היישום אינו מחובר לאינטרנט

מסעות נוער לפולין

עבודה מס' 063156

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת דימוי השואה שנוצר על ידי המארגנים בשלב ההכנה ובמסע עצמו והמסר שנקלט על ידי החניכים בדרך בה בחרו המארגנים.

9,442 מילים ,14 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

"טוב מראה עיניים מהלך נפש" ו"אינה דומה שמיעה לראיה"- הם כללי חינוך והוראה יסודיים המקבלים את אישורם מהתיאוריה החינוכית. כלל זה חל גם על הוראת השואה. שיעורים פרונטליים, קריאת ספרות, לימוד מקורות, שמיעת הרצאות וכתיבת עבודות- אינם מספיקים למרות חשיבותם. לשם ביסוס כל אלה- אין ערוך לביקור וסיור באתרי ההתרחשות עצמם.
בארץ קיימים מספר גופים העוסקים בנושא ההכנה למסעות לפולין והמסעות עצמם. השאלה הנשאלת היא מה דימוי השואה שנוצר על ידי המארגנים בשלב ההכנה ובמסע עצמו, ומה המסר שנקלט על ידי החניכים בדרך בה בחרו המארגנים.
כדי לבדוק את השאלה בחרתי בשני מאמרים בנושא מסעות פולין שהתפרסמו ב"ילקוט מורשת" שיצא לאור באוקטובר 1988, מאמרו של ג'קי פלדמן - מטעם משרד החינוך, ומאמרו של אברהם אצילי כמייצג את המכונים להוראת השואה, וההכנה שנעשית במוסדות החינוך הקיבוציים.
המאמרים מייצגים, כל אחד, עמדה המאפיינת את ארגון המסעות בשלבי המסע- כפי שרואים זאת המארגנים. כן איעזר ביומני מסע של התלמידים שכתבו בזמן המסע או זמן קצר אחריו. כל זאת כדי לבדוק כיצד נערך כל גוף למסע, מהן מטרות המסע כפי שכהוצגו על ידי המארגנים, מה היו ציפיות התלמידים לפני צאתם למסע, האם עלו הציפיות והמטרות בקנה אחד בסיום המסע.

ראשי פרקים:
מבוא
מידע על אנשי המחקר
ההכנה בארץ
מטרות המסע לפי המארגנים וציפיות התלמידים
1. מסלול
2. טקסים
3. עדים
תגובות תלמידים ע"פ יומני מסע
1. הכנה ומטרות המסע
2. מסלול
3. טקסים
4. עדים
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

לקראת מסע, במחוזות הזיכרון במזרח אירופה, עורך: יואל רפל, שנתון משואה כז', הוצאת משואה, 1999
למען תזכור - מסעות בני נוער לפולין, עורך ד"ר יצחק אלפסי, הוצאת "יד פנינה ושמעון יהודה" תשנ"ד.כתבי עת וחוברות "סיכום מסע" בשביל הזיכרון, עורך ראשי: מוטי שלם, בעין אקטואלית: מסעות של בני נוער לפולין הוצאת יד ושם, אוקטובר 1995

תגים:

מסעות נוער · מסע לפולין · אידיאולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מסעות נוער לפולין", סמינריון אודות "מסעות נוער לפולין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.