היישום אינו מחובר לאינטרנט

השתלשלות דמות האמזונה בקולנוע

עבודה מס' 060849

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקבלה בין דמות האמזונה העתיקה לדמויות קולנועיות.

6,982 מילים ,11 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

השתלשלות דמות האמזונה בקולנוע

תוכן העניינים:
מבוא
דמות האמזונה הקלאסית
דמות האמזונה בקולנוע - תוך כדי התייחסות למאמרה של קריסטינה פאסמאן
התמקדות בדמות האמזונה בסרטים נבחרים
"וונדרוומן" (קומיקס - שנות ,('70
"בילבי" (ילדים,('70 -
"שבט דוב המערות" (דרמה - שנות ,('80
"זינה- הנסיכה הלוחמת" (פעולה - שנות ,('90
"שליחות קטלנית", "הנוסע השמיני" (בדיוני - שנות ,('90
ולסיכום ביטויי אמזוני סמוי - ב"תיק שקנאי" (מתח -שנות .('90
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח

המיתוסים היוונים הינם תוצרי המחשבה היוונית העתיקה, ולמעשה מעניקים ראייה פנימית
לנפשם ולהלך מחשבתם של היוונים בתקופה הקלאסית - מה היו פחדיהם, ומוגבלותם, וכיצד
ניסו להתמודד עימם.
מבנה המיתוס הוא כשל סיפור, בדיה, בעל עלילה דרמטית כשמקורו נדלה מחיי היומיום של
העם היווני. עצם היותו מושרש בחיי היומיום, מעניק למהותו אחיזה מציאותית.
התייחסות המחשבה העתיקה ל"לא מובן ולבלתי נתפס", היתה מבלבלת וטיפולם בנושא
היתה על ידי הלבשת מיתוס על אותו האוביקט.
ביוון העתיקה גבר יוחס לתפקיד הלוחם האמיץ, ואילו האישה יוחסה לתפקיד האם והרעיה.
כיוון שהעולם היווני הקלאסי היה פאטריאכלי, ובמהותו נשלט על ידי גברים, ניתן להסיק כי
האישה היתה אובייקט לא מובן ובלתי סביר שכזה, ממנה פחדו הגברים, עליה ניסו לשלוט
ועימה לא יכלו להתמודד. כתוצאה נערכו ניסיונות לרסן את אופיה הפראי של האישה
ובמקרים חריגים במיוחד, אף להדביק עליה מיתוס של אמזונה.
מיתוס האמזונה מפריך את התפיסה הקלאסית בכך שהאישה, במקרה זה, מיוחסת לתפקיד
הלוחמת האמיצה, ומדירה את עצמה מתפקידה כאם ורעיה.
על פי התפיסה היוונית העתיקה, האישה נתפסה כא-סימטרית במהותה - מחד, הצד החיובי -
פן נשי, הכולל פוריות, והגנת צאצאיה וביתה. זהו הפן אותו דורשים הבעלים והגברים
היוונים, מנשות יוון לקיים ולהכיל. ומאידך, הצד השני, הוא הפן הגברי שבאישה, המערב
בתוכו הרגלי מחשבה גברים:
