היישום אינו מחובר לאינטרנט

"איש וביתו": מוכנות לחיי משפחה ושיפור הזוגיות והעשרתה.

עבודה מס' 033175

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תהליך החברות (סוציאליזציה) בגיל הילדות והשפעתו על מידת המוכנות לחיי משפחה וזוגיות, לאור החינוך (הפורמלי והבלתי פורמלי) לשיוויונית.

3,906 מילים ,14 מקורות

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות גברה שדרישה לשוויון חברתי, פוליטי וכלכלי של נשים ועלה הצורך לבחון מחדש את מקורם של רבים מן הקשיים והקונפליקטים שבהם מתנסות הנשים. עד לפני קצת יותר מעשור, ניתן היה להבחין במימצאים שאינם שיוויוניים בקלות, שכן אלה היו בולטים ביותר:
אף על פי שעלה שיעור הנשים המפתחות קריירה מקצועית- ניהולית, מעטות מהן הגיעו לתפקידים בכירים, ומשכורותיהן היו בדרך - כלל נמוכות מאלו של הגברים, מתוך האמונה הסטריאוטיפית כי הגבר הוא המפרנס הראשי, ולכן שכרו צריך להיות גבוה יותר.
רוב הנשים- בסוף שנות השבעים הועסקו במקצועות "המתאימים" להן- על פי הסריאוטיפים המקובלים ולפיהם יש מקצועות "נשיים" להן מיועדות הנשים כמו: מזכירות, אחיות, מורות. רמת היוקרה של מקצועות אלה נמוכה מזו של מקצועות שנחשבים "גבריים".
מבחינה פוליטיקה- אי השיוויון בין גברים לנשים בלט במיוחד בשיעורי הייצוג.

באמצע שנות ה-90 ניתן להבחין בשינויים והתעוררות לאומית למען שוויון בין המינים.מספר הנשים העובדות עלה, חוקקו חוקים המעניקים להן שיוויון הזדמנויות ושכר שווה. נשים נקלטות כיום גם במקצועות שנחשבו ל"גבריים". משוריינים להן מקומות ייצוג בבתי- המחוקקים.
במערכות החינוך פועלות תוכניות מיוחדות המחנכות לשיוויון וליברליות.
עם זאת עדיין בולט במציאות חוסר השיוויון:
במציאות מוטל על האשה עומס רב בשל כפל התפקידים: היא נחשבת גם כבעלת קריירה, אך עם זאת עדיין מצפים ממנה להיות אחראית למשק הבית ולגידול הילדים. האשה המודרנית נמצאת במצב של כפל תפקידים: גם אם וגם עובדת, דבר היוצר מתחים שונים.
גם ההריון והאימהות נתפסים כמגבלות המונעות מנשים לצאת לעבודה או להתמסר לה כראוי ומכאן הסברה כי נשים משמשות כוח עבודה לא יציב.

ראשי פרקים:

* רקע- השיוויון בין המינים בחברה המודרנית.
* חברות- סוציאליזציה (הגדרה).
* תהליך החברות בגיל הילדות.
* תיאוריות בחברות המתאימות לתהליך איפיון מין.

* מסגרות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות בגיל הילדות והשפעותיהן.
ההורים והמשפחה
גן הילדים
בית - הספר
ספרות הילדים
הטלויזיה
שאלון
* סכום
* ביבליוגרפיה

מקורות:

אלון, מוני. (1981), אנציקלופדיה למדעי החברה, תל- אביב: ספריית הפועלים.
אלינגס, שושנה. (1981), "ורוד או תכלת"?, נגה, 2.
דיין, יעל. (1989), "סטריאוטיפים מיניים בגן", הד הגן, נ"ד.
האוזר יפה, (1993), "בנים מעדיפים מכוניות", הורים וילדים, 71.
מיטשל, דנקן, ליסק, משה. (1984), לקסיקון דביר לסוציולוגיה, תל- אביב: דביר.
מיתקי, נעמי. (1991), השפעת מאפייני מין וגיל של מטרה על שיפוט חברתי, תל-אביב.
נוי, אילת. (1987), השפעת הסטריאוטיפיות המינית של הורים על הסטראוטפיות של ילדיהם כפי שבאה לידי ביטוי בהתעניניותיהם המקצועית, תל אביב.
פרינד, אורית. (1986), הקשר שבין מושג ה- SEX ROLE והצורך באישור לבין התנהגות אסטרטיבית, תל- אביב.
פרס- עדני, רנת. (1989), הערכת ילדים בעלי תפקידי מין שונים, תל- אביב.
קים, חנה. "סקסיזם בספרות ילדים", על המשמר, 29.11.1985.
רזיאל, יפה. (1993), "מה קרה לסינדרלה"? הורים וילדים 71.
שובל, אילנה. (1991), "מה כבר יכול לצאת מילדה"? הורים וילדים 59.
שחר, נורית, מושקוביץ, עדה. (1980), האדם בחברה: משפחה וחברה, ירושלים: משרד החינוך.
שפירא, יונתן, בן- אליעזר, אורי. (1989), יסודות הסוציולוגיה, תל-אביב: עם עובד.

תגים:

נדר · מגדר · בין · נשים · גברים · מינים · הבדלים · סוציולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""איש וביתו": מוכנות לחיי משפחה ושיפור הזוגיות והעשרתה.", סמינריון אודות ""איש וביתו": מוכנות לחיי משפחה ושיפור הזוגיות והעשרתה." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.