היישום אינו מחובר לאינטרנט

השופט הולמס וזכויות האדם

עבודה מס' 041444

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תפישתו לגבי החוקה ותפקיד השופט, זכויות טבעיות, עידן לורנר, חופש הביטוי, זכויות נאשמים, הצבעת מיעוטים והטלת חרם.

6,658 מילים ,6 מקורות

תקציר העבודה:

אוליבר וונדל הולמס נולד ב-1841 בבוסטון בבית בעל רקע אקדמאי ומשפטי.
בבחרותו לאחר מלחמת האזרחים הוא בחר במשפט כמקצוע והחל בלימודיו בבית הספר למשפט של אוניברסיטת הארוורד וב1882 - התמנה לשופט בבית המשפט של Massachurells, כאן שרת במשך 20 שנה עד 1902. בשנת 1902 הוא מונה על ידי נשיא ארה"ב תיאודור רוזוילט לחבר בבית המשפט העליון של ארה"ב. כאן הוא במשך 30 שנה ופרש לגמלאות כאשר מלאו לו 90. הוא נפטר בשנת 1935.
נקודת מפתח חשובה בהגנתו המשפטית היתה ב-1919 כאשר אדם בשם שנק - המזכיר הכללי של המפלגה הסוציאליסטית הורשע על שפרסם כרוז נגד גיוס חובה לצבא. בהחלטות בית המשפט כתב הולמס: "כאשר אומה נתונה במצב של מלחמה, אין לסבול ביקורת העלולה לסכל את המאמץ המלחמתי". 2 פסיקה זו שלו הטרידה את מנוחתו. הוא החל לתת רבות ממחשבתו לרעיון חופש הביטוי והמסקנה סופית נתן הצדקה מלאה לשוק החופשי של הרעיונות כמושכל משפטי הנגזר מהתאוריה הליברלית של המדינה ובמילים שלו "כאשר יבינו בני האדם שהזמן הפך הרבה אמונות חזקות על פיהן, הם יאמינו אולי אף יותר ממידת אמונתם בעקרונות ההתנהגות שלהם עצמם. שהטוב המושלם הרצוי ניתן להשגה באופן מוצלח יותר על ידי משא ומתן של רעיונות שאמת המידה הטובה ביותר של האמת היא כוחה של המחשבה להביא לכך שתתקבל בשוק. ושהאמת היא הבסיס היחיד אשר יכול לכוון את רצונותיהם בביטחון. זו מכל מקום, התיאוריה של חוקתנו" 3 ישנה כאן בעצם הכרה שהעולם איננו סטטי. דברים משתנים, מה שהיה טוב אתמול לא בהכרח טוב היום ולא בהכרח יהיה טוב מחר. כך גם דיעות משתנות. אין שום אפשרות מעשית וגם טוב לא יצא מכך שינסו לכפות דיעות.
הדרך הטובה ביותר היא לתת לדיעות השונות להשמיע, גם אם הן לא בהכרח נעימות, ההפרייה ההדדית של הרעיונות השונים דומה במהותה לתן וכח המסחרי ולמהלך משא ומתן.
מסקנה מתבקשת היא שהספק הוא מושכל יסוד של החברה: כאן אימץ הולמס את רעיונו של ג'והן סטיוארט מיל, שרק האפיקורסיות, הטלת הספק באמותיה המקובלת תעלה את החברה על דרך הקודמה". 4
עצם הנכונות לשאול שאלות, ולחדד נושאים וללבן בעיות מעלה שאלת יסוד באשר לתפישת גבולות המותר של המדינה. מה המדינה רשאית לעשות ומה איננה רשאית לעשות. מה מקום של זכויות האזרח בתוך התפישה המשפטית פילוסופית של הולמס.
מכיון שהולמס הביא לידי ביטוי את הגנתו בפסיקות משפטיות, במכתבים ובהרצאות נבחון את הקורפוס ההגנתי של דבריו בהתייחס לנושאים שונים, כאשר הבסיס לניתוח הוא הבאת דבריו כלשונם.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. תפישתו של הולמס לגבי החוקה ולגבי תפקידו של השופט.
3. גישה לגבי זכויות טבעיות.
4. עידן לורנר
5. חופש הביטוי.
6. זכויות הנאשמים במשפט פלילי.
7. זכויות הצבעה של מיעוטים.
8. החופש לחתום על חוזים.
9. חיזוק.
10. יחסו של הולמס להטלת חרם
11. סיכום.
12. המקורות.
13. ביבליוגרפיה

מקורות:

Fergurn Robert A Holmes and the Judical Fugure in Sfanford University Press 1992
Gordon Robert (Ed) - The Legacy of Oliver Wendell Holmes Jr. Sfarford University Press 1992.
Horvitz Morton J - The Place of Jurfice Holines in American Legacy of Oliver Wendell Holmes Jr. Stanford University Press 1992.
Max lerner - The Mind and Faith of Jurfice Holmes Halcyon House 1943
Reiman matias W. - Holmes's Common Law nd German Legal Science in Gordon Robert (Ed) - The Legacy of Oliver Wendell Homes Jun. Sharford University Press 1992.

תגים:

דמוקרטיה · זכויות אדם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השופט הולמס וזכויות האדם", סמינריון אודות "השופט הולמס וזכויות האדם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.