היישום אינו מחובר לאינטרנט

אכיפת חוקי החניה בתל-אביב יפו

עבודה מס' 060138

מחיר: 340.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם חוקי העזר העירוניים בנוגע לחנייה בעיר תל-אביב ולהעריך את תוקפם, מהותם והפסיקה בנושא.

10,112 מילים ,8 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

ראשי פרקים:
1. מבוא
בעייתיות החניה בעיר תל אביב
אגרה
2. חלוקת הסמכויות בין השלטון המקומי לשלטון המרכזי
3. חוקי העזר
הרמה הנורמטיבית
פרסום חוקי העזר
חקיקה ראשית
חקיקת משנה
חוקי העזר העירוניים
ברירת משפט
טיעון נגד תיקון תקנות
בית המשפט לעניינים מקומיים
נהלי אכיפה
הוראות החוק
ברירת קנס
4. התיישנות הקנס/דרישה לקנס מופחת
הכנסות הרשות נרשמות בכמה מקומות:
מטרת ההתיישנות
מהם האירועים המפסיקים ומתחילים את מירוץ ההתיישנות?
מהן העילות לחידוש מירוץ ההתיישנות של העבירה?
שאלת הפרשנות
גביית הקנסות
סדרי הדין
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

מבוא
במשך היממה נכנסים לתל אביב מאות אלפי כלי רכב. הדבר נובע מעצם היות תל אביב מטרופולין לכל ערי הסביבה ומרכז מסחרי. אי לכך מצא המחוקק לנכון להסדיר את נושא החניה.
מטרת העבודה היא לבדוק מהם חוקי העזר העירוניים בנוגע לחנייה בעיר תל-אביב ולהעריך את תוקפם, מהותם והפסיקה בנושא.

בעייתיות החניה בעיר תל אביב
כאמור, מאות אלפי אנשים נכנסים מדי יום למטרופולין ת"א (אזור מוגדר מנתניה ועד אשדוד), בעיקר למטרות עבודה. רובם עושים דרך זו ברכבם הפרטי, ואילו אחרים משתמשים בשירותי התחבורה הציבורית: אוטובוסים, רכבות ומוניות. בשעות אחר הצהרים הם עושים דרכם חזרה לביתם. המספרים אינם מדויקים אולם מתקרבים למיליון איש .1
כדי להכין תוכנית לפתרון בעיית הכבישים במטרופולין ת"א יש להתייחס למספר אספקטים:
1. פיתוח מירבי בהתחשב באילוצי הקרקע ובמשאבים הקיימים.
2. ניתוח מינימלי כך שיאפשר מעבר סחורות ואנשים במטרופולין עצמו.2

לכן עומדות מספר אפשרויות בחשבון: פיתוח רשת כבישים; פיתוח רשת התחבורה הציבורית, כאשר ההעדפה היא לרכב הציבורי. אולם, בשל אילוצי התקציב וזמן לא נבחנו האלטרנטיבות לעומקן, אלא בדקו האם לפי החזרות לשנת 2000 ניתן לתכנן מערכת תחבורה ולאור תחזיות תוך מתן עדיפות לתחבורה הציבורית, קרי מסלולים מיוחדים.
עם זאת, יש כמובן לזכור את המבנה הטופוגרפי של ת"א - מצידה המערבי ים, ממזרחה וצפונה נחלי הירקון ואיילון, ובגבולה הדרומי - יפו הישנה והבנויה בצפיפות.3
כפי שציינתי בתחילת עבודתי, אסקור חלק מהפתרונות שהוצעו עד היום, על פי הספרות בארץ ובעולם, ואנסה לראות כיצד ניתן לשלב אותם במטרופולין ת"א, במטרה להקל על בעיית הצפיפות בכבישים.
-------------------------------------------------------------------------------
1. גילור, .1995
2. בקר מ., כהן י., מדדים ועלויות להערכת הנזק הכלכלי של תאונות דרכים לסוגיהם, עמוד 18.
3. גרונאו ראובן ווידמן רונן, כדאיות ההשקעה בכבישים בישראל, עמוד 36.

מקורות:

בוכר בצלאל, גבוש רשתות תחבורה ליעד המתאר, המכון הישראלי לתכנון ומחקר תחבורה, אפריל, 1983.
הוועדה הממלכתית לנושאי שלטון מקומי (ועדת זנבר), דו"ח שלטון המקומי בישראל, 1976.
גודוביץ תומר ואחרים,התחבורה במטרופולין תל-אביב ב2020-, הרקע לתכנון, משרד התחבורה, מרץ 1992.
פייס שני, "הנה באה הרכבת", תל-אביב, 17.5.1993.
קווים מנחים לתכנון עירוני, עריית תל-אביב, נובמבר 1993.
וינוגרד א., דיני רשויות מקומיות, מהדורה רביעית, 1988, עמודים 2-5.
דיני עונשין, פרופ' ש"ז פלר כרך ב', עמ' 622,
על סדר הדין הפלילי, י. קדמי, חלק ב' עמ' 592,
דיני עונשין, פרופ' ש"ז פלר כרך ג',

תגים:

חניה · מוניציפלי · עיריה · אורבאניות · פקקים · כבישים · תחבורה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אכיפת חוקי החניה בתל-אביב יפו", סמינריון אודות "אכיפת חוקי החניה בתל-אביב יפו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.