היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביטוי של מרכיבים אנושיים בהצלחה היפנית בשלביה הראשונים של מלחמת האוקיאנוס השקט

עבודה מס' 060769

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הטענה כי למרות מסורת הלחימה שאפיינה את היפנים, היתה זו הסיטואציה הצבאית שנוצרה באירופה שגרמה להצלחתם.

3,542 מילים ,8 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

כבר במהלך מלחמת העולם הראשונה החלה יפן בניסיונות השתלטותה על סין. היא כפתה עליה הרחבה זכויות היפנים בסין, חיבלה בתשתיתה ובשנת 1932 הקימו היפנים במנצ'וריה ממשלת בובות שהכריזה על עצמאותה של מדינה בשם מאנצ'וקואו.
ב1937 - פנתה יפן לביצוע מזימתה הגדולה, היינו לכבוש את סין, כאשר עד אמצע שנת 1938 השתלטה על רובה של סין המזרחית ובכללה המרכזים הגדולים כפקינג, נאנקינג, קאנטון ועוד. חלק רב מהנשק ששימש לכיבושה של סין המזרחית, סופק ליפן על ידי ארצות הברית ובריטניה. לאחר נפילתה של צרפת לפני צבאו של היטלר ב-1940, השתלטה יפן על המושבה הצרפתית בהודו-סין. בעקבות ההתפתחויות, הטילה ארצות הברית חרם על יצוא מצרכים אסטרטגיים ובכלל זאת דלק ליפן, שסירבה לפנות את סין.
היפנים האמינו ביתרון כושר הלחימה, הנכונות של החייל היפני לתת את נפשו והדבקות במטרה, שהיו יתרונם אל מול חיילי אומות המערב. הסכסוך עם ארצות הברית נראה ודאי יותר מאי-פעם וכך, בעת משא ומתן בין ראש הממשלה הטרי טוג'ו לבין ממשלת ארצות הברית, הפציצה האווירייה היפנית את הבסיס הצבאי והימי האמריקאי פרל-הרבור בהוואי והדבר בישר את פריצתה של מלחמת האוקיאנוס השקט, שהפכה את המלחמה הניטשת באירופה למלחמת עולם.
השלבים הראשונים של המלחמה הציבו הישגים כבירים לצבא היפני מול תבוסות נוראות של ארצות הברית ובריטניה. בזו אחר זו כבשה יפן את מושבותיה של ארצות הברית ובריטניה, כאשר לא אחת עמד מול היפנים צבא גדול פי ארבעה ויותר שנאלץ לסגת. לקראת סוף 1942 הסתמן מפנה במצב הצבאי, כאשר האמריקאים הפעילו את מלוא הפוטנציאל הצבאי שלהם והנחילו ליפנים מפלות קשות בקרבות ימיים במידווי ובים האלמוגים, המשיכו לבטל את כיבושיהם וזאת עד להשלכת פצצות האטום ב- 6 וב-8 באוגוסט 1945 על הירושימה ונגסאקי - דבר שחייב את היפנים להיכנע ללא תנאי.

השאלה שתעמוד במרכז עבודה זו הינה: האם היו מרכיבים אנושיים בהצלחה היפנית בשלביה הראשונים של מלחמת האוקיאנוס השקט ואם כן, מהם?
בעבודתי ארצה לטעון כי למרות מסורת הלחימה, ההקרבה והרוח הלאומית שאפיינה את היפנים, מה שקבע בסופו של דבר את הצלחתם של היפנים, היתה הסיטואציה הצבאית שנוצרה כתוצאה מהאירועים באירופה. לפיכך אטען, כי המרכיבים האנושיים היו בעיקר מרכיבים שנבעו משרשרת הניצחונות והקנו תחושת עוצמה ואופוריה בעם היפני, כאשר מעמדו של הלוחם התחזק יותר ויותר ורוח הקרב שבו הפכה לאמונה בניצחונו הבלתי מעורער.
אמנם אין לבטל את תכונותיהם ומסורתם של היפנים בכל הנוגע ללחימה, נאמנות ומסירות הנפש. למרות זאת אטען, כי אין טוב מההצלחה להאמין ביכולת ולהמשיך במשימה באותו קצב. ההצלחה היא לדעתי המניע החזק יותר שהפעיל כל פרט ופרט בצבא היפני לשם השגת הניצחונות שנזקפו לזכותם בשלבים הראשונים של המלחמה.

בפרק הראשון אציג מוטיבים ומאפיינים שונים מרוח הלחימה של היפנים, הנשאבת בין השאר ממסורות ואמונות רבות בשנים. אתייחס לדרך הלוחם (הבושידו), לרוח הלאומית שהונחלה ליפנים, בעיקר בתקופה שקדמה למלחמה ולמסרים הפוליטיים-שלטוניים, שהפכו להיות בעצם הדת של המדינה, בעודם דוחקים את הדתות האחרות הצידה.
בפרק השני אתייחס לגורמים הפוליטיים-מדיניים-צבאיים שכתוצאה מהם התאפשר ליפן מסע הכיבושים המוצלח בדרום-מזרח אסיה ולהשפעתו על הפרט. בחלק הראשון של הפרק אציג את הרקע לפרוץ המלחמה, בחלק השני אציג את סקירת תקופת המלחמה, מפריצתה ועד התפנית שחלה בה לרעת היפנים, תוך התייחסות לגורם האנושי. בחלק השלישי בפרק זה אתייחס לסיבות כשלונם של היפנים כפי שנראה לי על פי הנתונים בספרות הדנה בתקופה. את מסקנותיי אביא בסיכום.

תוכן עניינים:

מבוא

פרק א: רוח הלוחם היפני ומסורתו
1.1. הבושידו (דרך הלוחם)
1.2. המקוטו וההכשרה הרוחנית
1.3. התפיסה הדתית והזהות הלאומית

פרק ב: גורמים פוליטיים, מדיניים וצבאיים
2.1. רקע
2.2. פרוץ המלחמה
2.3. תחילת הכשלון

סיכום

ביבליוגרפיה

מקורות:

וולפרן, ק.פ., (1991), סוד עוצמתה של יפן, מחברות לספרות זמורה, תל-אביב.
שילוני, ב., (1997), יפן המודרנית, שוקן, תל-אביב.
Crowley, J., "Creation of an Empier, 1896-1910", In: G. Levingston F. Oldfather, (eds.), (1973), Imperial Japan: 1800-1845, Pantheon Books, New York.
Coox, A.D., "The Pacific War", In: P. Duss, (ed.), (1989), The Cambridge History of Japan, Cambridge University Press, Cambridge.
Gibney, F., (ed.), (1995), Senso: The Japanese Remember the Pacific War, (trans. By B. Cary), Armonk, New York.
Levine, A.G., (1995), The Pacific War, Praeger, London.
Morris, I., (1975), The Nobility of Failure, Tuttle, Tokyo.
Spector, R.H., (1985), Eagle against the Sun, The Free Press, New York.

תגים:

בושידו · מקוטו · ארצות · הברית · מלחמת · העולם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביטוי של מרכיבים אנושיים בהצלחה היפנית בשלביה הראשונים של מלחמת האוקיאנוס השקט", סמינריון אודות "ביטוי של מרכיבים אנושיים בהצלחה היפנית בשלביה הראשונים של מלחמת האוקיאנוס השקט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.