היישום אינו מחובר לאינטרנט

אנטומיה של שינוי בית-ספרי

עבודה מס' 062521

מחיר: 386.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המעבר מהמודל הביורוקרטי למודל הפרופסיונלי,

5,598 מילים ,29 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

במחצית השנייה של המאה העשרים התרחשו שינויים במהירות ובעוצמה רבה בתחומים רבים: הפוליטי, החברתי, התרבותי, הכלכלי והטכנולוגי. במקביל, ובהשפעת שינויים אלה, התרחשו שינויים רבים במשך העשורים האחרונים גם במערכות החינוך בארץ ובעולם. שינויים אלה נבעו מאי-שביעות-רצון מהישגי החינוך ומההנחה כי מבנה בית-הספר הקיים אינו מסוגל לספק מענה נאות לחברה דינמית ומשתנה.
רוב נסיונות השינוי שנעשו בעשורים האחרונים מתמקדים בביזור מערכת החינוך. כך מצויים כיום במערכת החינוך דגמים אחדים של בתי-ספר המוגדרים כבעלי ייחודיות חינוכית, ונעשים אף נסיונות של ביזור מערכתי מקיף. על-פי מילשטיין (1994), השינוי אמור להתרחש ביעדים, במבנים ובתפקידים, במשאבים ובתפיסות התנהגות. פירוט של תחום המבנים והתפקידים מעלה כי השינוי מתמקד בצמצום של מנגנוני הפיקוח והמכשולים הביורוקרטיים, בניהול מקומי-עצמי, במעורבות של שותפים רבים בבית-הספר ובקבלת החלטות משותפת.
מטרת עבודה זו לדון במעבר מהמודל הביורוקרטי למודל הפרופסיונלי נבהיר את המושג "שינוי" בהקשר של בית-הספר ונבחן את הגורמים מעכבים או מקדמים שינוי בבית-הספר, נציג את דפוסי הארגון והתרבות הקיימים בבית-הספר ונסכם במיסוד השינוי והערכתו.

תוכן העניינים:
מבוא
מהמודל הביורוקרטי למודל הפרופסיונלי
המושג "שינוי" בהקשר של בית-הספר
גורמים מעכבים או מקדמים שינוי בבית-הספר
א. מסרים סותרים המועברים לבית-הספר על-ידי קובעי המדיניות
ב. המורכבות של המערכת, של הבעיות ושל הפתרונות
ג. מרכיבים פסיכולוגיים ותרבותיים של בית-הספר המחזקים דפוסים קיימים
ד. גורמים המקדמים תהליך שינוי בבית-הספר
1. הכרה בבעייתיות
2. משך הזמן הדרוש לשינוי
הכשרה פרופסיונלית ומאפיינים של השתלמות מועילה
א. שינוי בבית-הספר תוך התמקדות בהקשר המקומי
1. המימד המקומי
2. הבניה בחינוך
3. סוכני שינוי
דפוסי הארגון והתרבות הקיימים בבית-הספר
א. מנהיגות מעצבת
ב. הקצאת משאבים
סיכום-מיסוד השינוי והערכתו
ביבליוגרפיה
נספח א: מודל תכנון אסטרטגי להובלת תהליך שינויי בית ספרי .

מקורות:

Bacharach, S.B. Conley, S. (1989). Uncertainty and decision in teaching: Implications for managing line professionals. In T.J. Sergiovanni J.H. Moore (eds.), Schooling for tomorrow: Directing reforms to issues that count (pp. 311-329). Boston:
Murphy, J. (1991). Restructuring schools. New York: Teacher College Press.
Bailey, W.J. (1991). School-site management applied. Lancaster: Technomic Publishing Company.
Sarason, S.B. (1982). The culture of the school and the problem of change. Boston: Allyn and Bacon, Inc.
House, E.R. McQuillan, P.J. (1998). Three perspectives on school reform. InA. Hargreaves, A. Lieberman., M. Fullan D. Hopkins (eds.), International handbook of educational change (pp. 198-213). Boston: Kluwer Academic Publishers.
Conley, T.D. (1997). Roadmap to restructuring: Charting the course of change in American education. University of Oregon, p. 9.
Gibton, D., Sabar, N. Goldring, E.B. (2000). How principals of autonomous schools in Israel view implementation of decentralization and restructuring policy: Risks, rights, and wrongs. Educational Evaluation and Policy Analysis, 22(2), 193-210.
Bush, T., Coleman, M. Glover, D. (1993). Managing autonomous schools. Washington L. Clopmon.
Cuban, L. (1990). Reforming again, again and again. Educational Researcher, 19(1), 3-13.
Lortie, D. (1975) Schoolteacher. Chicago, IL: University of Chicago Press.
Firestone, W.A. Corbette, H.D. (1988). Planned organizational change. InN.J. Boyan (ed.), Handbook of research on educational administration (pp. 321-340). New York: Longman.
Fullan, M.G. Miles, M.B. (1992). Getting reform right: What works and what doesn't. Phi Delta Kappan, 73(1), 745-752.
Radnor, H.A., Ball, S.J Vincent, C. (1998). Local educational governance: Accountability and democracy in the United Kingdom. In R.J.S. Macpherson, (ed.), Politics of accountability: Educative and international perspectives. Thousand Oaks, CA: Corwing Press;
Cibulka, G.J. Darlin, L.R. (1998). Authentic education accountability policies: Implementation of state initiatives in Colorado and Maryland. In R.J.S. Macpherson (ed.), Politics of accountability: Educative and international perspectives. Thousand Oaks, CA: Corwing Press.
Leithwood, K. (1994). Leadership for school restructuring. Educational Administration Quarterly, 30(4), 498-518; Sergiovanni, T.J. (1990). Adding value to leadership gets extraordinary results. Educational Leadership, 47(8), 23-27.
Maeroff, G. (1988). The empowerment of teachers. New York: Teachers College Press.
Lee, V.E., Loeb, S. Helen, M.M. (1995). Gender differences in secondary school teachers' control over classroom and school policy. American Journal of Education, 103(3), 259-301.

תגים:

מינהל חינוכי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אנטומיה של שינוי בית-ספרי", סמינריון אודות "אנטומיה של שינוי בית-ספרי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.