The capacity of women to act on their own pleasure and purposes1
יכולות גבריות אלו, כביכול, הטמונות באופי האישה היוונית, נתפסו כאיום על המין הגברי.
והגברים חיפשו דרכים למגר את הרוע הזה מנשות הקהילה.
דרך ביסוס שילטונם של הגברים היוונים, וריסון פראיות האישה היה דרך נישואים.
הנישואים היה דרכם לשמירת הסדר ה"טבעי" והנכון של הקיום הדו מיני.
The Amazons shun marriage in the Greek sense and display none of the modesty proper to an
Athenian women2
מכאן שהאמזונות נתפסו כאנלוגיה לאישה המורדת בסדר הנכון של החיים בפוליס.
מקור מיתוס האמזונה נולד מסיפור היסטורי\ריאלי, ומגולל את עלילותיהם של אזור בו ישבו
שבטים יוונים, שם התפתח אלמנט של התפוצצות אוכלוסין וכתוצאה נדידת שבטים לאזורים
חדשים. שורשי המיתוס נעוצים בשתי נסיכות קדומות, אשר הוגלו מאזור מושבן, והחלו
לנדוד, מובילות אחריהן עדרי נשים, גברים וטף. השבט שנוסד התמקם והתיישב באיזור חדש.
אך במהרה גברי השבט נטבחו על ידי שכניהם, שלא היו מרוצים מההתיישבות החדשה, דבר
שהוביל להתפרצות אלימה של אלמנות הנטבחים ויתומיהם, כפעולת תגמול וכאב. פעולות
אלימות אלו התרחבו למלחמה כנגד המין הגברי בכלליות, ובכך איפשרו היווצרות של שבט
חסר גברים. שבט שכונה בערבות הימים - "שבט האמזונות" - הנשים הלוחמות3. בעצם
העובדה כי הנשים נלחמו עבור עצמן, הן נהפכו למשהו לא טבעי, ולא מוסבר. נשים אינן
אמורות להילחם ועל כן, אישה שאכן נלחמת צריכה להיות תופעת טבע, ולא משהו מהאנושי
והקיים בסדר הנכון.
האמזונות נתפסו מאז ומעולם כפחות תרבותיות מהעם היווני. הן נקראו ברבריות, ואף נתפסו
כעובדות אלוהות שונה מאשר האלוהות הדתית המיתית של היוונים הקלאסיים. התמקמותן
בפאתי גבולות העולם המוכר, הוסיף לדיעה קדומה זו, כמו כן הסברה כי הן פראיות,
ואגרסיביות.
האמזונות היוו חלק ניכר מהאומנות והאידאולוגיה של התקופות הארכאיות והקלאסיות
ביוון העתיקה, וניכרות עדויות להשתלשלות ונדודי המיתוס לארצות שונות כגון - אסיה
,אירופה, אפריקה, ואמריקה - בתצורות שונות אומנם, אך תמיד נאמנות בשירותן את
התרבות והפוליטיקה הרלוונטית. כשמקורן של אותן תצורות הינו אחיד - שבטי נשים נטולות
גברים, הדואגות לעצמן - שבטי נשים לוחמות.

