היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמויות ותדמיות הנשים בשלושה מחזות מוקדמים של חנוך לוין

עבודה מס' 040165

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יעקובי ולידנטל, חפץ ונישואי ורדה'לה- מאפיינים גופניים, דמות האישה, הגברים והאישה כדמות אלוהית.

3,139 מילים ,1 מקורות ,1992

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בהיבט אחד המצוי בשלושה ממחזותיו המוקדמים של חנוך לוין: 'חפץ', 'יעקובי ולידנטל', ו'נישואי ורדה'לה'. מחזות אלה נכתבו בסמיכות זמנים בראשית שנות השבעים, והם שייכים למהלך הגותי פילוסופי, הדן במבנה החברה, במעמדות, וביחסים בין האדם לסביבתו האנושית והחומרית. במחזות אלה בא לידי ביטוי הצד האוניברסלי - המציאות המתוארת יכולה להתרחש בימינו בכל מקום.
מבחינה תאטרלית שייכים המחזות לז'אנר הטראגי - קומי, צירוף שהוא ממאפייני התאטרון המודרני. הטרגי-קומדיה נבנית על ידי הנגדת הרצוי והמצוי, ככל שהפערים ביניהם גדולים יותר כך חריפה יותר האירוניה. מתוך הדיכוטומיה שבין המצוי לרצוי בקיום החברה האנושית בוחר לוין לצמצם את דיונו למצוי בלבד, את הרצוי הוא מותיר לקהל הצופים, כך הוא משיג את הפער המקסימלי בין ההתרחשות הבימתית לקהל, ואת האפקט האירוני המקסימלי.
בתוך כך עורך לוין רדוקציה של המצוי ליחסים החברתיים הבסיסיים ביותר - מאבקי כוח נמשכים בין כל השותפים לתא החברתי. הצורך האנושי הבסיסי לפי תפיסתו הינו תחושת הכוח על האחר. ומשום שכל מערכת יחסים אנושית נתפסת במחזות אלה כ'משחק של סכום אפס' - בו רווח למשתתף כלשהו חייב להתאזן על ידי הפסד זהה של משתתף אחר, כל השג של אחד המשתתפים נמדד רק בקנה מידה של השפלת האחר. בניסוח אחר, אם מערכת יחסים אנושית 'חיובית' (נוסח בובר לדוגמא) הינה מעין דיאלקטיקה בין האני לאחר, ממנה נוצרת סינתזה שהיא יותר מצירוף התזה והאנטיתזה, במחזות אלה של לוין, הסינתזה הנוצרת מיחסי הדמויות הינה פחותה בהרבה מסך הכל האיכויות של הפרטים.
למרות שאלה בלא ספק מחזות 'מודרניים' מכל היבט חיצוני, מסתבר כי במישור העמוק יותר הם עוסקים בשאלות שהטרידו את האדם מאז ומתמיד. כדי להדגים זאת בחרתי לעסוק בדמויות הנשים במחזות.
את זאת אעשה על ידי בחינת התדמיות העצמיות של הנשים, מה הן אומרות על עצמן, מה אומרים עליהן האחרים, כלומר הגברים, ומה הן אומרות עליהם. לבסוף אנסה לערוך הכללה של דמות האשה במחזות, מקום ותפקיד הנשים בעולם המיוצג על הבמה.
החיבור הזה יתייחס אל הטכסטים של חנוך כמבטאים עמדה 'רצינית' בקשר למציאות אותה הם מתארים, גם כאשר ההקשרים בהם הם נאמרים הינם קומיים, פארודיים או גרוטסקים.

תגים:

ספרות · מחזות · תאטרון · מודרני · קומי · טראגי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמויות ותדמיות הנשים בשלושה מחזות מוקדמים של חנוך לוין", סמינריון אודות "דמויות ותדמיות הנשים בשלושה מחזות מוקדמים של חנוך לוין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.