היישום אינו מחובר לאינטרנט

מאונס מטאפורי לאונס פיזי בקולנוע של היצ'קוק, או מ-"פסיכו" ל-"פרנזי"

עבודה מס' 060298

מחיר: 167.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות הצגת האלימות בסרטיו של היצ'קוק.

1,405 מילים ,3 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
* מבוא - והצגת הטענה המרכזית בה תדון העבודה.
* ניתוח והדגמה באמצעות שני הסרטים:
פסיכו
פרנזי
תוך איזכור הסרטים: הדייר, הציפורים, מארני
* סיכום קצר.
* ביבליוגרפיה.
* פילמוגרפיה.

מבוא:
פסיכו הוא המפורסם ביותר מבין סרטיו של היצ'קוק, והסרט שזעזע את הקהל יותר מכולם, הן באותה עת, והן לאחר-מכן. הרצח האגדי במקלחת שינה את נתיב ההיסטוריה של הוליווד, ואף כי מעטים הם עושי הסרטים שהגיעו לרמת הווירטואוזיות הטכנית שלו, רבים ניסו לחקות את אלימותו החושנית רבת-העוצמה, שלרוב החלה בחדירה ברוטלית לגוף האישה, אם במובן המטאפורי או במובן הפיזי, ונסתיימה ברצח מזעזע שלה: הדרך בה הוא יעשה זאת תהפוך יותר ויותר למזעזעת וקטלנית לגופן. הוא יביא לקיצוניות את רמת-הייצוג והירידה לפרטים של גוף סובל, שנאנס ונרצח, כאילו רוצה הוא לשתף אותנו הצופים בסיפוק מן הסדיזם, ומהכנעת גופה של האישה, בדרך הכי בלתי-אמצעית וישירה שהוא יכול היה למצוא.
הגבר האנס\רוצח בסרטים אלו היה אימפוטנט פסיכופת, והנשים בסרטיו של היצ'קוק נעשו מרוחקות יותר ויותר. הן התגלו כמזמינות לקרב רגשי, אך בדרך-כלל לא איימו איום גופני. הן נשאו אנרגיה ארוטית מסוימת חמקמקה, וקרירותן היתה אמצעי-הגנה מחושב - ממש כמו הנשים השחקניות שהיו חביבות על היצ'קוק בחייו שלו, כפי שספוטו (Spoto, p.388) מציין. כלומר, הן היוו מושא לתשוקותיו של הגבר, מגרות ומעוררות אותו, ומצד שני קרות, מרוחקות, בלתי-מושגות, ולכן מאיימות - עליו, ועל שליטתו בעצמו ובעולם. לכן התבצעה הכנעת האישה דרך גופה: על-ידי אינוסה, ואף רציחתה (לרוב).

ביבליוגרפיה:

,Rothman, William, 1982: Psycho, Hitchcock - The Murderous Gaze Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press. pp. 246-341

,Spoto, Donald: 1984, The Dark Side of Genius: The Life of Alfred Hitchcock .Ballantine, New-York

:Sterritt, David, 1993: Psycho, The Films of Alfred Hitchcock, Cambridge
.Cambridge University Press, pp. 100-118

פילמוגרפיה:
הדייר: סיפור של הערפל הלונדוני, 1926: אלפרד, היצ'קוק.
פסיכו, 1960: אלפרד, היצ'קוק.
הציפורים, 1962: אלפרד, היצ'קוק.
מארני, 1963: אלפרד, היצ'קוק.
פרנזי, 1971: אלפרד, היצ'קוק.

מקורות:

Rothman, William, 1982: "Psycho", Hitchcock - The Murderous Gaze, Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press. pp. 246-341.
Spoto, Donald: 1984, The Dark Side of Genius: The Life of Alfred Hitchcock, Ballantine, New-York.
Sterritt, David, 1993: "Psycho", The Films of Alfred Hitchcock, Cambridge: Cambridge University Press,

תגים:

אונס · אימפוטנט · אישה · גוף · חדירה · מטאפורי · מינית · מקלחת · סימבולית · פיזי · קרירות · רצח

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מאונס מטאפורי לאונס פיזי בקולנוע של היצ'קוק, או מ-"פסיכו" ל-"פרנזי"", סמינריון אודות "מאונס מטאפורי לאונס פיזי בקולנוע של היצ'קוק, או מ-"פסיכו" ל-"פרנזי"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.