הטענה -
ברצוני להוכיח הינה כי דמותה של האמזונה - למרות שעברה תמורות ושינויים במהלך
ההיסטוריה - נותרה נוכחת בקולנוע מראשיתו כמעט, וכי היא מכילה את אותם סממני חוזקה
ואידאולוגיה בקולנוע המודרני.

מהלך העבודה -
תחילה ביססתי את דמותה של האמזונה העתיקה הקלאסית - מאין באה, כיצד נוצרה ומהן
איפיוניה וכישוריה.
אחר כך נחקרה דמות האישה הטיפוסית לאמזונה בקולנוע. הסקתי כי הטיפוסיות נותרה
קיימת - והתחלתי לבסס הוכחות דרך סרטים שונים- המנכיחים, לדעתי, את דמות האמזונה
הקלאסית.
------------------------------------------------------------------
1. Tyrrell. Wm. Blake, Amazons - A study in Athenian Mythmaking, Baltimore & London, Johns Hopkins
.Uni. Press, 1984, Pp. xvi
2. Ibid, Pp. 53
3,. Guy. Cadogan, Rothery, The Amazons in Antiquity &modern times, London , Francis Griffiths Press
.1910, Pp. 68

מקורות:

האינטליגנציה שלה , והסירוב שלה להשמע ללוחמים האחרים מאפשר לה לתפוס פיקוד על המצב, ולקבל החלטות המבטיחות את הישרדותה של עצמה, ואת הישרדות מרבית הלוחמים. היא טיפוס המתבודדת ולמעשה לוחמת לבדה, למען הצלת האנושות.
בהמשך היא מקבלת לידיה ילדה, ומפגינה רגשות אימהיים - בכך מקבלת על עצמה הקבלה לדמות החייזרית ההרה - ובסוף היא עוטה על עצמה שיריון המוקבל לשיריון החזיירית.
איפיוני אמזונה סמויים בדמויות נשים לוחמות בקולנוע מודרני-
על פי הסרט - " תיק שקנאי" :
מבוא לדמותה
הסרט מגולל את עלילותיה של דארבי שאו, סטודנטית במכללה בארה"ב, אשר מנהלת רומן עם אחד ממוריה, שנרצח בעקבות תיאוריית "תיק השקנאי" אשר היא הגתה בנוגע לרצח שני שופטי בית המשפט העליון. הפרופסור העביר את התיאוריה שלה לאף.בי.אי, בעקבות כך מצא את מותו - ופעולותיו שילחו בעקבות דארבי רוצחים אשר מנסים למחוק כל
זכר ועדות לתיאוריה שלה.
דארבי מונעת גם על ידי הצורך שלה בהישרדות, וגם על ידי הצורך שלה בנקמת מות אהובה.
סכמת העלילה שיגרתית לדמות האמזונה הלוחמת - מתבססת דמות של אישה לוחמת , הפועלת בשירות הצדק , והמונעת גם על ידי נאמנותה לבן זוגה.
ביטויי אמזונה בדמותה של דארבי שאו כמייצגת אמזונה מודרנית בקולנוע:
ניתן לראות בדמותה את כל המאפיינים של דמות האמזונה הקלאסית - מכורח הנסיבות היא מנודה מחייה הרגילים, לשיגרת התעמתויות עם אויבייה, ונאלצת לשרוד בתנאים קשים שלא הורגלה אליהן. היא נאלצת ללמוד ללחום , ובמהלך העלילה נולדת מחדש כאמזונה לוחמת.
כתוצאה מכך שרודפיה הם על רקע המין הגברי - הם מקור האיום שמופנה כלפיה, ולפיכך היא מסתייגת מגברים, למעט הכתב העיתונאי שהופך במהלך העלילה לעמיתה, ואיש סודה - לו היא תפגין נאמנות חד משמעית.
היא מהווה לגביהם איום ומקור לחרדה - אותו יש לחסל. הכוח בו היא מחזיקה - כוח הידיעה, מפחיד את אוייביה יותר מכל איום אחר.
היא אישה יפיפיה ומפתה, מבוססת על דמות האמזונה ה"טובה" של פאסמן - אדומת שיער, גבוהה ובהירת עור. מתניידת בחופשיות כתוצאה מכוח ההמצאה שלה,והשימוש בתחפושות, ובעורמה. ומכילה בתוכה איפיונים "גבריים" כגון אומץ, סיבולת, נקיטת פעולה וכו'..
