היישום אינו מחובר לאינטרנט

הדינמיקה הקבוצתית ביצירה "בעל זבוב"

עבודה מס' 050125

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הדינמיקה הקבוצתית ביצירה "בעל זבוב" ובחינתה לאור תיאוריות של קבוצות תוך העזרות בתאוריות של טוכמן (1965) וביון (1960).

4,381 מילים ,10 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

מטרת העבודה היא לבחון את התהליכים הקבוצתיים המשתקפים ביצירה 'בעל זבוב'.
מבחינה דידקטית, ראיתי לנכון לשים דגש על המאורעות הקורים בקבוצה זו ולנסות להבינם תוך התייחסות לתיאוריות העוסקות בנושא. התיאוריות נועדו לעזור לנו להסביר תופעות הנגלות לעיניינו, ולא להפך, כפי שאנו כאנשי מקצוע נוטים לפעמים לעשות - למצוא היכן המאורעות תואמים את התיאוריות.

השאלה המרכזית ביותר העולה מתוך עיון ביצירה היא:
כיצד יתכן שחבורת ילדים מגיעה למצב בו היא רוצחת שניים מחבריה, ויתכן שאף שלישי לולא התערבותו של גורם מחוף לקבוצה שלמעשה מביא לסיומם של "חיי הקבוצה".

את חלקה הראשון והשני של היצירה ניסיתי לנתח תוך הסתייעות בתיאוריות של טוכמן (1965) וביון (1960). ניתוח זה נועד למעשה לשמש כהקדמה, להוות הבהרה של הגורמים המקדימים המאפשרים את השתלשלות המאורעות הבאה.

היצירה עוסקת בקבוצה של ילדים. אין לנו הידע איך היתה מתקבלת היצירה לו היה מדובר במבוגרים. יתכן שהיו קורים דברים שונים לחלוטין ויתכן שהיו קורים תהליכים דומים אך בצורה מוסווית יותר תחת כותרות מתוחכמות יותר. למעשה, יש לנו דוגמאות רבות בהסטוריה בהם אנשים מבוגרים התנהגו באופן שאינו שונה בעיקרו מזה הנגלה לעיננו ביצירה. עניין הגיל אולי משמעותי לצורך החרפת תחושת חוסר האונים בו הם שרויים.

התיאוריות אינן מתייחסות לשלבים התפתחותיים מבחינה פסיכולוגית של האנשים (האינדיבידואלים) המרכיבים את הקבוצה והשפעתם על הדינמיקה, כך שהתקשיתי לבחון את מרכיב הגיל והשפעתו על הסיטואצייות הנתונות.

תוכן העניינים:
הקדמה
שלב א'
שלב ב'
שלב ג'
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Antony, E. J. (1971). The History of Group Psychotherapy. In: Kaplan Sadock (Ed.), Comprehensive Group Psychotherapy, Baltimore, William Wilkins.
Antony, E. J. (1967), The Generic Elements in Dyadic and in Group Psychotherapy. The Journal of Group Psychotherapy, 17: 57-70.
Bion, W. R. Bion In New York and San Paulo. Clunie Press, 1980.
Bion, W.F. (1960). Experiences in groups. New York: Basic Books.
Douglas, T. (1976). Groups' Work Practice. Tavistock Publications. London.
Douglas, T. (1983). Group: Understanding People gathering Together. Tavistock Publications. London.
Ezriel, H. (1950), A Psycho-Analytic Approach to Group Treatment. British J. Med. Psychol. 28: 59-74.
Freud, S. (1921).Group Psychology and the analysis of the Ego. Standard Edition, 18: 69-143. London: Hogarth Press, 1955.
MacKenzie, K. R. Livesley, W. J. A Developmental Model for Brief Group Therapy. In: Dies, R. R MacKenzie, K.R. Advences in Group Psychotherapy. Inter University Press 1983.
Tuckman, B. (1965). Developmental Sequenced in Small Groups. In: Psychological Bulletin, Vol. 63, 384-399.

תגים:

קבוצתית · קלינית · סוציאלית · קבוצה · עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הדינמיקה הקבוצתית ביצירה "בעל זבוב"", סמינריון אודות "הדינמיקה הקבוצתית ביצירה "בעל זבוב"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.