היישום אינו מחובר לאינטרנט

המבוגר כמתווך שפה - קולות ושמות בעלי חיים

עבודה מס' 061270

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הנושא באמצעות תצפיות על האינטראקציה בין אם לביתה.

8,749 מילים ,11 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

יכולת השימוש בשפה היא אחד המאפיינים שמייחדים את האנושות משאר עולם החי. הסברים רבים ושונים הוצעו לשאלה כיצד רוכש הילד שפה, מהם הגורמים המשפיעים על איכות הלמידה ועל קצבה.
ניתן לסווג את ההסברים השונים לכמה גישות עיקריות כשכל גישה מאופיינת בנקודת מבט שונה על תהליך רכישת השפה: הגישה ההתנהגותית, הקוגניטיבית, החברתית והגנרטיבית.
עבודה זו עוסקת בשאלה כיצד נרכשת השפה, מהן הגישות השונות, מהם השלבים ברכישת השפה ומתעכבת על משקלו של המבוגר בתהליך רכישת השפה בכלל וקולות ושמות בעלי החיים בפרט.
כאן אבקש להראות את הצורך של הילד במבוגר כמתווך שפה ואת הכלים הניתנים בידי המבוגר למטרה זו.
בתצפיות אתייחס לאינטראקציה בין מבוגר- אם, לבין ביתה, בת שנה וחמישה חודשים הנמצאת בשלב ראשוני ברכישת השפה. ואנסה לבסס את ההשערה שהמבוגר אכן חיוני בתהליך רכישת השפה.
על מנת לקבל תשובות להנחות אלו, אנסה לאשש או להפריך אותן באמצעות הממצאים השונים שיתקבלו מן התצפיות. כמו כן אנסה לאמת את הממצאים עם הרקע התיאורטי.
אני תקווה למצוא מענה לשאלות אלו, ומאמינה שאחרות, מעניינות לא פחות תעלינה במהלך העבודה.
השאלה אותה בחרתי לבדוק היא, מהו תפקידו של המבוגר בתהליך רכישת השפה בכלל וקולות ושמות בעלי- חיים בפרט.
התצפיות נערכו רובן ככולן בשעות אחר- הצהריים, בבית, שעה בה גיא חוזרת מהפעוטון, אחרי שנת צהריים, ערוכה ומוכנה לפעילות. התצפית במשק- החי נערכה בקיבוץ בו נמצא הפעוטון של גיא.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות
גישות תיאורטיות לתיאור רכישתה של השפה
שלבים ברכישת השפה
מערכת תמיכה לרכישת שפה- תפקיד המבוגר
המחקר
הקדמה למחקר
ממצאים ודיון
ממצאים ודיון- סיכום
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

מקורות:

ברגשטיין, פ (1972) בוא אלי פרפר נחמד. הקיבוץ המאוחד.
גרודז'נסקי, י (1993) פסיכולוגיה ושפה. הקיבוץ המאוחד ומכון ון- ליר: ירושלים.
דרומי, א (1997) "היא לא מדברת היא אומרת רק מילים" בתוך: מחקרים בפסיכולוגיה של הלשון בישראל. מאגנס: ירושלים.
ולדן, צ (1994) "לתאר, לתת עצה ולהתפעם: שלושה סופרי ילדים על שפת הפעוטות" בתוך: על ניצני אוריינות ועל השפה כמכלול. מט"ל: בית- ברל.
וילדסמית, ב (2001) לבד על המרבד. הקיבוץ המאוחד.
ולדן, צ (1994) "שיבושים, שיפוצים וחידושים- שלוש תופעות מלשון הילדים" בתוך: על ניצני אוריינות ועל השפה כמכלול. מט"ל: בית- ברל.
זיידנר, מ (1978) "אספקטים פסיכולינגוויסטים של משלב שפת התינוקות בעברית". עיונים בחינוך.
לוי, י (1998) "שפת אם- גנטיקה או סביבה". גלילאו: 21.
פוירשטיין, ר (1994). הלמידה המתווכת. הד הגן.
רפאל, נ (1990) "היבטים פסיכולינגוויסטיים במשנתו של חומסקי. מבוא לבלשנות: 12, או"פ.
http://web.macam.ac.il/~tamil/psychology/1.htm

תגים:

בעלי חיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המבוגר כמתווך שפה - קולות ושמות בעלי חיים", סמינריון אודות "המבוגר כמתווך שפה - קולות ושמות בעלי חיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.