מבחינת שבירת ערכים חברתיים ותרבותיים - היא שוללת בהתנהגותה את המיתוס האורבני של אישה חסרת אונים - היא לוחמת עבור מה שנראה לה צודק, ולא בוחלת בנקיטת עמדה אקטיבית יותר, להבדיל מהאופציה האחרת - לחכות שמישהו אחר יצילה {בסרט, סוכן אחר של האף.בי.אי, מציע לה עזרה אך היא לא נופלת בפח, ולוקחת על עצמה לטפל
בעניניה ולהגן על עצמה}.
בתחילת העלילה היא אינה נתפסת על ידי אוייביה כמשהו אמיתי - קשה היה להם לעכל את העובדה שסטודנטית, בחורה - יכולה להיות קיימת, ולכתוב תיאוריה כה מפלילה, ונכונה - בדומה לדמות האמזונה - שקיומה המציאותי מוטל בספק, נוכח יכולותיה ואיפיוניה, שאינם מתאימים לחברה הקלאסית, ואף מאיימים עליה.
השוני בין דמות אמזונה זו לבין דמויות האמזונה הקלאסיות, והקולנועיות שקודם נידונו - הוא שדמות זו מבססת מהות אפקטיבית יותר של התגשמות האמזונה - הכוח עליו מבוססת עוצמתה - אינו כוח פיזי, או יוצא מגדר הרגיל, אלא היא מפגינה חוכמה ואינטואיציה שאינן מצופות מבחורה כה צעירה, ו"יפה", אך זו ראיה שוביניסטית, דרך
עינים גבריות.
למעשה זוהי בחורה רגילה לחלוטין, שמשתמשת בכוח ומהירות המחשבה, בכדי להציל את עצמה, ולנקום את מות אהובה, ובכדי להחזיר את הסדר הנכון על מקומו - דרך הצדק, והוצאת האמת לאור.
עליונותה על גברים מתבססת כבר מתחילת הסרט, היא זו שהגתה את התיאוריה, אף אחד אחר לא הגיע לדרך המחשבה הזו, ואף אחד אחר לא פיענח את הרציחות - כוח זה, יחזק את ידיה במהלך העלילה, ויוביל אותה לסוף המסע המיגע והמאיים.
זהו עוד הבדל כי האמזונה הקלאסית נתפסה כאלמנט המסית מהסדר הנכון, וכאן בעלילה אנו הצופים, מבינים כי רק בידיה יש את הכוח הזה של השבתו.
סיכום:
במיתולוגיה היוונית העתיקה נשים רגילות לא היו גיבורות, גם לא האמזונות. מהנשים היה מצופה שישארו בבית וידאגו לעניינים הביתיים. לא עלה על הדעת, ולא התאפשר לאישה למצות את רגשותיה או מאוויה, לא כל שכן לתור אחר עצמאותה. היא היתה תחת שלטון גברי מילדותה {אביה}, ולאחר גם בהגיעה לגיל הבגרות {בעלה}.
בקולנוע האמזונה ה"טובה" מאופיינת דרך דאגתה לכלל האנושות והחברה, היא עצמאית, ומסוגלת לדאוג לעצמה ולאלו הנמצאים תחת חסותה, עומדת על עקרונותיה, ומדגישה את חופשיותה - הפיזית והמנטלית, כמו מנהגן של האמזונות הקלאסיות.
לרוב דמויות אלו יהיו יפיפיות, ובעלות כוח פיתוי מיני גדול - כוח בו הן ישתמשו בכדי לממש את גורלן ולמגר את אוייביהן, אך עם זאת, בניגוד לאמזונות הקלאסיות מודגשים תכונותיה הנשיות, ואופיה האימהי - בהצטרפותה לדמות גברית האמזונה הקולנועית תגן עליו ללא חת, וכשמספחים אליה בדרך כזו או אחרת ילד {זכר או נקבה} -
הוא ממחיש את המשכיותה ואת הפן הנשי והרך שלה.
דמות האמזונה הקולנועית חייבת ללמוד להיות אמזונה ובכך משלבת תכונות גבריות לדמותה, כגון אומץ , סיבולת, נקיטת פעולה, אך עם זאת הן עדיין נשים.
