היישום אינו מחובר לאינטרנט

תהליך האקדמיזציה בהכשרת מורים

עבודה מס' 062360

מחיר: 314.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם היתרונות של הכשרת מורים באקדמיה על פני הסימנרים למיניהם.

7,633 מילים ,31 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בהכשרת מורים באקדמיה בישראל. שאלת המחקר היא מהם היתרונות של הכשרת מורים באקדמיה על פני הסמינרים למיניהם.

הצגת הנושא
הכשרת המורים בישראל התבססה בראשיתה על דמות הסמינרים באירופה (מהלמן, תשי"ב). מורי הסמינרים שהתחנכו בעיקר באירופה הביאו עימם מאפיינים של דגמי הכשרת מורים הנהוגים שם.
הושם דגש בעיקר על ההומניזציה של תהליך ההכשרה בסמינר ולא על האקדמיזציה.
משרד החינוך ראה בראשית הדרך את האוניברסיטאות כמכוני מחקר ואת ההוראה כהכשרה מקצועית ולכן הביע עמדה שלילית בכל הנוגע לאקדמיזציה של ההוראה. אולם מורת הרוח הגוברת והולכת מהכשרת המורים, בעיקר מקבלתם הרשלנית למוסדות להכשרה, אילצה למעשה את המערכת להעלות את הרף, ולדרוש יותר הכשרה מפרחי ההוראה.
ואכן, בתחילת 1990 יצאו משרד החינוך והתרבות וההסתדרות המורים בקריאה לפרויקט ארוך טווח שם "האקדמיזציה של עובדי הוראה בישראל". מטרת הפרויקט הייתה הבאת על עובד הוראה בישראל, הרוצה והמסוגל לכך, להשלמת תואר ראשון תוך כעשור שנים (גוטליב, 1994).
מימון הפרויקט הוטל בחלקו על הסתדרות המורים על ידי הקצבת חלק מפיצוי שחיקת שכר המורים, ובחלקו על משרד החינוך. לצורך הפרויקט הוקמו שתי ועדות: ועדת ביצוע שמתפקידה להחליט על חלוקה התקציב וועדת תכנים שמתפקידה לדון בתכני הלימודים של מורים בפועל, הבאים להשלים את לימודים לתואר הראשון במכללות האקדמיות לחינוך.

תוכן העניינים:
1. מבוא
מטרת העבודה
הצגת הנושא
2. הכשרת מורים עד לשנות התשעים של המאה ה-20
ההכשרה מראשית המאה ועד קום המדינה
עשור הראשון למדינת ישראל
שנות ה-60
שנות ה-70
שנות ה-80
שנות ה-90
3. הצורך באקדמיזציה ומהותה
4. המניעים לאקדמיזציה
5. מאפיינים ויתרונות של מורים אקדמיים
6. התרומה של האקדמיזציה למערכת החינוך
העלאת רמת ההכשרה
עזרה לסגירת הריבוד החברתי
7. השינויים בתהליכי ההוראה ובהכשרת המורים
תהליכי ההוראה
לימודי המשך
8. סיכום
9. ביבליוגרפיה

מקורות:

