היישום אינו מחובר לאינטרנט

קופת חולים כללית

עבודה מס' 063369

מחיר: 665.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין תכונות שירותי הבריאות להעדפת הצרכן.

12,988 מילים ,6 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בתפיסת הצרכן את שירותי בריאות כללית ובמהלכה אבדוק (ע"י חקר שוק) את הקשר בין תכונות שירותי בריאות כללית באילת והעדפת הצרכן, מהן תכונות השרות המשפיעות על שביעות רצון העמית\התועלת הכללית של הצרכן מהמוצר.
האם פלחים שונים המסווגים על ידי קריטריון מסוים: מין, גיל, הכנסה, הם בעלי תפיסה שונה לגבי תכונות שירותי הבריאות שהם משקללים בציון הכולל של העדפתם?
מתן מענה לקופה באלו תכונות עלייה להתרכז בשיפור שירותיה מרמת העדיפות הגבוהה ביותר ועד לרמת העדיפות הנמוכה ביותר.
התיאוריה בה אני משתמש גורסת כי הצרכנים שואבים תועלת מתכונות המוצר\שירות ויעדיפו מוצר\שירות בעל התועלות הגבוהות ביותר.

אני נשוי ואב לשני ילדים משפחתי ואני לקוחות בשירותי בריאות כללית באילת, כצרכן\לקוח המשלם על שרות רפואי אני מצפה לקבל את השרות הטוב ביותר- זמן המתנה קצר לרופא, יחס עובדי הקופה שירותי חירום זמינים ועוד. בחרתי בנושא זה מתוך סקרנות, שהרי כלקוח לא פעם בהמתנה לרופא המשפחה\הילדים אתה שומע לא אחת תלונות של לקוחות הממתינים עימך בתור, אם על זמן המתנה ארוך מן הרגיל, אחות לא סימפטית, פקידה חסרת סבלנות, דיאגנוזה שגויה של רופא ולא אחת שמעתי איומים של לקוחות לעזוב, מאוד הסתקרנתי לבדוק האם יש
קשר בין תכונות השרות והעדפת הצרכן את השרות (כללית\מכבי\מאוחדת) שהרי אף שירות בריאות לא "מחזיק" את לקוחותיו בכוח.

המחקר בוצע באמצעות שאלונים בסולם בידול סמנטי. ניתוח הנתונים נעשה ברגרסיה ליניארית.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 - סקירת "שרותי בריאות כללית"
רקע כללי על שירותי בריאות כללית
שירותים מרכזיים
חזון הארגון
ערכי היסוד העומדים בבסיס הארגון
מבנה ארגוני
תקציב
פעילויות עיקריות
טיפול באוכלוסיית הקשישים - מידע אודות הקשישים
קידום וחינוך בריאות
ממוגרפיה
קידום ועידוד הנקה
תוכנית איתור וטיפול בנשים עם דכאון סבב לידתי
טיפ- טיפת בטיחות בשירותי בריאות כללית
תכנית ב"שירותי בריאות כללית": ציון יום-הולדת 6 לילדים, בהפנינג של בריאות.
איכות
ביזור מרפאות ומחלקות בבתי"ח
מערכות מידע וידע
תהליך ניהול אסטרטגי
פרק 2 - תאור וניתוח שרותי בריאות כללית
מודל swot
נקודות חוזק - "שירותי בריאות כללית"
נקודות חולשה - "שירותי בריאות כללית"
הזדמנות - "שירותי בריאות כללית"
איומים - "שירותי בריאות כללית"
סריקת הסביבה השיווקית
הסביבה הדמוגרפית
סביבה כלכלית
סביבה טכנולוגית
סביבה פוליטית - משפטית
סביבה תרבותית - חברתית
סביבה ביטחונית
פרק 3 - חקר שווקים
תכלית המחקר
הגדרת הנושא השיווקי
מטרות המחקר
שאלת המחקר
היפותזה
היקף וגבולות המחקר
הגדרת אוכלוסיית היעד
תכנון המחקר
גישת המחקר
תכנית הדגימה
תכנון השאלון
שיטות ניתוח הנתונים
איסוף נתונים
גודל המדגם
ניתוח התוצאות
תוצאות מבחני הפילוח
מבחני means - לגבי מין ביחס לשירותי בריאות
הטבלה המסכמת המתקבלת מניתוחי נתוני הצילווח
שאלות נוספות שאפשר לענות עליהם
האם יש קשר מסוים בין תדירות הביקורים להכנסה?
האם קיים קשר מסויים בין מין העמית לתדירות הביקורים בקופה?
האם יש קשר מסויים בין השכלה לבין תדירות הביקורים בקופה?
סיכום תוצאות המחקר
פרק 4 - בחירת אסטרטגיה
מודל ניהול אסטרטגי
האסטרטגיה המומלצת לשירותי בריאות כללית הינה אסטרטגיית בידול
פעולות בידול הנדרשות ע"י אסטרטגיה זו
כיצד להשיג יתרון בידול
גורמים שמניעים ייחודיות
אסטרטגיית בידול וחמשת כוחות התחרות
אסטרטגיית העל
יעדים לטווח ארוך
אסטרטגיות פונקציונאליות
בקרה והערכה
ביבליוגרפיה
נספחים (קבצים נפרדים)

הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו מראי מקום.

מקורות:

"ניהול השיווק", פיליפ קוטלר / יעקב הורניק, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה ת"א 2001
" שיטות מחקר במדעי החברה" - עקרונות המחקר וסגנונותיו , ת"א 1988
אקונומטריה - האוניברסיטה הפתוחה, אמיר שמואלי 1998
ד"ר יעקב ובר, "ניהול מיזוגים ורכישות" כרך א' הניהול האסטרטגי עד ההסכם, הוצאה לאור פלס בע"מ.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קופת חולים כללית", סמינריון אודות "קופת חולים כללית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.