היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש באינטרנט כאמצעי לימוד בכתה

עבודה מס' 061044

מחיר: 445.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם שימוש באינטרנט במסגרת כתתית תורם ללימוד בקרב התלמידים.

7,154 מילים ,33 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

מחשבים וטכנולוגיה תקשורתית משתנים ומתפתחים בצורה כה מהירה כל כך שלמחנכים במגזרים השונים ישנם הכלים לשפר את איכות החינוך. כלים אלה זמינים ואם הגורם החינוכי אינו מוכן, או אינו יכול, לקלוט אותם יוצרו במהרה שני קטגוריות של תלמידים: אלה שמעודכנים ואלה שנשארים מאחור. ישנם גורמי חינוך רבים המהססים להביא את טכנולוגיית האינטרנט לכתה מסיבות שונות (חשש, מדיניות מוסד הלימוד, שימור שיטות ישנות וכד') (Mitchell, 1996).

מאז 1991, השקיע ארה"ב כ-24.4 בליון דולר ביישום שימוש במחשבים במסגרות כתתיות והדגש הושם על השימוש באינטרנט. ישנם אמריקאים רבים המביעים הסתייגות מהשימוש באינטרנט ע"י ילדים, במיוחד בביה"ס, בגלל העובדה שהם יכולים להשתמש בו בצורות שאינן חינוכיות (Slowinski, 1999).
במקומות רבים בארה"ב החל המחשב להחליף את הלוח ומבנה הכתות הותאם לכך - לא עוד טורים אלא מבנה של קבוצות. כפי שרואה זאת (Toopusis (1995 מתרחשת מהפכה איטית ובטוחה מתבשלת במסגרת הכתה בהתייחס לשימוש במחשב.
אין ספק כי מערכות חינוך בעולם, כמו גם בישראל, נערכות מזה למעלה מעשור לשימוש יעיל בטכנולוגיות חינוכיות חדשניות. המחשב הוא אחד הכלים כאשר האינטרנט מהווה חלק ארי במטרה לשפר את תהליך ההוראה והלמידה במסגרות כתתיות. השימוש באינטרנט לשם לימוד הולך וגובר כאשר מורים, הורים ומנהלים עומדים בפני האתגר של הפיכת האינטרנט לאמצעי לימוד בטוח עבור הילדים.
באוסטרליה מצב זה בולט ביותר כפי שמבטא זאת מחקר שנעשה בבתי הספר באוסטרליה (EdNA, 2000). הם מצאו כי האינטרנט מהווה כוח פוטנציאלי ותקשורתי לשם שיפור איכות הלמידה וההוראה. %43 מבין הילדים בני 9-14 בראה"ב הצהירו כי האינטרנט שיפר את דעתם על ביה"ס. בתי ספר שמשתמשים
ומיישמים את השימוש באינטרנט במסגרת ביה"ס מצאו כי הדבר גרם לתלמידים רבים גישה לתחום נרחב של מקורות מידע בתחומים שונים. האינטרנט מספק גם דלי תקשורת מרתק המאפשר לתלמידים מכל העולם להתקשר ביניהם ולהחליף מידע על נושאים שונים (שם).

אחד מהתועלות של האינטרנט, בשימוש במסגרת כתתית, היא שהוא מספק הזדמנויות חינוכיות עבור תלמידים בתחומים שהם מתעניינים בהם ולנצלם תוך כדי כך להקנות מיומנויות שונות. לדוגמא, ניתן ללמד נושאים בסיסיים ולאפשר לתלמיד לתרגל וללמוד בעזרת תחום בו הוא מתעניין (כדורגל למשל) ובכך השיעור וההקניה הופכים להיות יותר מעניינים ועם מוטיבציה גבוהה ללמוד. חוקרי מוח הראו שיחידים זוכרים טוב יותר פרטים ולאורך זמן כאשר מעורבים רגשות חיוביים בתהליך הלימוד - הלמידה הופכת להיות דבר "כייפי" ועל כן זוכרים יותר (Teaching with technology, 2001).

עבודה זו בוחנת האם שימוש באינטרנט במסגרת כתתית תורם ללימוד בקרב התלמידים. האם וכיצד ניתן להפיק צורות למידה יעלים מהשימוש באינטרנט ולהפכם לחלק אינטגרלי של הפעילויות במסגרת הכתתית.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירה כללית
תרומת המחשב בחינוך
האינטרנט
יישומי האינטרנט בהוראה ולמידה
השימוש באינטרנט במסגרת ביה"ס כיום
ההוראה העתידית באמצעות האינטרנט
מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה

מקורות:

