היישום אינו מחובר לאינטרנט

חברת יפאורה תבורי

עבודה מס' 063407

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שיווקי.

9,760 מילים ,10 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

שוק המשקאות בישראל הנו שוק דינאמי המאופיין בתחרות קשה. אופי תחרות זה הנו פועל יוצא של כושר השתייה המוגבל של הצרכנים, אשר מאלץ את החברות להתמודד על נתחי השוק המוגבלים.
בעבודה זו נתמקד בפעילותה של חברת יפאורה תבורי בשוק המיצים אשר מהווה %20 משוק המשקאות.
השוק נחלק לקטגוריות שונות על פי רמת הטבעיות שלהם מרמת משקאות קלים ועד משקאות טבעיים.
שוק המיצים נמצא בצמיחה של %25 בשנה האחרונה. בתוך שוק המיצים, ניתן לאתר מגמת צמיחה מתמדת בנישת המיצים הסחוטים הטריים.
המתחרות בשוק הן גניר, טמפו, יפאורה תבורי, פריגת ועוד.

חברת יפאורה תבורי הנה אחת המובילות בענף המשקאות בארץ. החברה מייצרת, משווקת ומייבאת מגוון סוגי משקאות לשוק הפרטי והמוסדי. החברה כיום היא תוצאה של הסכם מיזוג אשר יצר שילוב בין יפאורה לתבורי.
עד לשנת 1995 הציעה החברה קו מוצרים אחד בלבד בקטגוריית הלא מוגזים שכלל את מיץ פז, תפוזינה, טרופית וספרינג. במהלך השנים האחרונות החברה קראה נכון את מגמות ותנודות שוק המשקאות בישראל והרחיבה את סל מוצריה. החברה פנתה לשוק המוגזים עם RC קולה וכמו כן שיווקה את תה ליפטון, הבירה מילר, וביצעה שותפות עם קיבוץ "עין גדי" בתחום המים המינרלים.

חברת יפאורה תבורי היא חברה מובילה בשוק המיצים בשל המוניטין, המותגים המובילים והאיתנות הפיננסית שרכשה לעצמה עם השנים. החברה איננה יצרנית ואינה סוחטת פרי אלא אורזת ומשווקת בלבד מותגים וותיקים כמו מיץ פז וטרופית ומותגי פרימיום כמו תפוזינה וספרינג. את חומרי הגלם קונה יפאורה תבורי מחברת גניר שהיא אחת מהיצרניות הסוחטות פרי בענף. לחברה מערכת הפצה עצמית אדירה והיא משקיעה משאבים רבים בפרסום.

בשוק המיצים ניתן לזהות כיום מגמה ברורה של מעבר למיצים סחוטים וטבעיים על בסיס בריאותי. זוהי נישה שהולכת וגדלה במהירות בימים אלו, בד בבד להתרחבות הכללית בשוק המיצים עצמו. מגמה זו משפיעה על חברת יפאורה תבורי כמו גם על שוק המיצים כולו.
בעוד שהחברות המתחרות פיתחו מוצרים חדשים ובעיקר טבעיים, משאבי החברה הופנו למתיחת המותגים ספרינג ותפוזינה, אך ההרחבה נעשתה בתחום המשקאות הקלים בהם פעלה החברה עד כה והשינוי שהוצע הוא תדמיתי ובהעשרת הטעמים בלבד. מכאן, שהבעיה המרכזית של יפאורה תבורי בשוק המיצים היא בהרכב תיק המוצרים שלה בו ניתן להבחין בחוסר פיתוח מוצרים טבעיים או סחוטים.

החלופה שנבחרה על ידנו לפתרון הבעיה היא שמירה על המצב הקיים. מאחר ויפאורה תבורי מחזיקה בנתח שוק גבוה, כל פעולה משמעותית להגדלת נתח השוק, כגון כניסה לקטגורייה חדשה והגוונת קו המוצרים, עלולה להוביל את החברה לשליטה מונופוליסטית על השוק. מצב זה אינו רצוי מכיוון שהוא גורר עמו הגבלות עסקיות ופיקוח יתר.
עובדה נוספת המחזקת את בחירתה של חלופה זו היא העובדה כי כניסה לתחום המשקאות הטבעיים אינה משתלמת מבחינת השקעה כספית אל מול רווחים פוטנציאליים. מדובר בנישה מצומצמת (כ %2 בלבד משוק המיצים) ולכן ההשקעות הנדרשות בה גבוהות מהרווחים שתוכל להניב.

תהליך השמירה על הקיים מבחינת תמהיל המוצרים, אין משמעו קפיאה על השמרים. על החברה להמשיך לגבש ולבסס את תדמית המותג, כך תוכל להמשיך ולשמור על מעמדה כמובילה בשוק המיצים.

עבודה זו עוסקת בבעיה המרכזית של חברת יפאורה תבורי בשוק המשקאות.
במהלך העבודה נציג סקירה קצרה של שוק המשקאות, נציין מגמות ותנודות בסביבה העסקית, ננתח את המתחרים, קהל הלקוחות והספקים.
כמו כן יתבצע ניתוח פנימי של החברה מנקודת מבט של מטרותיה, אופן פעילותה ותמהיל השיווק שלה.
לאחר הבנת הענף, ננסה לעמוד על הבעיה המרכזית של יפאורה תבורי בשוק ועל בעיות המשנה שלה. לבסוף נציע חלופות לפתרון ונמליץ על דרך הפעולה המתאימה ביותר עבור החברה בימים אלו.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע
ניתוח חיצוני
מגמות ותנודות בסביבת הפירמה
זיהוי ואפיון הסביבות השונות
מאפייני הכוחות הפועלים בסביבה
קהל הלקוחות והקונים וכושר המיקוח שלהם
ספקים וכוח המיקוח שלהם
מוצרים תחליפיים
חסמי כניסה לשוק
חסמי יציאה מהשוק
גורמי מפתח להצלחה KSF
ניתוח פנימי
רקע כללי
מהות העסק
מטרות
יעדים
אסטרטגיה
SWOT
יתרון תחרותי של הפירמה
אפיון קו המוצרים
אפיון תמהיל השיווק
ניתוח הבעיות
ניתוח ואפיון הבעיה המרכזית
ניתוח ואפיון בעיות המשנה
הגדרת החלופות, ניתוחן והערכתן
המלצות

תגים:

גניר · טמפו · יפאורה · מודל · מיץ · משקאות · נקטר · נקטרים · סחוט · סחוטים · פרימור · קלים · שיווק · תבורי · תמהיל · תפוזינה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חברת יפאורה תבורי", סמינריון אודות "חברת יפאורה תבורי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.