פירוט על דמות האמזונה על פי ייצוגים אפקטיבים ותיאוריים ניתן לראות בנספח- טבלת איפיוני דמות האמזונה הקלאסית הנמצאים בדמויות נשים קולנועיות.
מטרותיה של האמזונה הקולנועית הלוחמת שונות ממטרותיהם של הגיבורים הגבריים - הן אינן מחפשות תהילה או התקבלות חברתית, הן נחושות בדעתן לשבור את אותם הערכים המסורתיים והחברתים שדיכו את דמותן בעבר הקולנועי - וזו מטרתן.
מטרותיהן גם מטפלות בנושאי המשכיות החברה האנושית, ומכאן מוכנס הילד - הסימבול של פוטנציאל העתיד.
הדפוס המיתלוגי העתיק נותר, אך יותר ויותר נשים חודרות לאזורים שהוגדרו כגבריים בלבד. איפיוני האמזונה נותרו עיקביים, אך התוספת המודרנית היא בעיקר אלמנט האימהות.
{אמזונות המדגישות אימהות ואת עתיד הגזע האנושי }.
ובעצם העובדה שעוצמתה המיתולוגית של האמזונה הקלאסית התרכזה בעיקרה בכוחותיה המופלאים , ויכלותיה על גברים,ועל העובדה הקסומה שיתכן והיא אינה אמיתית, בעוד שבקולנוע המודרני ניתן לראות הבזקים שונים של אותה עוצמה והתגברות על מכשולים חברתיים - וזאת דרך אינטואיציה נשית, מחשבה נשית, וכוח המצאה.
ואלמנט זו מומחש על ידי הציטוט הבא:
..." Of the historic Amazon little need be said for the moment. Under stress, human nature is very much today what it was yesterday and will be tomorrow, and women, being women, under stress is very apt to exaggerate human passion"...
האלמנט הפנטסנטי של האמזונה מתפוגג לאיטו ביצוג דמותה הקולנועית, דמויות של נשים לוחמות מוצגות לא רק דרך יכולות על גבריות, או על אנושיות, אלא גם באופנים קונבנציונלים, {חשיבה, אינטואיציה כו'} - את זאת ניתן אולי לפרש בכך, שהאיום הנשי למרות שלא נעלם לגמרי מן העולם, מקבל פרופורציות -ואישה הלוחמת עבור עצמה
ומה ששלה, אינו כל כך לא מובן, בימינו אנו, ואפילו מקובל ומוצדק.
בני האדם במהותם אינם כה שונים האחד מן השני, ונשים באשר הן, תמיד ולעולם יהיו נשים - בין אם האישה היא אמזונה פראית, או בעלת בית מודחקת .
בבסיסה לכל אישה יש את אותם הרגשות והדחפים שפועמים בה, אותם השאיפות והיעדים.
ההבדל הוא כיצד כל אישה מממשת אותם וחיה את חייה.
ביבליוגרפיה:
האנציקלופדיה העברית -כללית, יהודית וארצישראלית, כרך שלישי, איסט לונדון -אמנוס, חברה להוצאת אינציקלופדיות בע"מ, ירושלים, 1974 .
הומרוס, איליאדה, תירגום מיוונית - טשרניחובסקי שאול, הוצאת ספרים עם עובד, תל -אביב, 1995.
Amazons: Women in Control, in "Women in The Classical World Image and text", ed. F.E, P.P.H, K.B.N, P.B.S, S.A.H, {Pp. 129 - 135}, NY: Oxford Uni. Press, 1994.
Bolk, H. Josine, The Early Amazons, E.J Brill Press, 1995, Leiden, New York Koln.
Eliade, Mircea, Myth and Reality, Harper Colophon Books, 1975, NY, San Francisco London.
Passman. M, Kristina, The Classical Amazon in Contemporary Cinema, in : "Classics And Cinema", Ed. Winkler, Martin. Bucknell Uni. Press, Maine Uni. Vol. 35, No. 1, 1991, {Pp. 81 - 103}.
