכולל עולם עשיר של תהליכים חברתיים ומסגרת מורכבת של פעילות.
הצוות הרב-מקצועי כולל יועצים חינוכיים, פסיכולוגים חינוכיים וקליניים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת ופיסיותרפיסטים, כאשר במסגרת החינוך המיוחד נוספים יועצים מתחום הרפואה כגון נוירופדיאטר, אורטופד, פסיכיאטר, אורטופטיסט, עובד סוציאלי וכן אנשי רפואה אחרים המשתלבים בהתאם לצורך בבית הספר.
קיימות שתי דרכים שבהן אפשר להתמודד עם המפגש של הצוות המפעיל את התוכנית הכוללנית, קרי, הצוות הרב-מקצועי: דרך אחת היא התמודדות כצוות מגובש, כאשר הטיפול יהיה יעיל ואחיד, בכך יתרונו. מאידך, הטיפול יהיה חד-צדדי, בכך חסרונו. דרך שניה היא התמודדות כצוות מגוון, אשר חסרונו נובע מחילוקי דעות אפשריים. אולם יתרונו של צוות מגון נובע מתרומתו הרב-ממדית להבנת עולמו המורכב של הילד.

בעבודה זו עמדנו על סוגי הקשרים השונים במסגרת רגילה לעומת מסגרת החינוך המיוחד כאשר במסגרת זו, דרוש מרכז תוכנית כוללנית הוא מנהל המקרה. יש לציין, כי מנהל המקרה הוא אחד הגורמים המשפיעים על הצלחתה של עבודת הצוות הרב-מקצועי. חשיבות התקשורת בין הגורמים היא אחד התנאים להצלחה בתהליכי הביצוע והתכנון של תכנית לימודים אישית, המיועדת להרחיב את הידע של התלמיד, לקבל החלטות בקבוצה לגבי התלמיד ולגבי התכנית כולה וכן לקביעת יעדים משותפים לטיפול, במידת הצורך.
בעבודת הצוות הרב-מקצועי על כל יתרונותיו, אנו נתקלים בקשיים רבים סביב שיתוף הפעולה.
ולכן יש לייחס חשיבות רבה לתקשורת שבין הגורמים השונים. הצוות הרב מקצועי מתכנן יחד ובונה את תכנית הלימודים האישית לתלמיד המתקשה בכיתה הרגילה. במסגרת החינוך המיוחד הקשר אף רציף והכרחי יותר, כיוון שהוא בונה תוכנית לכל ילד וילד באופן פרטני. תרומת חברי הצוות היא רבה, ועל כן, עבודת צוות היא אחד התנאים להצלחה בתהליכי התכנון והביצוע של תוכנית לימודים אישית.
חשיבות שיתוף הפעולה בין הצוות הרב-מקצועי אף תורמת לתלמיד בהרחבת ידיעותיו ובקביעת יעדים משותפים לטיפול, במידת הצורך. שיתוף פעולה מוצלח, יכול לקדם את התלמיד בצורה היעילה ביותר. לשם חיזוק טענה זו, הבאנו מחקר שפורסם לאחרונה בכתב עת, המציג את מורכבות עבודתו של הצוות הרב-מקצועי בחיי היום-יום. ממצאי המחקר הסופיים מחזקים את הטענה בדבר הצורך להכשיר אנשי מקצוע כמנהלים, מחנכים וצוותים פרא-רפואיים ורופאים העובדים יחד, וללוותם במהלך עבודתם, כצוות רב-מקצועי. השפעת היחסים על הטיפול בילד הנה רבה. ייתכן והיא זו שתעודד את הצוות על כל מורכבותו לנסות להגיע ליעדים משותפים ורצון להצליח בטיפול המקצועי המשותף של כל ילד וילד.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 - הצוות הרב-מקצועי
1.1 מיהו הצוות הרב-מקצועי
1.2 אנשי הצוות העובדים עם תלמיד משולב בכיתה רגילה
1.3 אנשי צוות העובדים עם תלמיד השוהה במסגרת מיוחדת מחנכת
פרק 2 - סוג הקשר בין הצוות הרב-מקצועי
סוג הקשר במסגרת רגילה
סוג הקשר במסגרת חינוך מיוחד
2.1 מנהל מקרה - Case manager
פרק 3 - חשיבות התקשורת בין הגורמים
3.1 המשגת תהליך שיתוף הפעולה
פרק 4 - הקשיים של שיתוף פעולה והשפעת היחסים על הטיפול בילד
4.1 השפעת היחסים על הטיפול בילד
פרק 5 - ליווי מקרה
5.1 תהליך תכנון וקביעת מטרות
5.2 סיכום התוכנית
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אופק, א. חמדני, מ. טל, ד. (2001). תוכנית לימודים אישית - חוברת הדרכה
למסגרות החינוך המיוחד, ירושלים, משרד החינוך והתרבות.
בנש"ק, א. (1994). התלמיד הבעייתי, תל אביב, אוצר המורה מלן.
הורנבי,נ. (1993). על הילד, תל אביב, הוצאת מעריב.
חנן, ר. (1976). פרקי מבוא בחינוך מיוחד, תל אביב, אוצר המורה.
מכון מופ"ת. (2004), סוגיות בחינוך מיוחד ובשיקום, חיפה, הוצאת אחווה.
ספקטור, נ. (1979). שיקום ליקויי למידה, רמת גן, הוצאת מסדה.
סוגיות בחינוך מיוחד, האוניברסיטה הפתוחה.
קאופמן, ר. (1987). שיתוף פעולה ורציפות בין המסגרות לשם שיקום הילד
החריג, ירושלים, "אפשר" בשיתוף עם משרד העבודה והרווחה .
ריד, ק. (1996). גן ילדים, תל אביב, הוצאת אוצר המורה.
רייט וקרסנר. (2000). בעיות בתקשורת בקרב ילדים בגיל הרך, קרית ביאליק, הוצאת "אח".

תגים:

יועצים · ייעוץ · יועצת · המושג · מקצועי · פעולה · צוות · שיתוף

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי גומלין בצוות הרב-מקצועי והשפעתם על קידום הילד בעל הצרכים המיוחדים.", סמינריון אודות "יחסי גומלין בצוות הרב-מקצועי והשפעתם על קידום הילד בעל הצרכים המיוחדים." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.