היישום אינו מחובר לאינטרנט

סטאטיות מול דינמיות בשירת היין והחשק לפי שירי ר' שמואל הנגיד, ר' שלמה אבן גבירול ור' משה בן עזרא

עבודה מס' 041669

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: היסודות הסטאטיים והדינמיים וניתוח עשרה שירי אזור.

5,884 מילים ,6 מקורות

תקציר העבודה:

שירת היין כחלק משירת החול העברית בספרד של ימי הביניים הוא ז'אנר העומד בפני עצמו, ובו יסודות הלקוחים משירת היין הערבית שמקורותיה יווניים ופרסיים.
ישראל לוין בספרו 'מעיל תשבץ' מדגים כיצד שירת היין העברית היא במידה רבה חיקוי של שירת היין הערבית, ומציין את השפעתה הרבה מבחינת המוטיבים השונים, פיגורות לשוניות והאלמנטים הטיפוסיים לז'אנר: ההזמנה לשתיית יין וההטפה להתמכרות הנאות השתייה, תאור שבחי היין והשפעותיו, תאור האווירה החושנית מסביב הכולל מקום המשתה, השעה המתאימה, והדמויות המשתתפות. שירת היין היא שירה הדוניסטית מובהקת אשר מטיפה לתענוגות החיים, וליכולת לשמוח ולהתרחק מכל צער וכאב. רבים משירי היין מלווים אווירה אירוטית חושנית הכוללת מלבד ההתמכרות לתענוגות היין גם התמכרות לתענוגות הגוף. המוזג או המוזגת מציעים לטעום לא רק מגביע היין אלא גם ממנעמי גופם.
המעשה האירוטי נלווה לשתיית היין ומשתלב בו ולפיכך ניתן להרחיב את שם הז'אנר לשירת יין וחשק. זוהי שירה חילונית אשר מבקשת 'שכר' בעולם הזה, ומבקשת למצוא את האושר בתענוגות החושים ובהנאה מן היופי על כל גילוייו בעולם הזה.
החלטתי לבדוק בחטיבת שירי היין והחשק את היסודות הדינאמיים מול היסודות הסטאטיים בשיריהם של שלשה משוררים. האחד - רבי שמואל הנגיד, שהיה אחד המשוררים הראשונים שכתב שירי יין, השני - רבי שלמה אבן גבירול, בן תקופתו של שמואל הנגיד, והשלישי - רבי משה בן עזרא בן הדור שבא אחריהם.
נבחרו עשרים שירים: עשרה שירי אזור - מתוכם שמונה לרבי משה בן עזרא (רובם שירי חשק), אחד לשמואל הנגיד ואחד לשלמה אבן גבירול, ועשרה שירים שווי חרוז - חמישה לשמואל הנגיד וחמישה לשלמה אבן גבירול.

תגים:

ערבית · תשבץ · הדוניזם · מעיל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סטאטיות מול דינמיות בשירת היין והחשק לפי שירי ר' שמואל הנגיד, ר' שלמה אבן גבירול ור' משה בן עזרא", סמינריון אודות "סטאטיות מול דינמיות בשירת היין והחשק לפי שירי ר' שמואל הנגיד, ר' שלמה אבן גבירול ור' משה בן עזרא" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.