היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקוגיטו של דיקרט

עבודה מס' 050135

מחיר: 107.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא ומשמעותו הפילוסופית. בדיקה מהוא הכוח מעבר לשיח הבין-פילוסופי.

1,265 מילים ,1999

תקציר העבודה:

דיני עשיית עושר ולא במשפט (1) מהווים ענף נפרד ועצמאי משאר הענפים (חוזים, נזיקין וחיובים אחרים) מכיוון שהם מושתתים על רעיון יסוד נפרד מן הרעיון המונח ביסודם של דיני החוזים ודיני הנזיקין. יסודם של דינים אלה הוא ברעיון השולל התעשרות של אדם אחד על חשבון חברו.
ואילו היסוד הנעוץ בדיני ע"ע הוא התעשרות הנתבע שהוא בעיני הדין התעשרות על חשבון התובע ( 2).
בנוסף לעקרונות שונים אלו הפיצויים הנפסקים בדיני חוזים מטרתם לפצות על נזק שסבל התובע עקב אי קיום החוזה ואילו הסכום הנפסק בדיני ע"ע מבוסס על הרווח שהפיק הנתבע.
דיני ע"ע ודיני חוזים שניהם שייכים לדיני הממונות, אולם עקרון נפרד נוסף הוא: החיוב החוזי הוא רצוני ואילו החיוב בדיני ע"ע הוא מכוח דין (3). דין ע"ע גמיש בתחולתו ובסעדיו, הוא מאפשר התחשבות בשיקולי צדק, הן לעצם העילה והן לעניין ההגנות מפני העילה. הוא מאפשר התחשבות בנסיבות גם לעניין גובה ההשבה, לעומת זאת דיני החוזים "קשיחים" בהפעלתם הן לעניין העילה והן בעניין התרופות, בעניין הפיצויים אין שיקולי צדק וסעד האכיפה הוא רק חריג לכלל.
האחריות החוזית היא אחריות חמורה ומשנקבע לחוזה משך תקופה מינימלי, התנערות מן החוזה בהכרח תחשב להפרה (4).
------------------------------------------
1. דיני עשיית עושר ולא במשפט. להלן: ע"ע.
2. ד' פרידמן, :"יסודות בדיני עשיית עושר ולא במשפט לאור החקיקה הישראלית החדשה", עיוני משפט ח (תשמ"א 4222, (1981 ואילך. להלן: ד' פרידמן, :"יסודות..."
3. ע"א 3666/90 מלון צוקים בע"מ נ' עיריית נתניה, פ"ד מו' (79 45, (4 . להלן: פ"ד צוקים .
4. מיגל דויטש, :"על גנים משפטיים והתחרות דינים : לסוגיית היחס בין דיני חוזים לדיני עשיית עושר", עיוני משפט יח' 1994 , עמ' .557

תוכן עניינים:
מבוא
סקירה היסטורית
חוק עשיית עושר ולא במשפט
היחסים בין דיני ע"ע ודיני חוזים
פ"ד אדרס; דברי השופטת בן פורת, ודיון באסכולות השונות
סקירה כרונולוגית של הפסיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקוגיטו של דיקרט", סמינריון אודות "הקוגיטו של דיקרט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.