היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיחזור סיפור בכתב, עפ"י הקראה, ע"י ילדים לקויי למידה בהשוואה לילדים שאינם לקוייי למידה

עבודה מס' 060760

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת ההבדלים בשחזור הסיפור אצל ילדים לקויי למידה ושאינם לקויי למידה.

8,269 מילים ,16 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

מחקר זה עומד על האופן בו משחזרים סיפור בכתב על פי הקראה ילדים ליקויי למידה כולל ילדים בעלי A.D.H.D בגילאי 12, בהשוואה לילדים ללא ליקויי למידה בני גילם.
הכתיבה דורשת ידע והתמחות רבים. קיימים בה סוגים שונים והיא מושוות בדרכים שונות לשפה הדבורה. הכתיבה היא אחד האמצעים לאיתור ילדים עם לקות למידה.
מטרת המחקר היא לבדוק האם קיימים הבדלים ביכולת לשחזר סיפור בכתב על- פי הקראה בקרב ילדים ליקויי למידה, כולל ילדים בעלי A.D.H.D, לעומת ילדים ללא ליקויי למידה.
אוכלוסיית המחקר כללה 8 ילדים ליקויי למידה ו-12 ילדים ללא ליקויי למידה.
השערות המחקר: 1) הילדים ללא ליקויי הלמידה יכתבו את הסיפור לפי מבנה סיפור כפי שמציגות קוזמינסקי, (2000) וסננדבנק, ולדן, וזיילר, (תשנ"ה) הכולל התחלה, אמצע, וסוף. ואילו הילדים ליקויי הלמידה יתקשו בכתיבת רצף הגיוני ואף ישנו את סדרו. 2) הילדים ליקויי הלמידה ישמיטו חלק מן האינפורמציות הבאות או אף את
כולן: נתוני רקע, תאור הבעיה, תאור הפעולות הנעשות כדי לפתור את הבעיה, סיום הסיפור והתייחסות לכותרת. 3) הילדים ללא ליקויי הלמידה ישארו נאמנים למקור, ואילו הילדים ליקויי הלמידה לא ישארו נאמנים למקור. 4) הילדים ללא ליקויי הלמידה ישוו לסיפורם "נשגבות ספרותית" (למרות שיתכנו טעויות), ואילו הילדים ליקויי הלמידה לא ישוו לסיפורם "נשגבות ספרותית".
ממצאי המחקר מלמדים, כי קיימים הבדלים בין שני סוגי הילדים בשחזור סיפור בכתב על- פי הקראה. ישנן השערות אשר אומתו, השערות אשר אומתו באופן חלקי, והשערות אשר כלל לא אומתו. נמצאו הבדלים מעניינים נוספים בין שני סוגי הילדים בכתיבת אזכורים לא ברורים של הדמויות והסיבות לכך.

תוכן עניינים:
סקירת ספרות
שלבי הכתיבה
מרכיבי הכתיבה
סוגי הכתיבה
כלי הערכה לכתיבה וחשיבותם
שפה כתובה לעומת שפה דבורה
סיכום
מחקר נוכחי
שאלת המחקר
הנחת המחקר
השערת המחקר
משתנים
אוכלוסיית המחקר
מגבלות המחקר
כלי המחקר
הליך העברת המחקר לילדים ליקויי הלמידה
הליך העברת המחקר לילדים ללא ליקויי הלמידה
מתן הניקוד
תוצאות
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים - (הסיפור ומספר שחזורים שלו)

תגים:

דבורה · הערכה · ילדים · כתובה · כתיבה · למידה · סיפור · שחזור · שפה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיחזור סיפור בכתב, עפ"י הקראה, ע"י ילדים לקויי למידה בהשוואה לילדים שאינם לקוייי למידה", סמינריון אודות "שיחזור סיפור בכתב, עפ"י הקראה, ע"י ילדים לקויי למידה בהשוואה לילדים שאינם לקוייי למידה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.