היישום אינו מחובר לאינטרנט

המודל הסיעודי והמודל ההומניסטי

עבודה מס' 062014

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הבהרת המודלים

3,039 מילים ,5 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

המודל הסיעודי - המודל הסיעודי האידיאולוגי הוא בראות האדם כאובייקט לטיפול מניפולציה ע"י מוסדות החברה ותקנותיו. כלומר, זכותו של הנזקק איננה נובעת מאישיותו, אלא מן החובה שהוטלה על גורמים אנונימיים. קיימת חובת הציות לחוקים ותקנות של החברה. האידיאל הנורמליזציה כאידיאל של איכות החיים מקובלים על מוסדות המטפלים על פי הגישה הזו רק במובן הצר ביותר כמו תנאים פיזיים (מגורים, מזון ולבוש) נחשבים בעיקר תוך התעלמות מן הפרט לממש את חלומותיו, על מנת להיות שבעי רצון.

מודל הומניסטי
תוכנית לימודים שמתבססת על מודל הומניסטי היא הנחת יסוד של האדם, שמה במרכז הטענה של הומניזם. אדם הוא רציונל אחראי על מעשיו, יש לו שליטה על התנהגותו. כל אדם בונה את הדרך שבה הוא רוצה להתנהג ולא לפי הנורמות החברתיות הכלליות. לכן אדם הוא תבונתי לפי המודל ההומניסטי. מדובר על חופש ועצמאות. המושגים חופש ועצמאות הם מאד חשובים, יש אנשים חופשיים ועצמאיים, אבל לא אוטונומים כי מערכת הסכמים נבנתה לפי נורמות חברתיות, ללא שותפות של כל החברים באותה תרבות. בגלל החברה קיימת מגבלות של הפרט. המודל ההומניסטי מתייחס לאדם בצורה שלמה.

מקורות:

רייטה, ש., עזגד, ב. (1992). "ניתוח תאורטי והשוואה של עמדות בחינוך מיוחד ושיקום הצעה לשלוש מודלים". סוגיות בחינוך מיוחד ושיקום, יחידה 7, עמ' 106-113.
חנן-רענן. "נורמליזציה כאידיאל על שילוב המגבלה בחברה". 1990. כרך ס"ג 11-12.
פטר פארן. "השפעות הנורמליזציה על המדיניות ועל אמצעים הננקטים ביה"ס לאנשים הסובלים מקשיי למידה". סוגיות בחינוך המיוחד, כרך 10 מ' 10 תשנ"ה. 1995. עמ' 43-49.
שאלוק רוברט. 1988. "על מושג איכות החיים בתוכניות קהילתיות לבעל פיגור שכלי". עמ' 5-27.
זקס, ש., לוין, מ. ואחרים. (1992). מהות החינוך המיוחד, יחידה 1 עמ' 11-40. וחומר הרצאות.

תגים:

מטפל · מטופל · קשיי · למידה · שיקום · נורמה · רווחה · סטייה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המודל הסיעודי והמודל ההומניסטי", סמינריון אודות "המודל הסיעודי והמודל ההומניסטי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.