היישום אינו מחובר לאינטרנט

המתת חסד-דילמה ביו-אתית

עבודה מס' 041322

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת הדילמה ודיון בהארכת חיים והמתת חסד מן ההיבטים התיאולוגיים, הרפואיים האתיים,קדושת החיים ודרכי המתה (ניתוח 3 מאמרים).

4,995 מילים ,6 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

המאמר הבא יעסוק בנושאים המוסריים והאתיים של המתת החסד. קיימות מספר סיבות לשקול המתת חסד: במצבים של כאב אינטנסיבי, במקרים של לידה של ילדים פגומים ומעוותים מאוד, ובמקרה של ההתדרדרות המלווה לעתים קרובות את ההזדקנות. המונח האנגלי להמתת חסד הוא euthanasia, והוא נובע משתי מילים יווניות, eu וthanatos-, שמשמעותן מוות טוב או קל. המילה המקובלת היא המתת חסד משום שהמניע לה הוא לפעול באופן אנושי כלפי אדם אחר הסובל. האם במקרים כמו אלו המוצגים למעלה מותר להרוג ואפילו בצורה אקטיבית על מנת לסייע לאדם אחר?
על מנת להתמודד עם שאלות אלה אנתח בעבודה שלושה מאמרים, שניים נכתבו על ידי מתנגדים להמתת חסד, והאחרון על ידי מצדד. המאמר הראשון נכתב על ידי C. Everett Koop והוא עוסק בדילמות המוסריות הנוגעות בזכות למות. Koop הוא אחד ממתנגדי המתות החסד.
המאמר השני נכתב על ידי James Rachels והוא עוסק בהבדלים בין המתת חסד אקטיבית (הנקראת גם חיובית משום שהממית נוקט בפעולה כלשהי), לבין המתת חסד פסיבית, או שלילית. גם Rachels הוא ממתנגדי המתות החסד.
המאמר השלישי נכתב על ידי Joseph Fletcher והוא דן בקדושת החיים אל מול איכות החיים וכבוד האדם. Fletcher מצדד מוסרית בהמתת חסד במקרים המתאימים, ואפילו בהמתה אקטיבית ללא בקשה מוקדמת של החולה.
הזכות למות: דילמות מוסריות
המונח 'המתת חסד' מוגדר במילון Webster's (לפי המילה euthanasia) כמוות קל וחסר כאבים או כמעשה או דרך לגרימת מוות ללא כאבים על מנת לסיים סבל, שיש המצדדים בה כדרך להתמודדות עם קורבנות של מחלות חשוכות מרפא. כיום, השתנו המילים ממוות קל לאמצעים הרפואיים הנחוצים להפוך את המוות לקל, עד ההקשר של המתה מתוך חסד. הרעיון שהפלה, למשל, אינה נחשבת להריגה היא רעיון חדש. לעומת זאת, הרעיון כי המתת חסד אינה נחשבת להריגה מעולם לא היה קיים. ההריגה המכוונת של אדם אחד על ידי אחר, לדעת Koop, ואין זה משנה מהו המניע להריגה, מהווה רצח. בדרך כלל קיימת נטייה להבדיל בין מעשה של הריגה מכוונת פסקנית, לבין מתן האפשרות למוות להתרחש באמצעות מניעת אמצעים יוצאי דופן לתמיכה בחיים או הארכתם.

תוכן העניינים:
מבוא
הזכות למות: דילמות מוסריות
הארכת חיים
בעיות מעשיות
תיאולוגיה, מוסר ואתיקה
הבדלים לא רלוונטיים
סיום חיים מכוון ולא מכוון
אמצעי טיפול רגילים ויוצאי דופן
קדושת החיים מול איכות החיים
מוות אקטיבי, התנדבותי וישיר
מוות פסיבי, התנדבותי וישיר
מוות פסיבי, התנדבותי ועקיף
מוות פסיבי, לא התנדבותי וישיר
מוות פסיבי, לא התנדבותי ועקיף
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Fletcher, J. 1979, "Euthanasia", Humanhood: Essays in Biomedical Ethics, Buffalo, New York: Prometheus Books, pp. 149-158.
Koop, C.E., 1976, "Euthanasia", The Right to Live; The Right to Die, Wheaton, Ill: Tyndale House Publishers, pp. 88-117.
Medical World News, May 5, 1974.
Rachales, J. 1989, "More Impertinent Distinctions", in R.M. Baird S.E.Rosenbaum (eds.), Euthanasia, New York: Prometheus Books, pp. 61-68.
Ramsey, P., 1970, The Patient as Person, New Haven, Conn.: Yale University Press, pp. 115-116.
Sullivan, T.D., 1977, "Active and Passive Euthanasia: An Impatient Distinction?", The Human Life Review, 3, pp. 40-46.
C.E. Koop, 1976, "Euthanasia", The Right to Live; The Right to Die, Wheaton, Ill: Tyndale House Publishers, pp. 88-117.
There. p. 90.
Medical World News, May 5, 1974.
J. Rachales, 1989, "More Impertinent Distinctions", in R.M. Baird S.E.Rosenbaum (eds.), Euthanasia, New York: Prometheus Books, pp. 61-68.
T.D. Sullivan, 1977, "Active and Passive Euthanasia: An Impatient Distinction?", The Human Life Review, 3, pp. 40-46.
J. Rachales, 1989, p. 65.
P. Ramsey, 1970, The Patient as Person, New Haven, Conn.: Yale University Press, pp. 115-116.
J. Fletcher, 1979, "Euthanasia", Humanhood: Essays in Biomedical Ethics, Buffalo, New York: Prometheus Books, pp. 149-158.

תגים:

רפואית · מוות · רחמים · אתיקה · תיאולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המתת חסד-דילמה ביו-אתית", סמינריון אודות "המתת חסד-דילמה ביו-אתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.