היישום אינו מחובר לאינטרנט

תכנית הלימודים לספרות ערבית

עבודה מס' 061512

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת תכנית הלימודים לספרות ערבית בבתי ספר תיכוניים ובחינת השאלה האם היא בנויה למען בגרות או לשם ידע והנאה בלבד.

3,849 מילים ,10 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

המילה ספרות תמיד מלווה במילה חוויה: לחיות את רגע ההתרחשות, המעמד הספרותי, מאבק הדמויות, המקום והזמן של היצירה. בכדי לספק חוויה צריך לספק לימוד חוויתי שמוגדר כגישה חינוכית שמספקת עירוב רגשות. התפעלות, הזדהות, ערגה וכו'... לכן תפקיד המורה הוא לטפח את החוויה הריגושית והשכלית... כדי לגרום לחיבת הספר... וזה יכול להיות דרך דיון והדגמה והמחשה של כל היבטי הספרות האפשריים, ע"פ מהות היצירה ומאפיניה. (א. ריבלין, 1982).

השאלה הנשאלת היא עד כמה התלמידים נהנים משיעור הספרות ועד כדי כמה ת"ל מספקת להם תנאים שמעוררים בהם מתחים ורגשות שיכולים לעזור להם להגיע לחוויה? כלומר, עד כמה תכנית הלימודים מספקת חומר שמתאים לפיתוח השתקעות רגשית שתאפשר העצמה ופרסונאליזציה של המתחים המתעוררים אצל התלמידים?

בעבודה זו נציג את תכנית הלימודים לספרות ערבית בבתי ספר תיכוניים, ננסה לנתחה ולבקרה ונבדוק האם היא בנויה למען בגרות או לשם ידע והנאה בלבד? נתמקד גם בנושא הספרות הפלסטינית ועד כדי כמה היא מודגשת וקיימת בתכנית הלימודים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. הצגת התכנית
3. מטרות התכנית ועקרונותיה
4. החידושים הבולטים בתכנית הלימודים החדשה
5. מנת הספרות הפלסטינית בת"ל לספרות הערבית
6. תכנית הלימודים בשטח
7. לומדים למען ידע והנאה או למען בגרות
8. סיכום
9. ביבליוגרפיה

מקורות:

אבו חנא, חנא (1988). "דו קיום וזהות: תוכניות לימודים לערבית, עברית והיסטוריה". עמ' 48-58, בתוך: זהות, דו-קיום ותוכניות לימודים, חיפה (בערבית)
אל חאג', מאג'ד (1994. הכנת תוכניות לימודים במערכת החינוך הערבי בישראל תמורות והמלצות. ירושלים: מכון ??? למחקרי מדיניות.
א' ריבלין, אשר. "החוויה בשיעור הספרות", אצל: אדיר כהן (עורך), הוראת הספרות. חיפה: גסטליט. 1982. (26-11).
בולוס, חביב (1989). "הספרות הפלסטינית בתוכנית הלימודים בבתי ספר ערביים בישראל". עמ' 97-89 בתוך: מחמד חביב - אללה ועטאללה קופטי (עורכים), החינוך והמיעוט הערבי בישראל. חיפה: אלכרמה (בערבית).
יסעור, חוה. הוראת הספרות כתהליך פעיל ויוצר". אצל: אדיר כהן (עורך). הוראת הספרות. חיפה: גסטליט. 1982. (183-179).
משרד החינוך והתרבות (1990), "אלמורשד" בלימוד הספרות הערבית בבית ספר תיכון. ירושלים: משרד החינוך והתרבות (בערבית).
משרד החינוך והתרבות (1981). תכנית לימודים לערבית לבתי ספר ערביים. ירושלים: משרד החינוך והתרבות (בערבית).
סמילנסקי יזהר. "להפסיק לללמד ספרות". בתוך: שני פולמוסים (1991). 168-119.
פיינגולד, "הוראת הספרות כמבנה דעת". בתוך: מ. זילברשטיין. מבני הדעת של המקצועות וגישה אחדותית בתכנון לימודים. (1991), משרד החינוך והתרבות, ירושלים: 41-32.
שקד, גרשון. "הוראת הספרות". החינוך מה 1983. 148-140.

תגים:

ספרות · פלסטינית · יצירה · דרויש · קאסם · מבחן · בגרות · פרוזה · ערבית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תכנית הלימודים לספרות ערבית", סמינריון אודות "תכנית הלימודים לספרות ערבית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.