היישום אינו מחובר לאינטרנט

מטה קוגניציה ואסטרטגיות למידה

עבודה מס' 060328

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו עוסקת באסטרטגיה לפיתוח היכולת לאתר רעיון מרכזי בטקסט, על ידי שימוש במטה קוגניציה.

4,707 מילים ,12 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת באסטרטגיה לפיתוח היכולת לאתר רעיון מרכזי בטקסט, על ידי שימוש במטה קוגניציה.
פרקי החלק הראשון של העבודה עוסקים במס' תחומים:
* הרעיון המרכזי- מהו, מה חשיבותו בהבנת טקסט ומהו מיקומו בטקסט.
* מטה קוגניציה ואסטרטגיות למידה- מהי מטה קוגניציה, מהן אסטרטגיות למידה והאסטרטגיה לאיתור רעיון המרכזי.
* הכשרת הלומד לאיתור הרעיון המרכזי- אפיוני הלומדים, אפיוני הטקסט וגישות להוראת הרעיון המרכזי.
* עקרונות בסיסיים לבניית מערכי שיעור.

החלק השני עוסק ביישום- מוצעות 3 פעילויות, בדרגות קושי שונות, המדגימות שימוש באסטרטגיה מטה קוגנטיבית על מנת לאתר רעיון מרכזי בטקסט.

תוכן העניינים:
1. הרעיון המרכזי
1.1 מהו רעיון?
1.2 מהו רעיון מרכזי
1.3 מהי החשיבות של רעיון מרכזי בהבנת טקסט?
1.4 סוגי רעיון מרכזי ומיקומם בטקסט
2. מטה קוגניציה ואסטרטגיות למידה
2.1 מטה קוגניציה
2.2 מטה קוגניציה וקריאה
2.3 אסטרטגיות לפיתוח היכולת לאיתור רעיון מרכזי
3. הכשרת הלומד לאיתור רעיון מרכזי
3.1 אפיוני הלומדים
3.2 אפיוני הטקסט
3.3 גישות להוראת הרעיון המרכזי
4. עקרונות בסיסיים לבניית מערכי שיעור
5. יישום
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

מקורות:

גוטרמן, א. (1987) טיפוח היכולת ללמוד מתוך סיפור על ידי מטה-קוגניציות מוחצנות באמצעות "מחולל קריאה למידה" במחשב. עבודת גמר לקראת תואר מוסמך למדעי הרוח, בית ספר לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב.
גוטרמן, א. ווהל, א. (1993), טיפוח הלמידה מתוך טקסט-בעקבות התפישה המטה-קוגניטיבית. בתוך: עקרונות ומעשים בהוראת הקריאה, עורכים: ווהל, א. גוטרמן, א. טובלי, א. האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב.
גרעין,מ. (1987) בוקר טוב חשיבה! הוצאת יסוד, תל אביב.
האופטמן,ש.(1995) ממאמר למאמר הוצאת יסוד, תל אביב.
ווהל,א. ארדון,ר.(1993) מה הרעיון של הרעיון המרכזי? , בתוך: עקרונות ומעשים בהוראת הקריאה, עורכים: ווהל, א. גוטרמן, א. טובלי, א. האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב.
ויינשטיין,ר. (1968) קריאה לשם איתור הרעיון המרכזי, , בתוך: עקרונות ומעשים בהוראת הקריאה, עורכים: ווהל, א. גוטרמן, א. טובלי, א. האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב.
כהן,א. (1996) הכשרת מורים לטיפוח הבנת הנקרא בתוך: דפים, מס'23 המכון לתכנון לימודים, ירושלים.
כהן,א. (1993) הבנתי הוצאת רכס, אבן יהודה.
מליץ,ע. מליץ,צ. (1995) אסטרטגיות למידה המכון לשיפור הישגים לימודיים בע"מ, באר שבע.
שפארד,ד. (1973) הקריאה במקצועות הלימוד, , בתוך: עקרונות ומעשים בהוראת הקריאה, עורכים: ווהל, א. גוטרמן, א. טובלי, א. האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב.
Frederick A. Duffel Meyer, Barbara Blakely Duffel Meyer, Topic and main idea: Clearing up the confusion, The Reading Teacher, Vol.45, No.3 (November 1991)
Richard E. Mayer, Cognitive, Meta- cognitive Motivational aspects of Problem solving, Instructional Science, Vol. 26, No 49-63 (1998)

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מטה קוגניציה ואסטרטגיות למידה", סמינריון אודות "מטה קוגניציה ואסטרטגיות למידה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.