היישום אינו מחובר לאינטרנט

שורשיה הרעיוניים וההיסטוריים של הגזענות בשירות הלאומיות עד תום המאה ה-19

עבודה מס' 040864

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרת הגזענות והלאומיות, אנטישמיות-גזענות קלאסית מול מודרנית והנושא בגרמניה

4,268 מילים ,11 מקורות

תקציר העבודה:

בחיבור זה ניסיתי להציג את עיקרי תרומתה של הגזענות ללאומיות האירופאית במהלך ובסופה של המאה ה-19. מפאת קוצר היריעה השמטתי מאפיינים רבים בהגדרת מושגי הלאומיות ומדגי הגזענות, אולם דומני כי את עיקר הדברים הבאתי.
תוך הסתכנות בהכללות ובחוסר דיוקים דומני כי ניתן לקבוע כי תקומתה המרכזית של הגזענות אינה דווקא קשורה למושג הלאומיות כמו למושג הלאומנות היא ההתבצרות של לאום במאפייניו הלאומיים תוך קידושם והפיכתם לטובים יותר ולחשובים יותר על אלה של לאומים אחרים. הגזענות סיפקה מסווה מדעי, מיסטי ורעיוני לדעות בדבר עליונות אשר לא יכולים היו לקבל ביסוס רציונאלי או פסבדו רציונלי ממקורות אחרים.

כפי שהסברתי, סבורני כי השינויים בעולם המושגים הרעיוני והמדעי של המאה ה-18 חייבו את החברה האירופאית להמציא לשנאת הזר מסווה מדעי כל שהוא והגזענות על כל כיתותיה עושה זו באופן מדעי כביכול, שכן קשה להניח כי ללא הסבר מדעי או הסבר המשתמש במונחים מדעיים ניתן היה לגשר על פני דיסוננס קוגנטיבי זה בין שנאה לבים הצורך ברציונליזציה.

תוצאותיה של הגזענות ומעורבותה בתהליך הלאומיות בסופה של המאה ה-19 ניכרו לדעתי במלוא עוזם רק בשנות הארבעים והשלושים של המאה ה20 . המשטר הנאצי הפך את הדעות האבולוציוניות בדבר השוני המהותי בין גזעים לכדי משנה סדורה ורשמית. הרייך השלישי סיווג את בני האדם ערכית על פי השתייכותם הגזעי ולא ניתן להבין את מעשיו אלה ללא הבנת ההתרחשויות במאה ה-19 כפי שתוארו בחיבור זה.
ג'ורג מוסה טוען כי השואה הפכה את התיאוריה הגזענית לממשות וכי הגזענות שימשה את היטלר באופן כה מוצלח מישום שימוש במושג מסתורין הגזע באופן כו בוטה וקיצוני. מוסה ממשיך וטוען כי ההשוואה לא יכולה + להתרחש ללא יישום של טכנולוגיה מודרנית וללא מושג המדינה הצנטרליסטית והמודרנית. אני נוטה להסכים עמו בתפיסה זו תוך הדגשה כי פעולות אלה לא היו ניתנות לביצוע ללא הבסיס הרעיוני והאידיאולוגי שסיפקו הוגי המאה ה-18 וה-19.


תוכן עניינים:
פרק א) הקדמה: לאומיות מה היא? גזענות מה היא?
פרק ב) אנטישמיות : גזענות קלאסית מול גזענות מודרנית.
פרק ג) גזענות ולאומיות בגרמניה.
פרק ה) סיכום.

מקורות:

בכרך צבי, גזענות בשירות הפוליטיקה, הוצ' מגנוס, 1986 .
ג'ורג ל מוסה, לקראת הפיתרון הסופי, הוצ' האופ', 1989.
סרמן הנרי, אירופה ערש הלאומיות, יח' 2 , הוצ' האו"פ, 1989 .
וסרמן הנרי . הדר בן אהרון, לאומיות בחסד היחיד, הוצ' האו"פ ,1989 .
פורד פרנקלין ל , אירופה 1780 - 1830 , הוצ' האו"פ, 1984 .
פרידריך הגדול, הוראות למצביאים, הוצ' מערכות, 1982 .
תומסון דייויד, אירופה מאז נפולאון כרך א' , הוצ' זמורה ביתן מודן, 1984 .
ישעיהו ברלין, "לאומיות נגד הזרם" (מאמר)
Ellis john m, one faiy story too many, chicago and london , university of chicgo press, 1981.
DRUCKER H.M', THE POLITICAL OF IDEOLOGY, LONDON, HUTCHINSON P 22- 2
Christeson.m ideolggy and modern politics; london nelson.1972. P 32 - 66.

תגים:

וובר · גזע · מקס · דארווין · אנתרופולוגיה · לאומנות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שורשיה הרעיוניים וההיסטוריים של הגזענות בשירות הלאומיות עד תום המאה ה-19", סמינריון אודות "שורשיה הרעיוניים וההיסטוריים של הגזענות בשירות הלאומיות עד תום המאה ה-19" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.