Rose.H.j, A Handbook of Greek Mythology, Menthuen co. LTD, New Feher Lane, London, 1974.
Rothery .Cadogan, Guy, The Amazons in Antiquity Modern Times, Francis Griffiths Press, London, 1910.
Tyrrell. Wm. Blake, Amazons -a study in Athenian mythmaking, the johns Hopkins Uni. Press, 1984, Baltimore London.
Vivante {Zweig}. Bella, "Woman in Ancient Greece", in Women's Roles in Ancient civilizations, {Pp. 220 - 255}, Greenwood press, 1996, West port Connecticut, London.
מקורות ראשוניים:
11. אייסכילוס, אגממנון, תירגום מיוונית - אהרון שבתאי, הוצאת שוקן, תל אביב, 1990 .
נספח - טבלת איפיוני דמות האמזונה הקלאסית הנמצאים בדמויות נשים קולנועיות.
זינה
בילבי
עיילה
וונדרוומן
אמזונה קלאסית
עצמאות שנבעה משנאתה לגברים ופניתה לאלימות
עצמאות חריגה לילדה בת 9, הנובעת מהעדר הוריה והתבגרות ברשות עצמה
עצמאותה נבנתה בשל חריגותה, ובשל נידויה מהחברה בה גדלה והתבגרה
עצמאות מופגנת בחייה הפרטיים המקצועיים והסודיים
עצמאות ועצמאיות
יצוג אפקטיבי
מיומנותיה וכישוריה הפיזים העניקו לה כוחות על גבריים
בעלת כוח פיזי על גברי, ועל אנושי
כוחות לחימה גבריים שנרכשו כתוצאה מחריגותה ומנידוייה
כוחות לחימה על גבריים ועל אנושיים, משהו מן הקסם והמיתיות
כוחות לחימה גבריים -
{על אנושיים}
יצוג אפקטיבי
חזה גדול ומודגש { עיטורי זהב קלאסים } גבוהה, בהירת עור,ויפה, בעלת שיער שחור
אדומת שיער, גבוהה מגילה, בהירת עור ומנומשת.
בלונדינית, בהירת עור, גבוהה ויפה - כל אלו מדגישים את שנותה וזרותה
חזה גדול ומודגש {ציפור מוזהבת }, שיער שחור, עור בהיר, גבוהה ויפה
ייצוג וויזואלי
יצוג תיאורי
חרב, צאקרה, שוט, חץ וקשת
חרב מעץ, וכלי הטלה אחרים - כגון צלחת , מקל וכו'
קלע
כלי נשק נשיים - לסו קסום - {כלי הטלה},אזיקי זהב חסינים,נזר המוטל כבומרנג קטלני, נעלים המאפשרות תעופה
כלי נשק - חסרי איפיון נשי - קשת, כידון, כלי הטלה, קרב מגע, חרב.
יצוג אפקטיבי + תיאורי
רוכבת על סוס
אחד מבני הלוויה הנאמנים של בילבי הוא סוסה המנוקד - ויכולת תעופה בעזרת מטאטא
מבנה גוף לבן, ארוך רגליים בסרט לאחר נידויה עיילה מוצאת בני לוויה - אחד מהם הינו סוס פרא אצילי
נעדרת סוס - אך בעלת אלמנט מהירות- נעלים המאפשרות תעופה
אלמנט המהירות- סוס
יצוג אפקטיבי
מסתייגת מגברים בשל אלימותם, אך יולדת בן אותו היא מוסרת {כמו אמזונות} , מנהלת קשרי תשוקה.
לא בא לידי ביטוי מלבד עליונותה הפיזית והשכלית
עיילה נרתעת מגברים , שסימלו בבגרותה פחד ואימה, ומחפשת את רוך ואהבת הנשים, בסרט ההמשך עיילה מוצאת בן זוג, מבני מינה - לבן.
נטולת קשר גברי דומיננטי, רוחשת אהבה אימהית/נשית כלפי סטיב ונתקלת מדי פעם בקשרים רומנטים
התייחסות לגבר
יצוג אפקטיבי
תחילה אנטי שלום וצמאת דם, אחר כך כמהה לזכות את נפשה ופועלת למען שלום וצדק
כל דמותה של בילבי מבטא חוש צדק מפותח, אך נאיבי במקצת כלפי הסובבים אותה.
