היישום אינו מחובר לאינטרנט

אורי זוהר ובני הדור השני לשואה

עבודה מס' 050153

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסרט "עינים גדולות" תוך התייחסות לאורי זוהר ובני הדור השני לשואה.

4,380 מילים ,4 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

אף כי הוא עצמו אינו בנם של ניצולי שואה, בסרטו של זוהר "עיניים גדולות", נדמה כי ניתן לאתר כמה דפוסים פסיכולוגיים האופייניים לאלו המכונים "דור שני לשואה", ואולי- לייחסם לזוהר עצמו.
במחקרה "האפיונים האישיותיים של דור שני לניצולי שואה בישראל" (81'),ליאורה גודר מצביעה על כך , כי במחקרים שנעשו בארץ, נמצא כי על אף "יתר בעייתיות באוכלוסיית צאצאי הניצולים תווי האישיות של בני האוכלוסייה אינם פתולוגיים ואינם חורגים ממסגרת ה"נורמליות" (עמ' 58).
עוד היא מוסיפה כי "ייתכן כי אי החריגה מטווח ה"נורמליות" של אוכלוסיית צאצאי הניצולים הרחבה קשורה להשפעה הממתנת שהייתה לחיים בישראל , על הסתגלות הניצולים ותפקודם כהורים" (עמ' 59).
בדברים אלו אין טענה מפורשת בדבר "נדידה" דו- כיוונית של דפוסים בין קבוצת בני הניצולים לקבוצה של אלו שאינם . יחד עם זאת, ההמצאות המשותפת של שתי הקבוצות בגבולות ה"נורמה", נראה כמקנה תוקף להנחה אודות קיומם של דפוסים פסיכולוגיים המאפיינים את קבוצת בני הניצולים אצל מי שאינו בן ניצולים- כמו המקרה המיוצג על ידי אורי זוהר. תוקף זה מתחזק גם מן ההשפעה המרומזת של קבוצה אחת על השנייה ,שכן, ניתן להניח כי ה"חיים בישראל" מורכבים גם , ובאופן משמעותי למדי, מנוכחותם של בני הקבוצה שלא עברו את השואה ומצאצאיהם.
עם זאת, אישור תוקפה של ההנחה התיאורטית הכללית, עדיין אינו מאפשר להתחיל בהוכחת נכונותה. המכשול הנוסף הניצב בדרך לכך יוסר רק אם יוכח כי סרטיו של זוהר משקפים , בצורה ברורה, את זוהר עצמו. זאת, כיוון שהבדיקה מכוונת מלכתחילה לזוהר האיש ולא ליצירתו ה"אוטונומית". מאחר והוא עצמו אינו נגיש (מה גם שלא בטוח כי אם הדפוסים הללו קיימים, הם גם קיימים אצלו באופן מודע), ומאחר ולא קיימת אוטוביוגרפיה שניתן להסתמך עליה, לא נותר אלא לחפש את התוקף לבדיקה בדברים שכתבו אחרים על זוהר במשך השנים, ותוך הסתייגות- גם על העדויות שלו על עצמו, כפי שעלו בראיונות השונים שנתן.

תגים:

ישראלי · שואה · אמנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אורי זוהר ובני הדור השני לשואה", סמינריון אודות "אורי זוהר ובני הדור השני לשואה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.