איזנברג, י. (מרץ, 1997) "מחשבים בחינוך - להחזיר את השד לבקבוק", בתוך: מחשבים בחינוך, גיליון 42.
חן, ד. (1999) החינוך לקראת המאה ה-21. אונ' ת"א.
כ"ץ נ. וק. בן-יהודה (1999) "האינטרנט בחינוך - עוד אופנה חולפת או חידוש אמיתי?", בתוך: החינוך וסביבו, מכללת סמינר הקיבוצים, שנתון כ"א.
משרד החינוך והתרבות (אפריל, 1993) "מחשבים בחינוך בישראל: תמונת מצב (תשנ"ב)", בתוך: מחשבים בחינוך, גליון 25.
סיון י. (1998) "תקשוב - מילת מפתח בבתי הספר. לקראת שנות האלפיים", בתוך: הפורום, 12. עמ' 10-13
פאנטלידיס, ו.ס. (יולי, 1994) "מציאות מדומה בכתת לימוד", (תרגום: אורית פרידלר) בתוך: מחשבים בחינוך, גיליון 30. עמ' 3-12.
רגב, י. (סתו, 1997) "סוקרטס והאינטרנט", בתוך: מחשבים בחינוך, גיליון 43. עמ' 9-14.
שפיגל, ד. (1995) "מבט לאינטרנט", בתוך: מחשבים וכיף. עמ' 64-65
Addessio, B., Brooman, M., Corn, C., Eker, P., (1994) "Using the Internet in Middle Schools; A Model for Success", Internet. http://education.lanlgov/RESOURCES/LAMSinternet?LAMSinternet.html
Bailey, E. K. and Cotlar, M. (1994) "Teaching Via the Internet", in: Communication Education, Vol. 43, No.2. pp. 184-193
Baron, L. (1991) "Peer Tutoring, Microcomputer Learning and Young Children", in: Journal of Computing Childhood Education, Vol. 2(4)
Benson, T.W. (1994) "Electronic-Network Resources for Communication Scholars", in: : Communication Education, Vol. 43, No.2. pp. 120-128
Berenfeld, B. (April, 1996)"Linking Student to the Infosphere", in: T.H.E Journal. Pp. 76-83
Berg L. Zane (1993) "Beyond Computers as Tools: Reengineering Education", in: Computers in the School. 9(2/3). Pp. 167-178.
Butler, S.B. (1995) "Using the World Wide Web to Support Classroom-Based Education: Opportunities and Challenges for IS Educators", Internet www.gsia.cmu.edu/bb26/papers/education/aiswww
Callister T.A. Jr. (1994) "Educational Computing's New Direction: Cautiously Approaching an Unpredictable Future", in: Educational Theory, Vol. 44, No. 2. Pp 249
Duffin Daniel (1998) "Computers in the Classroom: Achieving an Ideal Learning Environment", Internet: http://www.nd.edu/~frswrite/spring99/duffin2.shtml
Hill, B. (1997) Using Internet for Teaching, Material prepared for NECC 97.
Hoag, L. (September, 1998) "Internet Usage in the Elementary School", Educational Technology Research Paper, Internet. www.nova.edu/ WWWBOARD/fcae/teachtrain/messages/233.html
Lewis, P. (October, 1990) "Can Technology Effectively Replace Humman Teachers?", in : Computer World, Vol. 24, No. 41.
McCoby, L.P. (1996) "Computer-Based Mathematics Learning", in: Journal of Research on Computing in Education, 28. Pp. 438-461
Macqueen, N. (1999) A Guide to Cooperative Learning with Computers, Sunday School Software Ministries, USA
MacKie-Mason, J.K (May, 1996) "What does the Internet Mean for Telecommunication Regulation?", in: The Journal of Electronic Publishing, Vol. 2, Issue 1.
Mitchell, T.J. (December, 1996) Using the Internet and Discussion Groups in the Marketing Classroom", Internet. Bold.coba.unr.edu/onlineBforum/Usnetclass/UsingNet.html
Oppenheimer Todd (July, 1997) "The Computer Delusion", in: The Atlantic Monthly.
Santoro, G.M. (1994) "The Internet: An Overview",in: Communication Education, Vol. 43, No.2. pp. 73-86
Sellers, J. (February, 1994) Primary and Secondary School Internet Users - Questions", Internet. www. cuds.claremont.edu/ www/people/rmuir/rfc1578.html
Slowinski. J. (Spring. 1999) "Internet in American's Schools: Potential Catalysator Policy Marks", in: First Monday - peer review Journal on the Internet.
Swaminathon, B.K.S. Clements D.H (Jan. 1993) Research Review: "Tender age and Computers: Junctions and Direction", in: Young Children
Tikka, D. (2000) "A Computer Environment for Mathematics Learning", Internet
Topusis, T. (Augoust, 1995) "How Computers are Changing the Culture of Learning", Internet - k12science. ati.stevens-tech. edu/reie/article4. Html
Using the Internet: a Positive Learning Experience - a Position Paper on Safe and Appropriate Internet Usage. EdNA Scools Advisory Group - Internet (July, 2000) www.enda. edu.au/enda/publish/school/info/using_internet.html
Teaching with Technology (2001) "Student and Class Projects Using the Internrt", in: Scholastic - Internet, teacher. scholastic.com/professional/teachtech/usinginternet.htm

תגים:

כיתה · למידה · מחשבים · חדשנות · בחינוך

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש באינטרנט כאמצעי לימוד בכתה", סמינריון אודות "שימוש באינטרנט כאמצעי לימוד בכתה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.