היישום אינו מחובר לאינטרנט

בידור חדשותי בתקשורת המערבית

עבודה מס' 061912

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת סיקור של פיגוע בעיתון וניתוח אחת מתכניות "משעל חם".

4,375 מילים ,4 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
בידור חדשותי בעיתונות המערב 1500-2000 -
כתבות מעיתון ידיעות אחרונות על הפיגוע בקרני שומרון 24.02.2002 - 17.02.2002
פיסק
פוסטמן
ניתוח והבנה של תכנים בידוריים בעת אסון
ביבליוגרפיה

מהו בידור? כל סוג של מידע הוא סוג של חידוש, ולכן כל מידע שמתיימר להיות חידוש הוא בחזקת
חדשה. בפרסום משהו חדש יש סוג מסוים של "מופע" בשגרה וברוטינה. החדשות מעוררות
ושוברות זאת. אך האם מידע חדשותי צריך להיות בידורי? יש מידע חדש שהוא פרקטי אן רלוונטי,
אך לא חייב לענות על קריטריונים של בידור.
*הבסיס לכל טקסט בידורי הוא יסוד "התענוג" (פיסק, 1989) - טקסט בידורי ייצור אצל הקורא
עונג. בידור זה תענוג בעצם ההפתעה, בעצם ההצצה, טקסט בידורי יכול ליצור גם כאב, שלעיתים
הוא גם סוג של תענוג ודווקא הבידור המזעזע הוא "העובד".
טקסט לא בידורי נובע מצורך אינפורמטיבי. אינפורמציה לא פונה לרגשות, אלא לתבונה, לצורך
הבנת העולם סביב. אך לעיתים הסקיצה הבידורית משמשת כבסיס לאינפורמציה נטו.
הגדלת הכמות הבידורית במהדורת החדשות מובילה לכך שקהל הצרכנים מתרחק מהמציאות
הקיימת, מתרחק מהחדשות, האינפורמציה נטו. לדוגמה: תמונה גדולה וצבעונית בעמוד הראשון
גורמת להעלאת רגשות, ולעיתים הרגש שעולה בעקבות התמונה מדחיק את האינפורמציה
הרלוונטית, והמידע שמתקבל עקב הצפייה בתמונה הנו מידע שטחי ורגשי בלבד (פוסטמן, 2000).
מאז הופעת תעשיית החדשות המודפסת (1500) ישנה הבחנה ברורה בין טקסט אליטיסטי לעממי,
כשהטקסט העממי מתחבר לבידור.
הממד הבידורי תופס נתח גדול יותך בחיינו, עם כניסת התקשורת הקפיטליסטית שיש לה כוונות
רווח, מינון הבידור בידיעה החדשותית הולך וגודל מאז שנות ה80 -. ככל שהערוצים הממסדיים
מוחלפים בערוצים מסחריים, גוברת הנטייה להכנסת אלמנטים ויסודות בידוריים אל תוך החדשות.
כיום הנטייה לבידור תופסת גם עיתונים אליטיסטים. הטקסט החדשותי טוען כי הוא עוסק
במציאות לעומת הטקסט הבידורי, כאשר אחד המאפיינים של האחרון הוא סכמתיות, שחור ולבן,
אין אמצע, מחויבות תעשיית החדשות לערכי הרייטינג מובילה אותה לסיקור מוקצן.

בעבודתי אתייחס למבנה המשפטים - קצרים או ארוכים, לארגון במרחב - גודל (טורים אחידים,
כמה מקום לכותרת, לצילום, לאינפורמציה).
פרשנות: סגנון - סימני קריאה ופיסוק; חלוקת מרחב הטקסט; אוצר מילים; תוכן - חדשות רכות,
קשות, פוליטיות.
האם ישנה התייחסות לז'אנר - ז'אנר דרמטי בו יש קונפליקט בין גיבורים, כשחלקם בטקסט
וחלקם מוקשים מהטקסט עצמו.
העבודה תתייחס לעיתונות הכתובה, כתבות שהתפרסמו בעיתון ידיעות אחרונות על הפיגוע בקרני
שומרון, מתאריך 17.02.2002 עד .24.02.2002

מקורות:

אלידע, עוזי, עיתונות הסנסציה בארץ ישראל בתחילת המאה ה-20, קשר, 11, 1992.
פוסטמן, ניל, בידור עד מוות - השיח הציבורי בעידן עסקי שעשועים, ת"א, ספריית פועלים, 2000.
Fiske, John, Understanding Popular Culture,Boston: Unwin Hyman, 1989.
Fiske, John, Reading The Popular Boston: Unwin Hyman, 1990.

תגים:

אקטואליה · תענוג · חדשות · רייטינג · תקשורת · כתובה · ויזואלית · תכנית · בידור

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בידור חדשותי בתקשורת המערבית", סמינריון אודות "בידור חדשותי בתקשורת המערבית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.