היישום אינו מחובר לאינטרנט

האפוקליפטיקה במקורות התלמודיים לפי גינצברג

עבודה מס' 041399

מחיר: 107.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: גישת חז"ל לספרים החיצוניים ולז'אנר העיקרי בהם-האפוקליפטיקה, חורבן העולם וגאולת ישראל.

1,365 מילים ,3 מקורות

תקציר העבודה:

בעבודה זאת אסקור את תפיסתו של החוקר הנודע, לוי גינצברג, לגבי אחת השאלות המרכזיות בתחום מחקר המשנה, התלמוד והמדרשים: מה הייתה גישתם של חז"ל לספרים החיצוניים (דהיינו אותם ספרים שנכתבו במאות הראשונות לפני הספירה ומסיבות שונות לא זכו להיחשב כחלק מהקאנון המקודש של התנ"ך), ובעיקר מה הייתה גישתם של חז"ל לז'אנר המרכזי בספרות החיצונית, הז'אנר של האפוקליפטיקה שתיאר בפרטי פרטים את השלבים לקראת חורבן העולם וגאולת ישראל.
גינצברג דן בשאלה האם ניתן לראות ביחסם של חז"ל לספרות החיצונית כיחס של שלילה מוחלטת עד כדי צנזורה קיצונית והשכחה מכוונת של כלל הספרות הזאת לכלל סוגיה. או שמא הייתה כאן גישה מתונה יותר שלא דחתה על הסף את עצם הקריאה בספרות זאת אם כי ביטאה התנגדות לרעיונותיה?
למרות שגינצברג חיבר את מחקריו בנושא עוד לפני עשרות בשנים ,מחקרים אלה נשארו בעלי חשיבות מרכזית וענין רב גם כיום לאחר שהצטבר מידע חדש ורב בנושא. לוי גינצברג ( 1873-1953) היה אחד החוקרים החשובים של התלמוד המדרשים, והספרות הרבנית בכללותה. כיום הוא ידוע בעיקר בזכות ספרו הגדול "אגדות היהודים" שבו צירף מאות אגדות ,מאמרים ופתגמים מכל הספרות המדרשית לסיפור שותף ורצוף מחייהם של אבות ישראל, גיבוריו ונביאיו. במסגרת ספר זה ומחקרים אחרים עמד על השתלשלות נוסח האגדות במדרשים, בספרות החיצונית וההלניסטית בתרגומי המקרא וכו' תוך שימת לב לקשרים עם אוצר האגדה של עמים אחרים ותוך שאיפה להגיע לכלל הבחנה בין האגדה העממית לבין יצירת החכמים. (1)

תגים:

פרשנות · תנך · גינצבורג

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האפוקליפטיקה במקורות התלמודיים לפי גינצברג", סמינריון אודות "האפוקליפטיקה במקורות התלמודיים לפי גינצברג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.