היישום אינו מחובר לאינטרנט

בחינת תהליך חניכה לעובדים חדשים ככלי אפשרי לצמצום תופעת עזיבה מהארגון

עבודה מס' 063442

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצעה למחקר בחברת ש.ל.ה.

4,320 מילים ,19 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

חברת ש.ל.ה בע"מ (שירות לבריאות השן) הנה חברה פרטית מיסודה של קופת חולים הכללית, החברה היא מוסד שלא מסובסד ע"י הגבייה של מס הבריאות ואיננו מהווה חלק מסל השירותים.
החברה מספקת למרפאותיה תמהיל שירות גדול ביותר והמקיף את מרבית תחומי רפואת השיניים על פי מחירון החברה שהוא ארצי ואחיד.
השנים האחרונות התאפיינו בתופעה של עזיבת עובדי מנהל בקצב גבוה. עזיבת עובדים הנה תופעה לא רצויה בדרך כלל בארגונים, הפוגעת בארגון(Newstrom and Davis 1997): קשה בדרך כלל להחליף את כוח האדם המיומן שעזב, והעלויות הישירות והעקיפות של ההחלפה גבוהות. עזיבת החברים לעבודה עלולה לגרום דמורליזציה בקרב העובדים הנשארים, ומכלול הגורמים מביא לכך שתפקודם המקצועי והחברתי של העובדים הנשארים עלול להיפגע, עד להשתלבות עובדים במשרות שנעזבו. בנוסף לכך, תדמית הארגון כלפי חוץ עלולה להיפגע (Newstrom and Davis 1997).
מעורבות אישית
החוקרת משמשת כמנהלנית בארגון האמור ושותפה בצוות לשיפור תהליך החונכות בארגון.

הבעיה העסקית
בשנים האחרונות קיימת תופעה של עזיבת עובדי מנהל בקצב גבוה. בנוסף לפגיעה בתדמית הארגון נגרם נזק כלכלי הנגרם לארגון עקב עזיבת עובדים מיומנים.

שאלות המחקר
א. האם תהליך החניכה משפיע על הזדהות ארגונית רגשית של עובדי מנהל חדשים?
ב. האם תהליך החניכה משפיע על הזדהות ארגונית רגשית של עובדי מנהל חדשים ביחס לעובדי מנהל ותיקים ללא חניכה?

המחקר דן בפסיכולוגיה ארגונית ומכאן נגזר כי הדיסיפלינה הרלוונטית היא תחום משאבי אנוש.

תוכן העניינים:
פרק ראשון: מבוא
1.1 רקע
1.1.1 הצגת הארגון
1.1.2 מיקוד המחקר
1.1.2.1 הבעיה העסקית
1.1.2.2 שאלות המחקר
1.1.2.3 המטרות היישומיות והאקדמיות של המחקר
1.1.2.4 דיסיפלינה רלוונטית
1.2 סקירת הספרות
תהליך חניכה (Mentoring)
הזדהות ארגונית
הקשר בין הזדהות ארגונית ועזיבה מרצון של עובדים
עזיבת עובדים
1.3 רציונל המחקר
1.4 המסגרת התיאורטית
1.4.1 הגדרת משתני המחקר
1.4.2 סיווג של משתני המחקר
1.4.3 המודל התיאורטי של המחקר
1.4.4 השערות המחקר
פרק שני : המתודולוגיה של המחקר
2.1 המקורות לאיסוף הנתונים
2.1.1 מקורות המידע הראשונים האוכלוסייה והמדגם
2.1.1.1 אוכלוסיית המחקר
2.1.1.2 המדגם
2.1.1.3 נגישות לשדה המחקר
2.1.2 מקורות המידע המשניים
2.3 הליך המחקר- תכנון דרך איסוף הנתונים
2.3.1 גישת המחקר
2.3.2 מערך המחקר
2.3.3 השיטות לאיסוף הנתונים ותיאור כלי המחקר
2.4 תכנון אופן עיבוד הנתונים הגולמיים והצגתם
2.4.1 שיטות הניתוח
2.4.2 בחינת השערות המחקר
2.5 התרומה הצפויה של ממצאי המחקר להשגת מטרותיו
2.6 מגבלות המחקר
2.7 לו"ז משוער לביצוע המחקר
2.7.2 קשיים הצפויים בעמידה בלו"ז ואופני התמודדות
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח - שאלון המחקר

מקורות:

איזנבך, ר. (1990) "סטטיסטיקה ל"לא סטטיסטיקאים", מהדורה שניה, ירושלים , הוצאת אקדמון.
אייל, י. וצאיג ת. (1996) שיווק מודרני של שירותים רפואיים-מאפיינים וגישות מומלצות. הוצאת M.A.P תכנון ויעוץ שיווקי בע"מ.
בירנבוים, מ. (1993) "מי מפחד מעבודת המחקר", מפעלים אוניברסיטאיים.
גלוברזון, א., כרמי, ע. (1988) "אנשים בארגון", מהדורה רביעית, הוצאת ספריית המנהל.
ויגודה, ע. (1995) התנהגות אזרחית בארגון (OCB): מודל חדש לבחינת הצלחה ויעילות ארגונית דרך ביצועי עובדים במנהל הציבורי הישראלי. עבודת גמר המוגשת כמילוי חלק מהדרישות לקבלת תואר "מוסמך". אוניברסיטת חיפה.
זאבי, י ולרום ת, (2000) " על מבוכים, חונכים, ושימור עובדים" משאבי אנוש, ספר המאמרים, דצמבר 2000 , עמ' 58-60.
Alleman, E.& Clarke, D.L., (2000) Measuring mentoring and it's bottom line impact, Review of Business, Vol 21, (1/2), 62-67.
Beardwell, I. & Holden, L., (2001) Human Resource Management: A Contemporary Perspective, :FT Prentice Hall.
Donaldson et. al,(2000), Longitudinal examination of mentoring relationships on organizational commitment and citizenship behavior.
Harrison, R., (2000), Employee Development, London :CIPD
Heimann, B., (1996), The impact of formal mentorship on socialization and commitment of newcomers, Journal of managerial issue, Vol 8 (1), 108-118.
Jaros, S. J., (1995), An assessment of Meyer and Allen's (1991) three-component model of organizational commitment and turnover intentions, Academy of Management Journal.
Moorby, E., (1996), How to Succeed in Employee Development, McGraw-Hill.
Naresh, K. et. al (2001), Explaining employee turnover in an Asian context, Human Resource Management Journal, Vol 11 (1), 54-74
Newstrom, J. & Davis, K. (1997), Organizational Behavior : Human Behavior at Work, 10th Ed. N.Y. ,McGraw hill series of management.(158.7 NEW)
Robinson, D. et. al, (1992), Background to staff commitment research project, Ottawa: Research and Statistics Branch, Correctional Service of Canada.
Seibert s., (1999), The effectiveness of facilitated mentoring: A longitudinal quasi - experimental, Journal of Vocational Behavior, 54, 483-502.


תגים:

שיטות · מחקר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחינת תהליך חניכה לעובדים חדשים ככלי אפשרי לצמצום תופעת עזיבה מהארגון", סמינריון אודות "בחינת תהליך חניכה לעובדים חדשים ככלי אפשרי לצמצום תופעת עזיבה מהארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.