היישום אינו מחובר לאינטרנט

חינוך גופני בגני ילדים- הלכה למעשה

עבודה מס' 040039

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חשיבות הנושא, מאפייני התפתחות בגילאי 3-6, תכנית הגנים ומחקר בנושא.

9,639 מילים ,7 מקורות ,1993

תקציר העבודה:

הגישה המקובלת עד כה הייתה שמקומו של החינוך הגופני הוא נחלתם של בתי הספר היסודיים, חטיבת הביניים והחטיבה העליונה, כלומר הענקת חינוך גופני מודרך בגילאים 6-18. תפישה זו היא נכונה אבל חסר בה המימד הקוגניטיבי והוא ההכרה בדבר חשיבותו של חינוך זה אצל המורים.
את החינוך הגופני יש, ובעצם חובה, להתחיל כבר בגן הילדים ובגני הילדים, מבט בוחן ומעמיק יראה שחינוך זה יתרום רבות לילדים בפרט בכל מה שקשור לסוציאליזציה שלהם, למודעות החברתית, להעצמת הזהות האישית והזהות הקבוצתית ויעשיר את אוצר הידע שלהם ואת עולם התוכן הפנימי שלהם.
הנחיית הילדים חייבת להיעשות בהתאם ליכולתם המנטלית ולכשרים המילוליים שלהם, תוך הפנמת חשיבות החינוך אצל הילדים ומה זה יוסיף לאישיותם.
היתרונות שהילדים יזכו בהם בשיעורי החינוך הגופני לא מוקנים להם במתכונת הרצאתית-פרונטלית אלא כמוצר לוואי ((BY PRODUCT של שעורי ההתעמלות, מכיוון ששיעורי ההתעמלות הם לטווח ארוך הרי שהידע הזה הוא ידע מצטבר והוא נקלט בדרך סמויה.
העברת ידע לילדים דורשת מיומנות רבה מאוד ועל המחנכים והמחנכות הרואים בכך ייעוד, להיות מורים לחינוך גופני לגיל הרך, לעבור התמחות מיוחדת שתכלול את הלימודים הרגילים של הכשרה להוראת החינוך הגופני ושיטות הוראה מיוחדות שיאפשר להם להעביר שיעורים אלה לגיל הרך.
בעבודה זו אני שמה דגש רב על חידוד חשיבותו של החינוך הגופני לגיל הרך, בדיקת המצב בגנים - מה נעשה בפועל ומה לא נעשה והדגשת המסקנות האופרטיביות (כל אותן מסקנות שיש בהן חשיבות מעשית הן מבחינת הגננת והן מבחינת הילדים).

לכתיבת העבודה נעזרתי בחומר עדכני המטפל במכלול הנושאים שיש בהם נגיעה בין שהיא ישירה ובין שהיא עקיפה למושא עבודתי. כאשר אלה מגבים את עבודת השטח שלי - בניית שאלונים והפצתם בין הנחקרות שאותן "בחרתי" מתוך בוגרות בית הספר "אוהלו".

יהיה זה מן התבונה לתכנן מחקרים עתידיים על בוגרות מוסדות אחרים הן ברמת מוסד ההכשרה הבודד והן ברמה הארצית כשכאן המחנכים יהיו על בסיס השוואתי.
באותה מידה רצוי יהיה לבצע מחקרי "שדה" בגני ילדים ובפעוטונים ברמה ארצית.

תוכן עניינים:
מבוא
חשיבות וחובת החינוך לגיל - הרך
מאפייני התפתחות גיל 6 - 3
תוכנית הגנים לילדי הגן.
מצאי הכלים הנמצאים ברשותן של הגננות

המחקר:
הצגת נושא המחקר
הגננות הנחקרות
הגננות הנחקרות
מגבלות המחקר
ממצאי המחקר
דיון
מסקנות
סיכום
מקורות

מקורות:

Victor P. Dauer, Robert P. Panqrazi -Dynamic Physical Education for Elementary School Children. Burgess Publishing company. p 1-18
Craig Buschnel - Can We Help Children Move and Think Critically? In: Moving and Learning for the Young Child - William J. Stinson (ed) - 1988 p. 53-54
William J. Stinson (ed) - Moving and Learning for the Young Child - Appendix e p. 266-267
Bates Sue Ann - Program Guidelines for Kindergarden. Wisconsin Department of public instruction 1981 Bulletin no. 1444
Boucher Andrea - Development Appropriate Movement Activities for Young Children in: Stinson William j. Moving and Learning for the Young Child (ed)
רביב שולמית נאבל נועה - "החינוך הגופני לגיל הרך כחלק אינטגרלי מתוכנית ההכשרה המקצועית של גננות בתנועה. חוברת מס' -2 1991 עמ' 97
Activities grade 4-6. Field Test copy Illinois State Board of Education, Public School Approved.

תגים:

התעמלות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חינוך גופני בגני ילדים- הלכה למעשה", סמינריון אודות "חינוך גופני בגני ילדים- הלכה למעשה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.