היישום אינו מחובר לאינטרנט

מושג הקינאה בין המינים

עבודה מס' 041304

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרות, אקזיסטנציאליזם והקנאה, ההבדלים בין גברים ונשים בענין זה והסיבות להבדלים אלה.

7,961 מילים ,21 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

בעבודה זו ננסה לעמוד על מושג הקנאה בין המינים תוך שימוש בשתי דיסיפלינות מרכזיות במחקר האקדמי, הפילוסופיה ומדעי ההתנהגות. ננסה לאפיין את מהות מושג הקנאה בין המינים ולנתחו לאור תאוריות התנהגותיות ופילוסופיות.
הקנאה הרומנטית היא מהנושאים האוניברסליים של האדם. אלפי יצירות ספרות עוסקות בנושא, ואינספור פשעים נעשו בעקבות הקנאה הרומנטית. הקנאה היא רגש המכה בגברים ובנשים במידה שווה כפי הנראה. דוגמאות ספרותיות יש למכביר. אותלו רצח את דסדמונה בשל החשד שהיא בוגדת בו. ורתר הצעיר של גתה התאבד בשל אהבתו הנכזבת ללוטה. ואנה קרנינה ברומן "אנה קרנינה" של טולסטוי מתאבדת על פסי הרכבת בשל אהבתה הנכזבת הטראגית. מלחמת טרויה שבה עוסקת ה"אודיסאה" של הומרוס החלה בשל חטיפת הלנה המלכה על ידי פאריס. מדיאה רצחה את ילדיה משום שיאזון בעלה מצא לו אשה נוספת (במחזה "מדיאה"). לו היה ניתן לנתח יצירות ספרות גנאולוגיות מפותלות כמו התנ"ך או ה"אילידה ואודיסאה" ניתן היה למצוא את הקנאה על סוגיה בכל צעד ושעל של מעשי האדם והאלים. אפילו האל היהודי כפי שהוא מתגלה בתנ"ך בספר שמות פרק ב' הוא אל קנאי המודיע ש"לא יהיהו לך אלוהים אחרים על פני".
בעבודה זו אעסוק רבות בהשוואה בין ספרים ומאמרים העוסקים בנושא דומה, הקנאה והקנאה הרומנטית, ובהגדרותיה. בשל ההרחבה הרבה לגבי ההגדרות, הבאתי הגדרות שלמות במלואן, כדי להשוות בין הגישות השונות לגבי המושגים הללו. למרות החוסר הניכר שלי במטה-שפה שבה להשוות בין המאמרים השונים, אתייחס להבדלים ביניהם (במידה ומצאתי הבדלים משמעותיים בין הגישות השונות).

שאלות העבודה הן:
מהי הקנאה הרומנטית, ומאפייניה.
א) האם יש הבדלים משמעותיים בין גברים לבין נשים ביחס לקנאה הרומנטית, מבחינת
ב) התחושות שלהם, ומבחינת ההתנהגות שלהם ביחס לקנאה הרומנטית.
ג) מהם ההסברים האפשריים להבדלים הללו בין ההתנהגות הגברית והנשית.
ד) ניתוח המהות הפילוסופית של מושג הקנאה.
שני היבטים מרכזיים קיימים בעבודה זו, ההיבט הראשון הינו זה הפסיכולוגי העוסק בשאלת הזהות המינית כקנה מידה לתגובה בנושאה הקנאה. ההיבט השני הינו היבט פילוסופי העוסק בשאלה מה היא הקנאה ? איזה פונקציה היא משרתת ? והאם היא כלי נוסף בו אנו בוחנים את דמותנו?

דומה כי הדיסיפלינה המתאימה ביותר לבחינת שאלה זו הינה זו העוסקת בפילוסופיה של המוסר. דומני כי שאלת הקנאה בפילוסופיה מוטב לה שתיבחן לאור גוון אתי , שכן גם ההיבט הפונקציונאלי של הקנאה וגם ההיבט הנפשי מתחברים בנקודה זו, אולם הבעיתיות שבבחינת נשוא המחקר בהיבט אתי הינה רבה, יש לזכור כי ההיבט הפונקציונאלי של הבעיה הינו אחד מיני רבים ודומני כי יש לבחון את מושא הקנאה לאור אסכולה אחידה אחת אשר יכולה להתיחס הן להיבט הפסיכולוגי אישיותי והן להיבט הפילוסופי.
לאור גישה זו, אבחן את מושא הקנאה תוך שימוש בגישתו של הפילוסוף האקזיסטיליסטי סרטר אשר יבדוק את נושא הקנאה בהיבטו הרחב, לכך אייחד פרק מרכזי אשר ידון בתפיסת האדם את עצמו , אשוב ואדון בנושא זה בסיכום בו אשווה את גישתו של סרטר ואנסה להשליך מתוכה על ההבדלים במושאי הקנאה בין המינים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מושג הקנאה
הקנאה הרומנטית
3. אקזיסצניליזם והקנאה בן המינים
4. ההבחנה בין גברים לנשים ביחס לקנאה הרומנטית
5. הסיבות להבדלים בין נשים לבין גברים בהתייחס לקנאה הרומנטית
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

תגים:

ספרות · התנהגות · מוסר · סרטר · פילוסופיה · סוציולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מושג הקינאה בין המינים", סמינריון אודות "מושג הקינאה בין המינים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.