היישום אינו מחובר לאינטרנט

שביתה-האם לנקוט בכל מחיר

עבודה מס' 062889

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של השביתה בנמל אוקטובר . 2001

3,425 מילים ,25 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
1. מבוא.
2. הרקע לעיצומים והסיבות לשביתה.
3. הגדרת סוג השביתה והאם יש לה זכות קיום.
4. פעולות הצדדים ותהליך המשא ומתן.
5. ניתוח תהליך המשא ומתן.
6. תוצאות השביתה.
7. סיכום.
8. ביבליוגרפיה.

מבוא
הפרק הנוכחי במסגרת שביתות עובדי הנמלים מלמד על כישלון תפיסת הניהול הממשלתי של נמלי הים. פעם אחר פעם הגולם קם על יוצרו והמעורבות הממשלתית שנועדה להבטיח ניהול סדיר של משאב חיוני למשק, הולידה גופי עובדים כוחניים העושים ככל העולה על רוחם כשהם גורמים נזקים מתמשכים של מאות מיליוני דולרים בשנה.1
רשות הנמלים הינה ארגון מונופוליסטי,כאשר העובדים ברשות מהווים כוח עבודה גדול בעל עוצמה פוליטית וכלכלית רבה. מציאות זו נגרמה כתוצאה מהמעורבות הממשלתית בניהול נמלי הים ע"י פעולות כגון: הלאמת חברת שנ"מ שהייתה אחראית לתפעול נמל חיפה ונרכשה ע"י רשות הנמלים, ובכך יצרה מצב שאין תחרות בין המפעילים על פריקה מהירה של אוניות וזמן המתנה קצר שהינו הגורם הקריטי מבחינה כלכלית. התנאים הגיאוגרפים והפוליטיים של ישראל יחד עם גורם המעורבות הממשלתית המונעת תחרות בין הנמלים, נותנים כוח מונופוליסטי למפעיליה.2
השימוש בכוח הזה בא לידי ביטוי בדרך של יצירת עימותים, עיצומים ושביתות לשם קבלת תנאים. אלו פוגעים בכלכלה, בשירות לציבור ובדמוקרטיה.

בעבודה זו אתמקד בשביתת הנמלים שהתקיימה בחודשים אוקטובר-נובמבר 2001. לשביתה זו קדמו עיצומים לאורך תקופה של מספר חודשים. היא גרמה לנזקים חמורים למשק הישראלי הנמצא במשבר גם כך, ובעצם נשאלת השאלה האם היה בה צורך? האם היה אפשר למנוע סחבת בחתימת ההסכם ולסיים את הפרשה הרבה יותר מהר ובפחות נזקים? האם היו עובדי הנמלים משיגים את מה שרצו לולא שבתו? כלי השביתה הינו אמצעי לגיטימי במאבק המקצועי להשגת זכויות חדשות בתחום העבודה ולשיפור תנאי העבודה. בית הדין לעבודה העניק גושפנקא רשמית לשביתה ולהשבתה, וזאת מתוך הכרה בחירויות המתבקשות ממערכת יחסי העבודה הקיבוציים: חופש ההתאגדות וחופש המשא ומתן הקיבוצי.3
לאור השביתות בנמלים ובמערכות חיוניות אחרות השאלה האם יש להגביל את השימוש בכלי זה?
בהמשך העבודה אסקור את הרקע לשביתה, תיאור התהליך, הגורמים המעורבים, ההשלכות הסביבתיות והתוצאות.
------------------------------------------------------------------------------
1. עציוני, אמיר. "הרימו עוגן".הארץ 06.11.01
2. שם(1).
3. פרופ' כספי, אמנון וקסטיאל, רות. מדריך למידה, עמ' .237

מקורות:

פיינברג,נחום."שביתה נגד הריבון אסורה."מקראה,עמוד 525.
כספי,אמנון וקסטיאל,רות.יחסי עבודה:מדריך למידה,האוניברסיטה הפתוחה.תשנ"ח-1998. עמודים:237.248.241.238.180.246-247.
ח,.יעקובזון, א',כהן,"עוצמה חברתית ביחסי עבודה בישראל-אופקים חדשים,תל אביב,הוצאת רמות,אוניברסיטת ת"א,1990.עמודים 55-69.
ר',בן ישראל."משפוט יחסי העבודה-תמןנת מצב ישראלית-הרהורים ראשוניים".יחסי עבודה,מקראה,כרך א,.האוניברסיטה הפתוחה ,1998,עמודים-23-51.
פרופ' כספי, אמנון וקסטיאל, רות. מדריך למידה, עמ' 237.
פיינברג,נחום."שביתה נגד הריבון אסורה."מקראה,עמוד 525.
כספי,אמנון וקסטיאל,רות.יחסי עבודה:מדריך למידה,האוניברסיטה הפתוחה.תשנ"ח-1998 .עמוד 238.
ר',בן ישראל."משפוט יחסי העבודה-תמןנת מצב ישראלית-הרהורים ראשוניים".יחסי עבודה,מקראה,כרך א,.האוניברסיטה הפתוחה ,1998,עמודים-23-51.

תגים:

יחסי · עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שביתה-האם לנקוט בכל מחיר", סמינריון אודות "שביתה-האם לנקוט בכל מחיר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.