היישום אינו מחובר לאינטרנט

חופש הביטוי במדינת ישראל לפני ואחרי רצח רבין

עבודה מס' 050300

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע, הגדרת הבעיה, חופש הביטוי-תמונת מצב, גבולות לחופש הביטוי, השערת המחקר וניתוחה.

6,350 מילים ,13 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

מאז רצח רבין הוטלו על חופש הביטוי הגבלות שלא היו קודם לכן, או שהיו אך לא נאכפו. החוק הישראלי בנושא זה אינו ברור ואינו מפורש דיו, מה שמאפשר את הגמשתו בצורה שפוגעת גם בזכויות אחרות של הציבור. מערכות המשפט והאכיפה ביצעו מאז הרצח טעויות, כולל הפעלת רגשות ושיקולים זרים אחרים, שגם הן עלולות לפגוע בזכויות יסוד ולערער את אמונו של הציבור במערכת המשפט.
חוסר היכולת למצוא את האיזון בין פגיעה בזכות יסוד אחת על מנת להגן על זכות אחרת, לצד הפגיעה בזכויות יסוד וכן הפגיעה באמון בבית המשפט שהינו אחד מאבני היסוד של שלטון החוק, מעוררים את החשש שמה שנראה כניסיון להגן על הדמוקרטיה בעצם מהווה פגיעה בה.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
הגדרת הבעיה
חופש הביטוי לפני ואחרי רצח רבין - תמונת מצב
גבולות לחופש הביטוי - סקירת ספרות
השערה
ניתוח ההשערה
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

גורדון, אוולין. 1999. "הדלגיטימציה הזוחלת של חופש הביטוי". תכלת, גיליון מס' 7, 40-27.
גל-אור, נעמי. 1990. המחתרת היהודית: טרוריזם שלנו. תל אביב, הוצאת הקיבוץ המאוחד.
וייס, שבח. 1999. השלום והבלהות. תל אביב, הוצאת הקיבוץ המאוחד.
וייס, שבח; פרס, שמעון. 1995. "יצחק רבין - דברים לזכרו בישיבה מיוחדת של הכנסת". מרכז ההסברה/ שירות הפרסומים. מסמך, ירושלים.
פרס, יוחנן; יער-יוכטמן, אפרים. 1998. בין הסכמה למחלוקת. ירושלים, המכון הישראלי לדמוקרטיה.
קרמניצר, מרדכי; גנאים, חאלד. 1997. הסתה, לא המרדה. ירושלים, המכון הישראלי לדמוקרטיה.
רובינשטיין, אלייקים; ארבל, עדנה; שמגר, מאיר. "דברי פתיחה". 1998. איל ינון (עורך). שלטון החוק בחברה מקוטבת. ירושלים, המכון הישראלי לדמוקרטיה, 26-15.
גילון, כרמי. "היחס בין העבריין האידיאולוגי לבין החברה בישראל - ניתוח מקרים". 1998. איל ינון (עורך). שלטון החוק בחברה מקוטבת. ירושלים, המכון הישראלי לדמוקרטיה, 63-55.
הראל, ישראל. "המערכת המשפטית והמתנחלים: אידיאולוגיה מול אידיאולוגיה". 1998. איל ינון (עורך). שלטון החוק בחברה מקוטבת. ירושלים, המכון הישראלי לדמוקרטיה, 94-81.
ששון, טליה. "מדיניות האכיפה של התביעה בעבירות הסתה והמרדה". 1998. איל ינון (עורך). שלטון החוק בחברה מקוטבת. ירושלים, המכון הישראלי לדמוקרטיה, 124-103.
ליבס, תמר. "הסתה מתווכת: הדילמה של התקשורת". 1998. איל ינון (עורך). שלטון החוק בחברה מקוטבת. ירושלים, המכון הישראלי לדמוקרטיה, 148-133.
קרמניצר, מרדכי. "הסתה, לא המרדה". 1998. איל ינון (עורך). שלטון החוק בחברה מקוטבת. ירושלים, המכון הישראלי לדמוקרטיה, 154-149.
שץ, יעקב; אריאל, ש. ההכרזה על הקמת מדינת ישראל. 1989. אזרחות, חברה, מדינה. הוצאת זמורה ביתן. כרך ראשון, 210-209.

תגים:

זכות · חופש · עמיר · הדיבור · פוליטי · רצח · הסתה · דמוקרטיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חופש הביטוי במדינת ישראל לפני ואחרי רצח רבין", סמינריון אודות "חופש הביטוי במדינת ישראל לפני ואחרי רצח רבין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.