גוטליב אסתר (1994), "קווים לאקדמיזציה של ההכשרה להוראה", דרכים להוראה, 2,.
גוטליב אסתר ואחרות (1991), קווים לתהליך מכלול הכשרת המורים בישראל, תל-אביב: היחידה למחקר במכללת סמינר הקיבוצים.
גורי רוזנבליט שרה, "דגם חדש של הכשרת מורים בישראל" הדגם המשולב של האוניברסיטה הפתוחה וסמינרים למורים", האוניברסיטה הפתוחה, 1990.
גורי-רוזנבליט ש., (2000) נגישות להשכלה גבוהה: היבטים חברתיים ותהליכי מיון, מכון ון ליר ירושלים.
דרור יובל (1992), "בין אקדמיזציה להומניזציה בהכשרת המורים בישראל, מראשית המאה ועד סוף שנות ה- 80: היסטוריה של דילמה", דרכים להוראה, 1992, 1, עמודים 37-11.
דרור יובל (1996), "מה נלמד על התהליך האקדמי של הכשרת מורים בישראל", דפים, 1996,23 .
הדומי חיים (1990), "דרכים בהכשרה בעידן האקדמיזציה", בתוך,הוראה- מקצוע, אומנות, אמנות?, האוניברסיטה הפתוחה.
הרשקוביץ ש., (2000), "היבטים חברתיים של ההשכלה הגבוהה", בתוך גורי-רוזנבליט, ש., (עורכת) נגישות להשכלה הגבוהה, ירושלים: הוצאת מכון ון ליר.
זורמן ר., רגב ע., (תשנ"ה), האורינטציה הלימודית וההישגים הלימודיים של תלמידי המכינות הקדם-אקדמיות, ירושלים: מכון הנרייטה סאלד.
זיו שרה (1996), "העמקת האקדמיזציה במערכת הכשרת עובדי הוראה", דפים, 23.
חן מ. גוטליב א., (1989), "לקראת עידן חדש בהכשרת מורים בישראל", בתוך תכנון מדינות חינוך- ניירות עמדה והחלטות הקבע של המזכירות הפדגוגית, המזכירות הפדגוגית, משרד החינוך והתרבות ובית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל אביב
כהן י., (1995) דפוסי התרחבות ההשכלה ומבנה הזדמנויות ההשכלה -המימד העדתי-סוציולוגיה ישראלית, ירושלים: האוניברסיטה הפתוחה.
כהן י., (2000), "בחירת תלמידים להשכלה הגבוהה- אפיון המערכת הישראלית", בתוך גורי-רוזנבליט שרה (עורכת) נגישות להשכלה הגבוהה, ירושלים: הוצאת מכון ון ליר.
כפיר דרורה, ואחרים (1996), "השינויים באפיוני התלמידים במוסדות להכשרה להוראה משנות השבעים ועד שנות התשעים", מגמות, לז (3), עמודים 340-359
כפיר דרורה, נעמי פייגין וחיים אדלר (1995), "השינויים באפיוני התלמידים במוסדות להכשרה להוראה משנות השבעים ועד שנות התשעים", מגמות, לז, (3).
מהלמן י., "הכשרת מורים לבתי ספר יסודיים", מגמות, ג' 3, תשי"ב.
מור ד., (1990), אקדמיזציה של עובדי ההוראה, מסמך פנימי, האגף להכשרה ולהשתלמות, משרד החינוך והתרבות.
מור דורון, "לימודי המשך לתואר "בוגר בהוראה" במכללות האקדמיות להכשרת עובדי הוראה בישראל", דפים, 1993,16 .
מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, מגמות והתפתחויות, דוח סטטיסטי 1997, המועצה להשכלה גבוהה, הועדה לתכנון ותקצוב.
משרד חינוך והתרבות (1989), המוסדות להכשרת עובדי הוראה בשנת הלימודים תש"ן, המחלקה להכשרת עובדי הוראה, ירושלים.
פרסקו ברברה ורחל ארנון (1990), "אקדמיזציה מול הכשרה מקצועית", הוראה-מקצוע אומנות, אמנות? (מקראה),.
רוכלי אברהם (1993), "האקדמיזציה של המכללות לחינוך ותרומתה למקצוע ההוראה-המקרה של מכללת לוינסקי", מהלכים בחינוך, עמודים 5-10.
שיינין ניסן (1996), התהליך האקדמי של הכשרת מורים בישראל, ירושלים: מאגנס
שפרינצק ד. בר א.,(1992), מערכת החינוך בראי המספרים, תשמ"ח 1992, המנהל לכלכלה ותקציבים, משרד החינוך והתרבות, ירושלים.
Ben David J. (1986) "Universities- Dilemmas Of Growth, Diversification And Administration" Studies In Higher Education 11: Pp. 105-130.
Bernstein R., Esou M., (1978) A Study Of Some Aspects Of Education In Israel", Jerusalem
Bourdieu P. Passeron J.C., (1995) Reproduction In Education, Society And Culture, London" Sage.
Clark B.R. (1993) "The Problem Of Complexity In Modern Higher Education" In S Rothblatt Wittrock B (Eds) The Europeans And American Universities Since 1800" Cambridge University Press Pp.23-279
Clderhead J.(1989), "Reflective Teaching And Teacher Education",Teaching And Teacher Education, Vol 5, No. 1, Pp.43-51.
Hart A.W. And Adams G.V, (1986),"Preservice Socialization For Teacher Career Ladders", J.O. Teacher Education, Pp.59-64.
Kenner-Cohen T (1995), "A Meta Analysis Of The Predictive Validity Of The Selection Process To Universities In Israel" Report No 202 Jerusalem: National Institute For Tasting And Evaluation. מרכז אדווה Www.Adva.Org/Ivrit

תגים:

תואר · ראשון · משרד · החינוך · תעודת · הוראה · ועדת · דושקין · פרופסיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תהליך האקדמיזציה בהכשרת מורים", סמינריון אודות "תהליך האקדמיזציה בהכשרת מורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.