היישום אינו מחובר לאינטרנט

השיווק בחברת משקאות קלים

עבודה מס' 050207

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שיטת השיווק, התנהגות הצרכן, מודל התנהגות גירוי-תגובה, השפעת הקבוצה, מסגלי חידושים ותרגום הרגלי צריכה ליצירת רווחים.

3,880 מילים ,11 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

חברת קוקה קולה ממוקמת במקום השלישי ברשימת החברות הנערצות ביותר בעולם עפ"י פורציו(1). קוקה קולה משווקת יותר מ-160 משקאות הנמכרים ב-200 מדינות. בסיסה של החברה הוא בארה"ב אך כשני שליש מהמכירות שלה וכמעט %80 מן הרווחים שלה - מקורם בשווקים בינלאומיים.(2)
מטרת העבודה היא לבדוק "מהו הגורם לכך שחברה מסוימת תצמח ותגיע להישגים מרשימים במכירות וברווחים שלה, לעיתים אף בתקופות של משבר ושפל כלכלי, בעוד שחברה אחרת הפועלת ממש באותו ענף ואשר נתוניה הבסיסים דומים לראשונה, לא תחזיק מעמד ותעלם לחלוטין מהשוק.
יהיו שיאמרו: "פשוט מזל" כלומר: אין שום חוקים וכללים ולמעשה אין לשום חברה שליטה על גורלה והכל תלוי בגורמים חיצוניים שאין היא יכולה להשפיע עליהם(3) ולכן מטרת העבודה היא לדון בהצלחת חברת קוקה קולה מבחינת שני מישורים, הגורמים הבסיסיים שלדעתנו משפיעים על הצלחת חברת קוקה קולה והם:
מהו סוד השיווק של חברת קוקה קולה?
בחינת הגורמים המשפיעים על התנהגות הצרכנים.
בחירת שני נושאים אלו נבעה מהעובדה "שתהליך ניהול השיווק (marketing management process) הינו תהליך הכולל :
ניתוח הזדמנויות השוק.
פיתוח תמהיל השיווק.
בחירת שוק מטרה.
ניהול מאמץ השיווק.(4)
הבנת שני מישורים אלה, השיווק בחברת קוקה - קולה והתנהגות צרכנים מהווים שני צדדים של אותו מטבע ופירושם של שני צדדים אלו הם סוד בהצלחתה של חברת קוקה קולה שהינה תוצאה של זיהוי צרכים אצל קהל היעד והפיכתם של צרכים אלה למוצרים מצליחים, מוצרים שתוך כדי מעבר הבעלות עליהם משאירים רווח בידי תאגיד קוקה -
קולה .
לסיכום:

פרק א' - נבחן מהו סוד השיווק של חברת קוקה קולה ע"י ניתוח מאמרים וספרות מקצועית .
פרק ב' - נבחן את הגורמים המשפיעים על התנהגות הצרכנים ויחולק לשני חלקים לא שווים בגודלם והם:
1. הבנת מהות התנהגות הצרכנים.
2. הבנה כיצד מתרגמת חברת קוקה קולה את התנהגות הצרכנים להכנסות עבור החברה.
-----------------------------------------------------------------------------------1. אביבה רוזן , גליון הציונים של המנהלם , הוצאת סטטוס, גליון 94 , אפרל 1999 ע"מ 10
2. ביל גייטס. כשהחברה מקבלת שכל , הוצאת ידיעות אחרונות , מגזין ממון. מאי . 99
3. פרופ' מיכאל פרי. אסטרטגיה של יתרון תחרותי 1991 הוצאת מיצוב ת"א.
4. פרופ' פיליפ קוטלר , פרופ' גרי ארסטרונג, עקרונות השיווק 1994 הוצאת המכון לפריון העבודה ת"א


תוכן העניינים:
רקע לפעילות
מטרת העבודה
שיטת השיווק שנבחרה
בחינת הגורמים המשפיעים על התנהגות הצרכן
מודל התנהגות גירוי תגובה
מידת השפעת הקבוצה על בחירת המוצר והמותג
מסגלי חידושים
תרגום הרגלי צריכה ליצירת רווחים
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

פרופ' מיכאל פרי, "אסטרטגיה של ייתרון תחרותי", 1991, הוצאת "מייצוב" תל-אביב.
אביבה רוזן, גיליון הציונים של המנהלים, הוצאת סטטוס גליון 94 אפריל 1999 ע"מ 10.
ביל גייטס, כשהחברה מקבלת שכל מאמר שמסכם את הספר עסקים במהירות המחשבה , הוצאת ידיעות אחרונות , מגזין ממון.
פרופ, פיליפ קוטלר , פרופ' גרי ארמסטרונג , עקרונות השיווק 1994, הוצאת המכון לפריון העבודה והייצור תל-אביב.
עידן גרינבאום, רפי ניב אפלר. שיעור בחשיבה גלובאלית. סטטוס גיליון 91 , ינואר 1999. ע"מ 28 ראיון עם ג'ון וורדלי. סגן נשיא חברת ריבוק ומנהל תחום הפרסים בחברה.
דר' דן הרמן "אנו סוחרי האשליות" , הוצאת סטטוס, גיליון 88 1988, ע"מ 42.
דר' יורם לבנון, שיווק צרכי עבודה ועשייה, 1997, הוצאת פרולוג מוציאים לאור בע"מ ראש העין.
פרופ' יעקוב הורניק, פרופ' יהושוע ליברמן, ניהול הפרסום 1996 הוצאת האוניברסיטה הפתוחה ת"א.
ג'יימס בונד, וריצ'רד קירשנבאום לב ארי . שיווק חמקן, איך לשווק ולפרסם לצרכן הציני של ימינו 1998 הוצאת הספרייה הבנל"א.
טלי פרדמן, פרסומת חוזרת ... הוצאת העיתון גלובס, 21 ינואר ‏ 1999 .
צור פליס , הסמויה, נראית לך ?, הוצאת סטטוס גליון 87 ספטמבר 1998 עמוד 52 .
אוליבר תומס . קוקה - קולה הסיפור האמיתי . ת"א . ספריית מעריב , תשמ"ו , 1987

תגים:

צרכנות · פירסום · ניהול · קוקה · קולה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השיווק בחברת משקאות קלים", סמינריון אודות "השיווק בחברת משקאות קלים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.