היישום אינו מחובר לאינטרנט

חיברות לתפקידי מין

עבודה מס' 061090

מחיר: 337.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הנושא באמצעות אורח החיים של שתי חברות תרבותיות בגינאה ובסמואה.

6,091 מילים ,4 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

בהגדרה במילון למילה "חיברות" מופיע הפירוש - תהליך העושה את היחיד חלק מן החברה.
במהלך המאה העשרים הולכת וגוברת המודעות כלפי ההשפעה שיש לתרבויות וציויליזציה על הפרט האינדיבידואלי. פסיכולוגים רבים ואנתרופולוגים מדברים על ההשפעות שיש לילדותו של הפרט על חייו הבוגרים. הדבר נכון לכל תרבות ולכל סביבה ולכל חלק שהוא בעולם. כמובן, שלכל חברה ולכל תרבות קיימים כללים ואורח חיים אופייניים להם אשר איתם ולפיהם הם מנהלים את חיי החברה שלהם.
מסגרת חברתית, המבקשת להתקיים שנים ודורות, חייבת לדאוג שמערכת הערכים והנורמות שלה תושרש בלב חבריה ותועבר מדור לדור. זוהי הפעילות התקשורתית המכרעת הקובעת את עתידה של כל חברה. תהליך ההעברה וההשרשה של מורשת תרבותית נקרא תהליך חיברות. התנהגות נורמטיבית היא התנהגות נלמדת.
חשוב להבחין בין זהות מינית לבין התנהגות על פי תפקיד מיני. התנהגות "גברית" או התנהגות "נשית" נאותה אינה בהכרח התנהגות קפואה ומונחית על ידי סטריאוטיפים של תפקיד מיני כגון: הזכר הוא שאפתני ובוטח בעצמו ואינו מגלה כל רגישות מול הנקבה העדינה, החמימה והרגישה שאינה יודעת כלל לעמוד על זכויותיה.
עבודה זו מתרכזת באורח החיים של שתי חברות תרבותיות בגינאה ובסמואה. הנושא העיקרי הינו החיברות לתפקידי המין באותן חברות כלומר, ההכשרה והתפקיד הבוגר של הגבר ושל האישה באותן חברות. העבודה מלווה את הילד והילדה בכל שלבי הגיל כהכנה של כל מין לתפקידו המיועד בחיים. האם ישנו הבדל בתפקיד המיועד בין זכר ונקבה? אם כן מהו ההבדל? כיצד מכינים כל מין למלא את ייעודו בחיי הקהילה?
בנוסף, נעשית השוואה של אותן חברות רחוקות באותו נושא עם החברה המערבית של ימינו. מה השווים והשונה בנושא זה בין החברות הנ"ל? האם קיימים סטריאוטיפים לגבי תפקוד על פי מינו של הפרט? האם ישנו הבדל בין תפקידים והתנהגויות בין שני המינים?

תוכן עניינים:
מבוא
חיברות
אתנוצנתריות תרבותית
תהליך החיברות
חיברות מינית
מעבירי הלמידה
רקע
פסיכולוגיה הבדלית של המינים
תפקידי המינים וההכשרה של כל מין
הניגוד בחינוך בין שתי החברות (מנוס וסמואה) למערב כיום
סיכום
ביבליוגרפיה

*הערת מערכת: בעבודה זו לא נכתבו הערות שוליים.

מקורות:

לאזארוס, ס. ר. (תשכ"ז) "גורמים פסיכולוגיים בהתפתחות האישיות", אישיות והסתגלות, תל-אביב הוצאת "גומא", עמ' 109-113.
מיד, מ (1987), התבגרות בסמואה, על מתבגרים ומין בחברה פרימיטיבית. חיפה, הוצאת "אח".
מיד, מ (1989), מילדות לבגרות בגינאה החדשה, תל-אביב, הוצאת "מסדה".

תגים:

אתנוצנטרי · הבדל · מגדר · מין · סוציאליזציה · סטריאוטיפים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חיברות לתפקידי מין", סמינריון אודות "חיברות לתפקידי מין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.