היישום אינו מחובר לאינטרנט

קיצוניות, אלימות ומפלגות פוליטיות באינטרנט

עבודה מס' 050687

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה השוואתית של אתרי מפלגות: סקירת אתרי המפלגות השונות ובחינתן מההיבט האיכותי והתוכני.

2,277 מילים ,3 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות תופסת רשת האינטרנט תאוצה (על פי הערכות שונות יש כיום ברשת בין 50 ל65 מיליון אתרים) (Gordon:1997) והופכת חלק משמעותי בחיינו.
נראה שמגמה זו אינה נסתרת מעיניהם של מערכות השלטון והגופים הפוליטיים השונים. נדמה שגופים אלו מבינים שבמשאבים נמוכים יחסית ניתן, כיום, להקים אתר אינטרנט ובעזרתו לפתוח ערוץ הדברות נוסף עם קהל בוחרים פוטנציאלי (ואולי חשוב לא פחות: עם קהל הבוחרים הנאמן).
אדרבה - מבדיקה שערכתי(ראה גרף מס' 1) עולה(הנתונים נלקחו מהאתר של "אגורה") כי לכשליש מכלל המפלגות (ללא קשר לנטייה פוליטית) יש כיום אתר באינטרנט. בעקבות נתונים אלו אבחר להתמקד בעבודה זו בשני אספקטים.
ראשית, מבחן איכותי של רמת האתרים. מעניין יהיה לבחון עד כמה רואות מפלגות חשיבות באתרים שלהן. כלומר עד כמה הן משקיעות באתרים ועד כמה הביקור באתר הוא אינטראקטיבי. יש לזכור כי בעולם בו אנו חיים כיום, בו סף הריגוש שלנו עולה מיום ליום, יש לבנות אתרים כך שירתקו את המבקר ויציעו לו מגוון אפשרויות. כמו כן יש להעביר מסרים קצרים וברורים תוך כדי שימוש בגרפיקה וצבע. יש להימנע מעודף מלל ועודף עומס גרפי על מנת שלא לעייף את המבקר ולא לגרום לו להמתין זמן רב עד שהאתר "יעלה".
כמו כן, תעשה בחלק זה של העבודה השוואה בין רמת האתרים לבין סוג המפלגות. כלומר תיבחן השאלה האם מפלגות מאוריינטציות פוליטיות שונות משקיעות משאבים שונים באתרים שלהן. זאת על מנת להתקרב לקביעה שמפלגות ימין קיצוני, לדוגמה, משקיעות יותר באתרים שלהן ולפיכך יתכן והן רואות באינטרנט ערך מוסף גדול יותר.
לאחר שכבר למדנו שלכל סוגי המפלגות כמות דומה של אתרים ביחס למפלגה (ראה גרף מס'1.) אני משאר שנראה אתרים איכותיים יותר בקרב מפלגות (וארגוני) ימין קיצוני. יש לזכור שהאינטרנט נחשב ככלי ביטוי חופשי אשר ארגונים קיצוניים ידעו להעריך, ולפיכך ירגישו נוח יותר לבטא בוא דעותיהם (הפרובוקטיביות ולעיתים גם לא חוקיות).
שנית, חלק אינפורמטיבי, בו אביא רשימות מעודכנות של אתרי מפלגות. בחלק זה אסווג את המפלגות למפלגות ימין קיצוני, שמאל קיצוני וקומוניסטים ומפלגות מרכז. רוב האתרים הם של מפלגות ארופאיות. כמו כן אביא רשימה מעודכנת של מפלגות מישראל.
מטרתו של חלק זה היא לאפשר לקורא המתעניין במפלגות ובאינטרנט לבקר באתרים אלו ולהרחיב ידיעותיו, ללא הצורך בחיפוש המייגע.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: מבט השוואתי על איכות אתרי מפלגות באינטרנט
פרק שני: ריכוז אתרי מפלגות ברחבי העולם
סיכום
ביבליוגראפיה

גרפים:
גרף מס' 1: אחוז המפלגות בעלות אתר.
גרף מס' 2: אחוז האתרים ממדינות לא דוברות אנגלית אשר אין בהם שפה נוספת.
גרף מס' 3: ציוני האתרים.

מקורות:

Avishag Gordon, Terrorism on the Internet: Discovering the Unsought. Terrorism and Political Violence, Vol.9, No.4 (Winter 1997). Pp. 159-165. Published by Frank Cass, London.
בנימין נויברגר, המפלגות בישראל. יחידות 7-8 בקורס ממשל ופוליטיקה במדינת ישראל. מוציא לאור: האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב, (1997).

תגים:

רשת · ממשל · פוליטיקה · מפלגה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קיצוניות, אלימות ומפלגות פוליטיות באינטרנט", סמינריון אודות "קיצוניות, אלימות ומפלגות פוליטיות באינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.