היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסכיזופרניה

עבודה מס' 051070

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: גורמי המחלה והתפתחותה, ניתוח פסיכו- דינמי, גישת טיפול והקשר לעבריינות.

3,642 מילים ,13 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

השסעת הנה קבוצת מחלות, הגורמות הפרעה קשה ביותר בתהליכים פסיכולוגים בסיסיים של האישיות. ההפרעה מלווה במגוון סימפטומים בתחומי החשיבה, האפקט, התפיסה, ההתנהגות כשהזהות העצמית בעצמה פסיכוטית, הגורמת עיוות בשיפוט התקין של המציאות.
מחלה זו פוגעת יותר מכל מחלה אחרת ברבדים התוך אישיים והבין אישיים ובשטחי התפקוד המשפחתי, החברתי והמקצועי. זוהי מחלה כרונית, המביאה להידרדרות קשה באישיות וכן, היא השכיחה מבין המחלות הפסיכוטיות ובעלת שכיחות של 1-2 אחוז מכלל האוכלוסייה ( .Robins, L.N .Helzer J.E. Weissman M.M 1984) ובכך, מהווה אתגר רפואי מכיוון שאין היא אחידה, אלא קבוצה הטרוגנית מבחינת סיבתיות תולדות המחלה, בהתבטאויות קליניות, במהלך המחלה,בפרוגנוזה ובתגובה לטיפול. זהו מעין שילוב של תהליכים ביו-פסיכו-חברתיים מגוונים מהתחום הגנטי, הביולוגי, האינטימי והגופני, מהתחום הפסיכולוגי, ההתפתחותי והחוויתי ומהתחום החברתי.
המונח שסעת נקבע על ידי בליולה, ובתרגומו המילולי סכיזופרניה שפירושו "הפרדה בנפש", וזאת כדי לתאר את מאפיינה היסודי של ההפרעה, המתבטא בתופעות של שבירת הקשר הרגיל בין המחשבות והמנגנונים הנפשיים האחרים ולכן מכונה גם "פיצול אישיות" (דרעין, ע. 1987).
החולה סובל ממחשבות שווא, מרעיונות תעתועים, דמיונות והזיות, הלוצינציות ודלוזיות. חוט המחשבה מתנתק או שמחשבה רודפת מחשבה והלחץ אינו מרפה ממנו. נוצרת ירידה באינטגרציה של האישיות, דפרסונליזציה ותחושות של העדר יכולת להזדהות עם עצמו.
כשאדם הולך ברחוב, ומולו עוברים מאה אנשים, לפחות אחד מהם עלול להיות סכיזופרן. אין הרבה אנשים שמודעים למחלה זו, למרות שכיחותה, לכן בחרתי בנושא זה לעבודה.
בהמשך העבודה, אעמוד על גורמי החלה ומהלך התפתחותה של הסכיזופרניה ואף אנתח אותה על פי התיאוריה הפסיכו דינמית, אפרט את שלבי התפתחותה ואציג את אבן הבוחן של הסכיזופרניה על פי ה-DSM-IV. בנוסף, אפרט גישת טיפול מועדפת ואסביר את הקשר בין ההפרעה לעבריינות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הסכיזופרניה
2.1 גורמי ההפרעה ומהלך התפתחותה
2.1.1 גורמים ביולוגים
2.1.2 גורמים פסיכו-חברתיים והתיאוריה הפסיכו דינמית
2.1.3 גורמי דחק
2.1.4 תאור המשפחה
2.1.5 תאור הילדות
2.2 מהלך ההפרעה
2.2.1 השלב הפרודרומלי
2.2.2 השלב הפעיל
2.2.3 השלב הרזידואלי
2.3 סיווג הסכיזופרניה על פי שיטת המיון האמריקאית DSM-IV -
3. גישת טיפול מועדפת
4. סכיזופרניה ועבריינות
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

מקורות:

אדד, מ. (1980) אפיונים בעברינות של הסכיזופרנים. עבריינות וסטייה חברתית, ח. 61-75.
אליצור, א. טיאנו, ש. מוניץ, ח. נוימן, מ. (2000) פרקים נבחרים בפסיכיאטרייה. פפירוס: ת"א.
דרעין, ע. (1987). מחלות נפש והפרעות בהתנהגות. ראם: ת"א.
לאזארוס, א.א. קולמן, מ.א. (2000) הפסיכולוגיה של הלא נורמלי. אח: קריית ביאליק.
שוהם ש.ג. רהב, ג. אדד, מ. (1987) קרימינלוגיה. שוקן: ירושלים ות"א.
Alloy, B.L. Jacobson, N.S. Acocella, J. (1998). Abnormal Psychology: Current Perspective. 8th Edition. McGraw - Hill, INC: N.Y.
American Psychiatric Association. (1995) Diagnostic Statistical Manual of Mental disorders (DSM-IV). Washington. D.C: American Psychiatric Association.
Davidson, L. McGlashan, T.H. (1997). The Varied Out Comes of Schizophrenia. Canadian Journal of Psychiatry, 42, 34-43.
Fenton, W.S. McGlashan, T.H (1991). Natural History of Schizophrenia Subtypes : Longitudinal Study of Paranoid, Hebephrenic and Undifferentiated Schizophrenia. Archives of General Psychiatry. 48. 969-977.
Nicholson. I.R. Neufeld, R.W.J (1993). Classification of the Schizophrenias According to Symptomatology: A Two Factor Model. Journal of Abnormal Psychology, 102, 259-270.
Robins, L.N. Helzer J.E. Weisman, M.M. (1984). Lifetime Prevalence of Specific Psychiatric Disorders in Three Sites. Arch Gen Psychiatry, 41. 949-958
Stoudemire, A. (1998). clinical Psychiatry. 3rd Addition. Lippincott Williams Wilkins: Philadelphia.
Strauss, M.E. (1993). Relations of Symptoms to Cognitive Deficits in Schizophrenia. Schizophrenia Bulletin, 19. 215-231.

תגים:

שסעת · מחלת · נפשית · הפרעות · התנהגות · נפש · הפרעה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסכיזופרניה", סמינריון אודות "הסכיזופרניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.