עבודה מס' 062540

שילוב תלמידים בעלי ליקויי למידה וצרכים מיוחדים בכיתות רגילות

מחיר: 298.95 ₪  הוסף לסל 

תאור העבודה: בחינת מהלך השילוב הלכה למעשה באמצעות ראיונות ותצפיות.

11,759 מילים ,30 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

עבודה זו בודקת את שלוב הילד בעל הצרכים המיוחדים בכתה הרגילה. השלוב הנו אחת המטרות המרכזיות של העשייה החינוכית בת דורנו.
גישה זו נשענת על הנחות היסוד של התפישה ההומניסטית המכירה בזכותו של האדם להיות שונה, בזכותו כשונה להיות חלק מהחברה ולקבל ממנה את השירותים הנחוצים לו להתפתחותו.

שאלות המחקר
1. מהן השלכותיו החברתיות והלימודיות של תהליך השלוב?
2. אילו גורמים משפיעים על הצלחת התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים במסגרת החינוך הרגיל?

מטרת המחקר
לבדוק האם שלוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בכתות הרגילות הוא אמצעי יעיל לקידומם המנטלי והחברתי.

שיטת המחקר
ראיונות ותצפיות.

כלי המחקר
1. ראיונות הכוללים שאלות המתייחסות לניסיון אישי בהתמודדות עם שלוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים במסגרת בית הספר הרגיל. נוסח השאלון חובר על ידי לצורך העבודה בלבד.
2. תצפיות שנערכו בשתי כתות בהם קיים שלוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ע"פ דף תצפיות שנבנה ופותח לצורך העבודה בלבד.

אוכלוסיית המחקר
במחקר זה השתתפו 10 מורות מהחינוך הרגיל, המחנכות בכתות ג' ד' בשני בתי ספר המשלבים ילדים בעלי צרכים מיוחדים בכתה רגילה.
שתי מנהלות מבתי ספר יסודיים (אחת עם ותק של 10 שנים בניהול, והשניה עם וותק של 14 שנים) בהם יש כתות משולבות.
בתצפית 1 השתתפו 32 תלמידים בכתב ד' - 15 בנים, 17 בנות, 5 ילדים מביניהם מוגדרים כבעלי צרכים מיוחדים ומחנכת הכתה (המורה עם וותק של 5 שנים בהוראה).
בתצפית 2 השתתפו 35 ילדים בכתב ג' 19 בנות ו16 - בנים מתוכם 4 המוגדרים כבעלי צרכים מיוחדים, מחנכת הכתה (המורה עם וותק של כ-10 שנים בהוראה) ומורה לחינוך מיוחד (בעלת וותק של כ-14 שנים בהוראה).

עפ"י המחקר נראה כי על מנת להגיע למודל אופטימלי בשלוב דרושים מס' תנאים מרכזיים בהם:
1. הכנה מתאימה של מורות.
2. קיומה של מערכת תמיכה וסיוע מצד מורי החינוך המיוחד.
3. תקציב להקצאת שעות השתלמות, שעות סיוע של מורה נוספת בכיתה, סביבה וכו'.

מימוש תנאים אלה ואחרים (המפורטים בעבודה) מהווה אתגר לא פשוט למעצבי מדיניות החינוך ועוסקים בהכשרת מורים. אם הצלחת השלוב תהווה מטרה חשובה לכל הנוגעים בדבר. יתכן ובעתיד ניווכח במהפך אמיתי בכל הנוגע להצלחת השלוב והשלכותיו על עתידו של הילד המשולב.

תוכן העניינים:
פרק א' - הקדמה
פרק ב' - תולדות החינוך המיוחד
פרק ג' - לקות למידה
פרק ד' - השילוב
ד'1- - מודלים תיאורטיים לשילוב
ד'2-- עמדות בנושא שילוב ילדים חריגים בכיתה רגילה
פרק ה' - שילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים - הלכה למעשה
ה'1-- ראיון עם מחנכות בכתובת שילוב
ה'2-- ראיון עם מנהלות בבתי ספר
ה'3-- תצפיות בכתות שילוב
ה'4-- דיון בממצאים
פרק ו' - סיכום
פרק ז'- ביבליוגרפיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שילוב תלמידים בעלי ליקויי למידה וצרכים מיוחדים בכיתות רגילות", סמינריון אודות "שילוב תלמידים בעלי ליקויי למידה וצרכים מיוחדים בכיתות רגילות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל 7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.

סל קניות
סה"כ: 0.00 ₪

** עכשיו במבצע **
עבודה שניה ב – 40% הנחה*
בתוקף עד 30/12/2014
*) הזולה מבינהן

חפש עבודות
מדריך החיפוש
חפש על פי המילים:
קטגוריה:
עבודה מס':

אפשרויות חיפוש
הצג עבודות שאורכן
מ- עמ' עד עמ'
הצג תוצאות בכל עמוד

הכנס את קוד הקופון: