היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחקר שיווקי-"סלקום"

עבודה מס' 050280

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת החברה, אסטרטגיה עסקית, פילוח השוק, הצגת המחקר והממצאים והמלצות.

4,533 מילים ,8 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

במחקר זה אנתח את גודל השוק בישראל לשירותים סלולאריים, תוך התמקדות בחברת "סלקום תקשורת בע"מ". אתרכז בעיקר בשני פלחים עיקריים, אשר להערכתי, "סלקום" עדיין לא מצאה את יכולתה השיווקית בהם ועדיין לא ביצעה בהם חדירה של ממש.

מטרת המחקר, לאפיין את רמת הצורך של האוכלוסייה בישראל לשירותים סלולאריים, תוך התייחסות לתחרות בענף, הגדלת התחרות ושבירת מונופול התקשורת שהיה נהוג בעבר. בנוסף זיהוי הפלחים אשר טרם בוצעה בהם חדירה ע"י "סלקום", זיהוי המאפיינים של פלחים אלו, רצונותיהם, דרישותיהם, ומציאת פתחים לחדירה לפלחים הללו, תוך התמודדות עם מחסומי חדירה אפשריים.

אופן איסוף הנתונים נעשה באופן הבא:
את המידע המשני, אשר היה קיים ב"סלקום" והיה ידוע למנהל השיווק ולהנהלת החברה, קבלתי במהלך פגישה שהייתה לי עם מנהלת מחלקת הדוברות של "סלקום" ואשר בזכותה תואמה פגישה עם מנהל השיווק של "סלקום". ממנהל השיווק, שאבתי את הנתונים על המצב הקיים כיום בשוק הסלולארי בכלל וב"סלקום" בפרט. המידע ששאבתי בפגישה זו, נבע בעיקר מנתוני המכירות, מחקרים קודמים וכן מידע מסחרי, לסוגיו.

בנוסף אספתי נתונים מתוך כתבות בעיתונות הישראלית, מאמרים שקראתי על השוק הסלולארי בכלל ועל "סלקום" בפרט, מאמרים שונים מתוך אתר האינטרנט של "סלקום", האתרים של המתחרים וכן אתרים על תקשורת סלולארית מכל העולם.

את המידע הראשוני, שאבתי מתוך המדגם שביצעתי ע"י שאלון, אותו מלאו נשים וגברים כאחד, מכל מגזרי האוכלוסייה בארץ חילוניים, דתיים, מוסלמים, נוצרים, יהודים, בגילאים שונים וממעמדות שונות באוכלוסייה בישראל.

בממצאי המחקר, אוכיח כי ההשערות שהיו לי בנוגע לשוק הסלולארי בישראל היו במידת מה נכונות, ולאחר המדגם, יכולתי להוכיח זאת על סמך הממצאים. באמצעות הממצאים שאדגים, בעיקר על פלח השוק הדתי ובני המיעוטים, אראה כי אלו פלחי שוק בעלי פוטנציאל אדיר לחדירה ואשר טרם נעשתה, חדירה מסיבית אליהם.

בפלח השוק של בני המיעוטים, עדיין יש יתרון ניכר למתחרה "פלאפון", בעיקר בגלל שמרנות ונאמנות של שנים לחברה, אם כי עדיין לא מדובר במספרים עצומים מבחינת כמויות מכשירים הסלולאריים במגזר זה.
בפלח השוק הדתי, התמונה די דומה, אם כי הסיבות לאי החדירה, אינן בהכרח שליטה של המתחרים, כיוון שבפלח שוק זה כמות המכשירים הסלולאריים הוא קטן מאוד, בגלל ראייתם את המכשירים הסלולאריים כמותרות. לפלח שוק זה, על "סלקום", לפנות בגישה של קמפיין המדבר אל המשפחות מרובות הילדים, תוך התאמת חבילות תקשורת עדיפות.

תוכן העניינים:
מנהלים
מבוא- "סלקום", על החברה ומטרותיה
פרק א'- האסטרטגיה של "סלקום"
פרק ב'- פילוח השוק של "סלקום"
פרק ג'- בעיית המחקר, שאלת המחקר
פרק ד'- אסטרטגית המחקר
פרק ה'- הצגת הממצאים
סיכום- מסקנות, המלצות ותרומת המחקר לקבלת ההחלטות האסטרטגיות של מדניות השיווק של "סלקום"

מקורות:

עקרונות השיווק חלקים א' ו- ב': מאת פרופסור פיליפ קוטלר ופרופסור גארי ארמסטרונג, בהוצאת המכון לפריון העבודה והייצור, המרכז לניהול עסקי- שיווקי, מהדורה שניה 1991.
ניהול השיווק כרכים א'- ד':מאת פרופסור יעקב הורניק, בהוצאת האוניברסיטה הפתוחה 1987.
המהפך הגדול בשיווק- עידן הפרט וכיצד להפיק ממנו רווח: מאת סטן ראפ וטום קולינס, בהוצאת מטר 1991.
שיווק הלכה למעשה: מאת פרופסור דוב יזרעאלי- אוניברסיטת תל- אביב, הפקולטה לניהול, בית
הספר למוסמכים במנהל עסקים ע"ש ליאון רקנאטי, בהוצאת גומא ספרי מדע ומחקר.

תגים:

תקשורת · טלפון · פלאפון · סלולרי · סלולארי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחקר שיווקי-"סלקום"", סמינריון אודות "מחקר שיווקי-"סלקום"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.