היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח הסרט "האיש עם מצלמת הקולנוע" של הבמאי דג'יגה ורטוב

עבודה מס' 050428

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע על הבמאי, ניתוח הסרט, מסרים אידיאולוגיים וקולנוע האמת מול הקסם שבקולנוע.

3,215 מילים ,2 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בימוי ותסריט: דז'יגה ורטוב
עוזרת במאי: יליזבטה סבילובה
צילום: מיכאיל קאופמן
עריכה: דז'יגה ורטוב, יליזבטה סבילובה

משמעות "קולנוע העין" על פי ורטוב היא שמצלמת הקולנוע ניחנה בכל הכוחות של הראייה האנושית ואף יותר מכך. היא מסוגלת להציץ לכל פינות החיים, כשהיא מתבוננת, בוחרת, ותופסת את כל המוני הפרטים המרכיבים את המציאות. על המצלמה לצלם, לא את הרגשות של שחקנים שכירים בתפאורות שנוצרו במלאכותיות, אלא את ההתנהגות האותנטית, ולא זו שנוצרה ע"י חזרות רבות, של אנשים אמיתיים ברחובות ובבתים בהם הם חיים. כל מה שהוא מלאכותי, חייב להימחק, חוץ מפעולה אחת - העריכה הבלתי נמנעת. העריכה נועדה על מנת ליצור מתוך כל קטעי מציאות שאינם מתחברים זה לזה מבנה של עובדות אשר מציגות לצופה את העולם, את השמחה שבו, את העצב ובהתאם לכך את האחריות שיש לכל אחד מהצופים לגבי העולם.

ורטוב תמיד צילם אנשים אמיתיים בסביבתם הטבעית, כשהם עוסקים בפעילות הרגילה שלהם. מה שגרם לאנשים אלו לייצג מעמדות שונים, מקצועות שונים, גישות מנטליות ופסיכולוגיות שונות היא העובדה שהם "נתפסו" במצלמתו כשטבעם האמיתי נחשף במלואו, גם אם הם היו מודעים לעובדה שהם היו מצולמים באותו רגע.

ורטוב הושפע מאוד מזרם הפוטוריזם*. הפוטוריסטים, כמו הפורמליסטים, שמו דגש רב על "הצורה" והאמינו כי גם בה טמונה משמעות ולא רק בתוכן.
הסרט "האיש עם מצלמת הקולנוע" עשיר בשוטים של מפעלים של פועלים העובדים במפעלים ומצולם בד"כ בסביבה אורבנית, ומבחינה זו סרט זו נחשב כשסרט השייך לזרם הפוטוריזם. סרט זה הוא בהחלט מסמך דוקומנטי המתאר מהפך תעשייתי וסוציאלי, כזה השייך למהפכת הקומוניזם.

* הפוטוריזם, זרם באומנות באירופה שהתחיל באיטליה וצרפת ב-1909 ופלש לכל תחומי האומנות, "סוגד" למכונה, לרעשה ולקצבה, ולדינמיות של העולם המשתנה.

תוכן העניינים:
דג'יגה ורטוב - רקע

ניתוח הסרט "האיש עם מצלמת הקולנוע"

מסרים אידיאולוגיים

קולנוע האמת (קינו פרבדה) מול הקסם שבקולנוע

סיכום

ביבליוגרפיה

מקורות:

Barnouw, Eric, Documentary A History of the Non-Fiction Film, 1974, Oxford University Press, New York. pp. 33-71.
Greirson, John, Greirson on Documentary, 1971, Praeger publishers, New York pp 13-40 (Introduction).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח הסרט "האיש עם מצלמת הקולנוע" של הבמאי דג'יגה ורטוב", סמינריון אודות "ניתוח הסרט "האיש עם מצלמת הקולנוע" של הבמאי דג'יגה ורטוב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.