היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי הכוח צבא מול דרג מדיני - פרשת האלוף שחור

עבודה מס' 050138

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת יחסי הכוח צבא מול דרג מדיני לאור הפרשה בה פגש האלוף שחור אישי אופוזיציה תוך סקירת ספרות רלוונטית ועיתונות.

3,236 מילים ,8 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

פרשת האלוף שחור ציינה נקודת שיא במורכבותה של מערכת היחסים שבין הדרג הצבאי והמדיני. חשיפת מפגשי האלוף שחור עם אישים בולטים באופוזיציה הביאה לתגובת ענישה כמעט מיידית ע"י הדרג המדיני אשר ראה במפגשים אלה כרסום ופגיעה בלתי מתקבלים על הדעת במעמדו ו-"בדמוקרטיה".
הנסיון לבדוק את השלכותיו של הכוח שנזדמן לידי הדרג הצבאי, גם אם נסיבותיה של פרשת האלוף שחור היו בגדר תוצאה עגומה של תהליך צבירת כוח זה של הצבא (אף כי לא היווה בהכרח את חוד החנית של העוצמה הצבאית) - מזמינה בדיקה של מאזן כוחני בין הצדדים, ניתוח מגישה אליטיסטית.
בחינת הנושא לא נעשתה בכיוון של שאיפות פוליטיות המוגדרות בהכרח במונחים של ימין ושמאל כי אם כוח גרידא.
בחינת פרשת המפגשים של האלוף שחור עם אישי האופוזיציה נעשתה בעיקר על פי מאמרים מהתקופה הרלוונטית שבארכיון העיתונות בבית אריאלה. הספרות המקצועית להבנת יחסי הצבא עם הדרג המדיני והדוגמאות כפי שייבחנו בעבודה נלקחה ברובה מהספר "דמוקרטיה ובטחון לאומי בישראל".

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תאורטי
הדיון בפרשה
עיצוב יחסי הכוחות בין הדרגים
פיקוח ראשי הממשלה על הצבא לאורך השנים
הצבא משמר את כוחו
סיכום
הערות
ביבליוגרפיה

מקורות:

יורם פרי, "דפוסי הזיקה של צה"ל למערכת הפוליטית בישראל" אצל בנימין נויברגר ואילן בן-עמי, דמוקרטיה ובטחון לאומי בישראל (עורך) 1996
אבנר יניב, שאלה של שרידות: צבא ופוליטיקה במצור- אצל בנימין נויברגר ואילן בן-עמי, דמוקרטיה ובטחון לאומי בישראל (עורך) 1996
ד. בן גוריון:יחוד,יעוד, ת"א (מערכות 1971)
גאטנו מוסקה, "המעמד השליט" אצל ש.נ. אייזנשטדט, ע. כוטמן, י.עצמון, מדינה וחברה - סוגיות בסוציולוגיה פוליטית, חלק א' (ת"א: עם עובד, 1976)
1

תגים:

מדינה · פוליטיקה · צבא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי הכוח צבא מול דרג מדיני - פרשת האלוף שחור", סמינריון אודות "יחסי הכוח צבא מול דרג מדיני - פרשת האלוף שחור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.