היישום אינו מחובר לאינטרנט

תעמולת הבחירות של בגין

עבודה מס' 041565

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תעמולת המפלגות בישראל ואמצעי התעמולה בהם נקט בגין במערכות הבחירות של 1977 ו-1981.

5,346 מילים ,11 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

ישראל היא מדינה שבה יש קבוצות שונות ומפוצלות בניהם של אזרחים החלוקים לחלוטין בינהן בנושאים שונים מסיבות דתיות, עדתיות , פוליטיות וכו'. המפלגות הגדולות השונות מתקשות יותר ויותר למצוא קהל בוחרים בזמן הבחירות על סמך האידיאולוגיות הישנות והמפורטות של ציונות, ערכים, שוויון מעמדי וכו'. משום כך החל בשנות ה70 אנו רואים שוני גובר והולך בניהול מסעות התעמולה השונים של המפלגות, כאשר התעמולה אינה מבוטאת כל כך בצורה רציונלית אידיאולוגית כמו שהיא מבוטאת בצורה רגשית וקליטה ככל האפשר ולרוב על סמך סיסמאות קצרות שאיתן יוכל מכנה רחב ככל האפשר של האוכלוסייה להזדהות. עוד מאפיין של התעמולה שאם כי היה קיים תמיד מתחיל גם הוא להתבלט במלוא עוזו בעיקר בעשורים האחרונים הוא שימת הדגש על המנהיג ואישיותו (רצוי הכריזמטית).
דומה שהאיש שתרם יותר מכל לשינוי דרסטי זה היה מנהיג הליכוד וראש ממשלת
ישראל בין 1977 ל1983 מנחם בגין . בגין בשתי מסעות הבחירות שלו (אך בעיקר במסע הבחירות השני של 1981) יצר סטנדרטים חדשים ונושאים חדשים של תעמולה ודרך התבטאותו והתנהגותו במסעות אלה היוו גורם מרכזי לניצחון הליכוד.
נשאלת השאלה: מה היו האלמנטים החדשים שאותם הכניס בגין למערכת התעמולה הישראלית? באיזה מידה הם ביטאו שוני מן העבר ? ומה היו הסיבות לכך שהם היו אפקטיביים כל כך אצל שומעיהם?
בעבודה זאת ניתן תחילה סקירה כללית על שיטות ודרכי התעמולה של המפלגות הישראליות (בעיקר במסעי הבחירות האחרונים) ובפרק השני נדון ספציפית בתרומתו העצומה של מנחם בגין לתעמולת מפלגתו במאבק ביריביה ובמאפייניה הייחודיים.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. פרק 1 : תעמולת הבחירות של המפלגות בישראל
3. פרק 2: אמצעי תעמולת הבחירות של מנחם בגין
4. סיכום
מראי מקומות
ביבליוגרפיה

מקורות:

גולדברג, גיורא, הבוחר הישראלי 1992 ירושלים , 1996.
גולן ,אביעזר ושלמה נקדימון, בגין, ירושלים ,1978.
גרץ ,נורית, "בני אור ובני חושך -נאומי בחירות של מנחם בגין" בתוך שבויה בחלומה - מיתוסים בתרבות הישראלית ת"א, 1995
גרץ ,נורית, "קול העם -תעמולת בחירות ,1977-1984" בתוך שבויה בחלומה
דורון ,גדעון, אסטרטגיה של בחירות רחובות, 1996.
לנדאו , רחל, "פעולות הדיבור כביטוי ללשון הבוטה בנאום הפוליטי" בתוך עם וספר: בטאון ברית עברית עולמית חוב' ד' ,תשמ"ח ,1987.
נאור, אריה, בגין בשלטון : עדות אישית ת"א, 1993.
פרויס, טדי, בגין בשלטון ירושלים, 1984.
שחם , דוד, ישראל :50 השנים ת"א , 1998 .
CASPI ,DAN AT ALL ( ED.) THE ROOTS OF BEGIN`S SUCCESS NEW YORK 1981 .
PENNIMAN ,HOWARD R. AND DANIEL J. ELAZAR ISRAEL AT THE POLLS, 1981 : A STUDY OF THE KNESSETH ELECTIONS BLOOMINGTON ,1986

תגים:

מנהיגות · רטוריקה · כריזמה · דמגוגיה · ליכוד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תעמולת הבחירות של בגין", סמינריון אודות "תעמולת הבחירות של בגין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.