היישום אינו מחובר לאינטרנט

אהבה קוגניטיבית, אהבה אמוטיבית והקשר שבין אהבה ואגואיזם

עבודה מס' 060528

מחיר: 337.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם האהבה טובה לאוהב והנאהב?. מניעים שונים לצורך באהבה ודיון בסוגי האהבה השונים.

18 מילים ,6,892 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

"אומרים אהבה יש בעולם, מה זאת אהבה?" שואל ביאליק ועל כך אנסה לענות בעבודה זו. אין הדבר אומר שאציע הסבר פשטני או חד מימדי למושג האהבה בכלל או מושג האהבה האפלטונית באופן ממוקד, אך אנסה לעמוד על מושג האהבה באופן שהוא מתקבל אצל הוגים שונים ולברר האמנם קיימת אהבה שאינה תלוי בדבר.

לא אחת מזכירים אהבה שאינה תלויה בדבר, ומביאים כדוגמא את אהבת דויד ליונתן או את אהבת אם לילדיה. טענתי בעבודה זו תהיה שהאהבה שאינה תלויה בדבר אינה קיימת כלל. לצורך כך אתייחס לשני מושגים נוספים של האהבה והם האהבה האמוטיבית והאהבה הקוגניטיבית. אליבא דטענתי כי אהבה שאינה תלויה בדבר כלל אינה קיימת, הרי שאוכל באותה מידה לטעון כי האהבה הקוגניטיבית אינה קיימת כלל אלא אך ורק האהבה האמוטיבית.

מהאמור לעיל אוכל לקבוע כי הקשר בין אהבה ואגואיזם הינו קשר חזק ועל מנת לבסס קשר זה אביא בפרק הראשון של עבודתי את הגדרות האהבה והאגואיזם, הן הגדרות נומינליות והן הגדרות אופרציונליות, על מנת שהדבר יסייע בהמשך הדיון.
שני הפרקים הבאים יעסקו באהבה הקוגניטיבית ובאהבה האמוטיבית. פרקים אלה יהיו מתוך זיקה לתפיסת האהבה האפלטונית, אך יחד עם זאת תוצגנה בדיון עמדות נוספות אשר תסייענה לדיון ותתרומנה לתפיסות המוצגות.

בעבודתי ארצה לטעון כי לא זו בלבד שהאהבה היא צורך אגואיסטי, אלא שהאהבה עושה טוב לאוהב ולא בהכרח לנאהב, כאשר גם ניתן גם לאהוב את מי שאינו אוהב אותנו וזאת מטעמים אגואיסטיים שהאהבה עושה לנו טוב בדיוק כשם שהטינה גורמת לנו נזק.

בפרק השני אציג את האהבה הקוגניטיבית כאידאה בלתי ממומשת וכאוטופיה שאינה יכולה להתקיים. לעומת האהבה הקוגניטיבית, אציג בפרק השלישי את סוגיית האהבה האמוטיבית, תוך התייחסות למקרים הנתפסים לכאורה כאהבה שאינה תלויה בדבר. אנסה להוכיח כי כל סוג של אהבה אינו אלא אהבה אמוטיבית התלויה בדבר. הרגש אינו חד מימדי ומכיוון שכך גם סוג האהבה אינו קבוע והחלטי ועשוי לנבוע ממניעים שונים. לאור האמור, כל מקרה שבו קיימת אהבה קיים גם המניע האגואיסטי הנתמך במבוא רגשי.

למעשה הפרק השני והשלישי הינם לב העבודה, כאשר כל אחד מהם מהווה דיון בפני עצמו. על מנת לקשור את הקצוות, אציג את מסקנותיי בדיון המסכם שיערך בסוף העבודה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א': אהבה ואגואיזם - ההגדרות
1.1 אהבה
1.2 אגואיזם

פרק ב': האהבה הקוגניטיבית

פרק ג': האהבה האמוטיבית או הקשר שבין האהבה והאגואיזם

סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אבן-שושן, (תשי"ז), מלון חדש, (כרך א'), קריית ספר, ירושלים.
אפלטון, (1939), המשתה, (תרגום: ש. טשרניחובסקי), דביר, תל-אביב.
באדינטר, א., (1985), ...וגם האהבה, (תרגום: א. ענבר), מועדון קוראי מעריב, תל-אביב.
גור, י., (1952), מלון עברי, דביר, תל-אביב.
גורדון, ר., (1988), אוטוביוגרפיה של סרטר כביטוי לפילוסופיה שלו, עבודת גמר לקראת בתואר "מוסמך למדעי הרוח", אוניברסיטת תל-אביב, תל-אביב.
לוין, ח., (1988), סוחרי גומי ואחרים, הקיבוץ המאוחד, תל-אביב.
מייסי, ג'., (תשט"ו), הספרות מראשיתה ועד ימינו, (תרגום: ד. שר), מסדה, תל-אביב.
מנסבך, א., (תשנ"ח), קיום ומשמעות, מאגנס, ירושלים.
קאמי, א., (1974), הנפילה, (תרגום ועיבוד: נ. ניתאי), תל-אביב.
קארנגי, ד., (1978), אל דאגה!, (תרגום: י.א. עבאדי), סטימצקי, תל-אביב.
קייז, ק., (1985), מרשמים לאושר, (תרגום: ד. יזרעאלי), מודן, תל-אביב.
קלוזנר, י., "מבוא" בתוך: אפלטון, (1939), המשתה, דביר, תל-אביב.
שיהי, ג., (1985), מפלסי-דרכים, (תרגום: כ. גיא), זמורה-ביתן, תל-אביב.
שקולניקוב, ש., "הומניזם אפלטוני?", עיון ל"ו (א), תשמ"ז, עמ' 72-76.
Freud, S., (1960), Beyond the Pleasure Principle, Hogarth Press, London.
Heidegger, M., (1962), Being And Time, Harper, San-Fransico.
Lee, J.A., "A Typology of Styles of Loving", Personality and Social Psychology Bulletin 3, 1979, pp. 173-182.
Plato, "The Symposium", in: Guthrie, W.K.C (ed.), (1986), A History of Greek Philosophy 5, Cambridge University Press, Cambridge.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אהבה קוגניטיבית, אהבה אמוטיבית והקשר שבין אהבה ואגואיזם", סמינריון אודות "אהבה קוגניטיבית, אהבה אמוטיבית והקשר שבין אהבה ואגואיזם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.