היישום אינו מחובר לאינטרנט

חובת הציות לחוק-הדרכים לביטוי סובלנות כלפי הפרות חוק בלתי מוצדקות

עבודה מס' 041074

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע, טיעונים בעד ונגד, הצידוק של רז וזינגר וביטויי סובלנות כלפי הפרות לא מוצדקות.

6,289 מילים ,8 מקורות

תקציר העבודה:

עבודה זו בוחנת את ביטויי הסובלנות המצויים והרצויים כלפי הפרות חוק בלתי מוצדקות.
ראשית בחנו את העמדה הפילוסופית האנרכיסטית השוללת את החובה לציית לחוק ואת טיעוניו של פרופסור גנז המתעמת עם עמדה זו.
בהמשך הצגנו את צידוקיה של חובה הציות לחוק וזאת על פי טיעונים שונים, כאשר אנו תוחמים את גבולותיה של חובת הציות לחוק ומנמקים מדוע יש לנקוט בסובלנות כלפי אזרחים מפירי חוק וזאת על פי משנתם של גנז, רז וזינגר.

העבודה מציגה את השיקולים התומכים בסובלנות כלפי מפירי חוק ואת דרכי הסובלנות בהן צריכות לנקוט המערכות האמונות על החקיקה (הכנסת) ועל אכיפת - החוק (משטרה, תביעה, בית-משפט) כולל הסנקציות וההגנות שיש לנקוט כלפי הפרות חוק לא מוצדקות.
למתן ביטוי לסובלנות בחוק עצמו או ע"י הרשויות האוכפות אותו יש יתרונות גדולים מבחינתו של עקרון שלטון החוק. רבים סיכוייה של סובלנות כזו להיות שווה כלפי כל הכפופים לחוק ולקבל ביטוי פומבי מסיכוייה של סובלנות שתקבל ביטוי רק בפעולות הרשויות המפעילות את החוק.
אולם במחקרים מסויימים נראה, כי את הסובלנות מוטב שיוודאו הממונים על קביעת הדרכים לשימוש בחוק, לצורך ביצועה בפועל של מדיניות שכלפיה מופנים סירובים מצפוניים, והממונים על אישום שפיטה וענישה על הפרות חוק.
למשל, סרבנות סלקטיביות, סרבנות המופנית כלפי מדיניות ספציפית של ממשלות.
למשל סרבנות כלפי מלחמה או הסכם שלום. ראוי שהרשויות המבצעות את המדיניות ועושות לשם כך שימוש בחוקים שונים, תתחשבנה עד כמה שאפשר בסרבנים. כשרשויות אלה מיצו את יכולת ההתחשבנות בסרבני-מצפון (למשל - גיוס) , ראוי שהללו יועמדו לדין וראוי שחומרת העונשים המוטלים עליהם תוכתב ע"י עוצמת הסיכון שיוצר
סירובם למימוש המדיניות שאותה מסכנת הפרתם.
ככל שגדל מספרם של הסרבנים, גדל הסיכון שמסכן סירובם את מימוש המדיניות שכלפיה הוא מופנה, ולכן מצטמצמת אז האפשרות לגלות בפועל סובלנות כלפי הפרותיהם, בדרך של הקלה בעונש.
נקיטה דרך זו של תגובה כלפי הפרות לא מוצדקות מוצלחת, מפני שהיא רגישה לנתוניהן של נסיבות ספציפיות, הרלוונטיים למאזן שלפיו ראוי להגיב כלפי הפרות לא מוצדקות: המאזן בין הצורך לממש את המדיניות שכפיה מופנה הסירוב, מצד אחד, והצורך להפגין כבוד למצפונם של הסרבנים, מצד שני.
מי שמבצע את הסירוב לציית לחוק בעת שמספר הסרבנים גדול, וזוכה כתוצאה מכך ביחס פחות סובלני ומקל מהיחס שזכו בו אלה שהפרו. בעת שמספר הסרבנים היה קטן, אינו יכול להלין, כי נוהגים כלפיו באי צדק8).) כך שדרכי הסובלנות כלפי וביטויה כלפי הפרות חוק לא מוצדקות תלויים במשתנים השונים שציינו.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. שלילת החובה לציית לחוק וטיעונים נגדיים
3. צידוקה של רז וזינגר בנוגע לגבולות החובה לציית לחוק ולמידת הסובלנות
4. ביטויי סובלנות כלפי הפרות חוק לא מוצדקות
5. ביבליוגרפיה

תגים:

משפטים · גנז

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חובת הציות לחוק-הדרכים לביטוי סובלנות כלפי הפרות חוק בלתי מוצדקות", סמינריון אודות "חובת הציות לחוק-הדרכים לביטוי סובלנות כלפי הפרות חוק בלתי מוצדקות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.