עיילה גדלה שלא אצל בני מינה ועל כן התפתחו אצלה חוש צדק שונה שמקורו לא הובן, כן היא נמנעת מלהרוג לשם ההנאה או היוקרה , רק לצורך הגנה - תזונה
בעלת חוש צדק חזק, וכמיהה לשלום, מפעילה כוח פיזי רק כשהוא נדרש, מעדיפה שימוש בכוח המוח וההגיון
חוש צדק וכמיהה לשלום
יצוג אפקטיבי
זינה
בילבי
עיילה
וונדרוומן
אמזונה קלאסית
היא אישה לוחמת, חזקה, חכמה, בעלת אומץ, נודדת
צורה חיצונית, התנהגות, חופשיות, חוזק, נודדת, עצמאית
צורה חיצונית, היא בוכה, היא צוחקת, היא מדברת, היא סופרת
נתפסה כזרה בעקבות נטייתה להעלם ולהופיע
איפיוני זרות
יצוג אפקטיבי + תיאורי
כנ"ל
כנ"ל
כנ"ל
אומץ,סיבולת,פעולה,קבלת החלטות, גבורה
איפיונים גבריים
יצוג אפקטיבי
יולדת בן
מטפלת בקוף וסוס זקן
יולדת בן-דרק
יולדת בן - סטיב
איפיונים נשיים - המשכיות
יצוג אפקטיבי+תיאורי
Tyrrell. Wm. Blake, Amazons -A study in Athenian Mythmaking, Baltimore London, Johns Hopkins Uni. Press, 1984, Pp. xvi.
Ibid, Pp. 53
Guy. Cadogan, Rothery , The Amazons in Antiquity modern times ,London , Francis Griffiths Press, 1910, Pp. 68.
האנציקלופדיה העברית -כללית, יהודית וארצישראלית, כרך 3, איסט לונדון -אמנוס, חברה להוצאת אנציקלופדיות בע"מ, ירושלים, 1974 .
Blake. Wm. Tyrell, Amazons -A study in Athenian Mythmaking, pp. 56.
הומרוס, איליאדה, תירגום מיוונית -טשרניחובסקי, שאול, הוצאת ספרים -עם עובד, תל -אביב, 1995.
Guy. Cadogan, Rothery, The Amazons in Antiquity modern times , London , Pp. 2.
אייסכילוס, אגממנון, תרגום מיוונית -שבתאי, אהרון, הוצאת שוקן, תל -אביב, 1990. שורות: 1494-1496 .
Women in The Classical World Images Text, " Amazons: women in Control", ed. F.E, P.P.H, K.B.N, P.B.S, S.A.H, NY: Oxford Uni. Press, 1994, Pp. 133.
Blake,Wm. Tyrrell, Amazons - A study in Athenian Mythmaking, Pp.45
Ibid. Pp. 131
J.H, Rose ,A handbook of Greek Mythology, Menthuen co. LTD, New Feher Lane, London,
1974 , Pp. 214.
Belle ,{Zweig},Vivante, Women's Roles in Ancient Civilizations, "Women in Ancient Greece",, Greenwood Press, West Point, Connecticut, London, 1996, Pp.227.
Kristina. M, Passman, The Classical Amazon in Contemporary Cinema, in : "Classics And Cinema", Ed. Winkler, Martin. Bucknell Uni. Press, Maine Uni. Vol. 35, No. 1, 1991. Pp. 81.
Ibid. Pp.84.
Ibid. Pp. 90.
Josine. H, Bolk, The Early Amazons, E.J Brill Press, Leiden, New York Koln, 1995, Pp.408.
Kristina, M. Passman, The Classical Amazon in Contemporary Cinema. Pp. 84.
Ibid. Pp. 84.
Ibid. Pp. 90.
Guy. Rothery, Cadogan, The Amazons in Antiquity modern times , London, Pp. 11.
1

תגים:

אמזונה · בקולנוע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השתלשלות דמות האמזונה בקולנוע", סמינריון אודות "השתלשלות דמות האמזונה בקולנוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.