היישום אינו מחובר לאינטרנט

סאדאת- מחולל השינוי הגדול ביחסי שתי המדינות ?! - מדיניותו של סאדאת כלפי ישראל

עבודה מס' 050263

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע, אסטרטגית שלום ומלחמה, "רוח חדשה" במנהיגות המצרית ומצרים אחרי סאדאת.

3,609 מילים ,18 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

אנואר אלסאדאת נולד בשנת 1918 בכפר מית אבו אל - קום במזרח מינופייה שבדלתא.
בשנת 1938 סיים את האקדמיה הצבאית ונעשה קצין מקצועי. בין השנים 1944- 1941 סאדאת הפך לאחד מעשרת ראשי "הקצינים החופשים" שהתארגנו בשנת 1949 , ואשר חוללו ביולי 1952 הפיכה בראשות נאצר ונגיב.
סאדאת היה איש קשר בין נאצר ובין ארגון "האחים המוסלמים" ומפלגת "מצרים הצעירה",הימנית, שבשניהם היה חבר זמן מה.
בשנת 1959 נתמנה סאדאת ליו"ר "מועצת האומה", הגוף הפארלאמנטארי של מצרים, ובתפקיד זה שימש עשר שנים עד שנת 1969.
בשנת 1969 נתמנה סאדאת לסגנו של נאצר, ועם מותו של נאצר בספטמבר 1970, נבחר לנשיא מצרים, עד אשר נרצח באוקטובר 1981.

אנואר אלסאדאת נחרט בזכרוננו, כאחד המנהיגים הגדולים בעולם הערבי, מאחר ובתקופתו ניתן לציין שני אירועים היסטורים מנוגדים, הקשורים בסכסוך ארוך הימים בין ישראל למצרים.
מצד אחד סאדאת עולה לשלטון בתקופה בה העם הערבי רואה בהקמת מדינת ישראל, מעשה שאין לו כל צידוק היסטורי ומוסרי, אוירה זאת מוצאת את ביטויה בהחלטתו לצאת למלחמת יום הכיפורים באוקטובר 1973.
אולם מצד שני, ניתן להבחין בכך שעוד בתחילת דרכו, בזהירות אמנם, סאדאת החל לגשש במטרה להגיע לפתרון מדיני, ובמידה גוברת לאחר המלחמה ניתן היה ממש להבחין בכוונותיו להגיע לפתרון מדיני עד לחתימת הסכם השלום עם ישראל במרץ 1979 , הסכם אשר סימן את סוף האיבה ארוכת השנים בין שתי המדינות.

אציג כאן בעבודתי את שתי הגישות:
מחד תוצג הגישה הטוענת כי סאדאת הוא ממשיך דרכם של מנהיגי העולם הערבי, אשר לנגד עיניו עומדת מטרה אחת בלבד, והיא, השמדת מדינת ישראל, וכל פעולותיו המדיניות נועדו לערפל את כוונותיו, ולצבור כח על מנת לממש מטרה זו.
מאידך תוצג הגישה הגורסת כי סאדאת אכן חולל שינוי בפני אזור המזרח התיכון, וכי כוונותיו לשלום היו כנות, והשלום אשר השיג הוא אמיתי ובר קיימא, ואבחן זאת כאן בעצם קיומו של השלום גם אחרי מותו של סאדאת וממש עד עצם היום הזה.
אנסה במסגרת עבודה זו, לענות על השאלה, האם באמת שלטון סאדאת, וסאדאת בעצמו, הביא את השינוי ביחסי שתי המדינות?

תוכן עניינים:
1. מבוא.
2. אסטרטגית שלום ומלחמה.
3. "רוח חדשה" במנהיגות המצרית.
4. מצרים אחרי סאדאת.
5. סיכום.
6. ביביליוגרפיה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סאדאת- מחולל השינוי הגדול ביחסי שתי המדינות ?! - מדיניותו של סאדאת כלפי ישראל", סמינריון אודות "סאדאת- מחולל השינוי הגדול ביחסי שתי המדינות ?! - מדיניותו של סאדאת כלפי ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.