היישום אינו מחובר לאינטרנט

סוגית איחוד משפחות של תושבי השטחים

עבודה מס' 032733

מחיר: 143.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון מן האספקט המשפטי על סוגית איחוד משפחות של תושבי השטחים. דיון בסוגיות הנלוות של "חוק השבות" זכויות אדם, הזכות לתנועה בשטחים, ממשל צבאי ועוד.

1,735 מילים ,16 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

אחת מזכויות היסוד בכל חברה תרבותית, היא זכותו של אדם להקים משפחה ולגור בצוותא עם בני משפחתו. מושג זה טבוע וברור בתרבות האנושית ובמורשת עם ישראל. הקו הירוק חוצה את תחום שלטונה של ישראל לשתי יחידות טריטוריאליות. בשטחים המוחזקים בהם קיים שלטון צבאי היסוד, כאשר בתוך אותם שטחים, חיים המתנחלים יהודים, עליהם חל דין שונה מן הדין החל על התושבים הערבים .
מאז הקמתה של מדינת ישראל, המדינה עומדת בפני בעיות ביטחוניות קשות שהינן תולדה של הסכסוך הישראלי ערבי. סירובו של העולם הערבי להכיר בקיומה של מדינת ישראל והתגברות הטרור הביאו את שלטונות המדינה לשימוש בסמכויות מיוחדות של שעת חירום אשר מגבילות את חירויות הפרט .
בשטחים מעבר לקו הירוק קובעי המדיניות התירו כניסה לכדי 75 אלף ערבים על בסיס קבע לאיחוד משפחות. ביחס לאוכלוסיה המתגוררת בשטחים זהו מספר מרשים בערך כ- 5 אחוז מן האוכלוסיה הכוללת של השטחים. עובדה זו מעידה שקובעי המדיניות שקלו והתחשבו בעניין ההומניטרי תוך הקשבה לבעיות הפרט אשר מרביתם נפרדו ממשפחתם עקב מלחמת ששת הימים.
כאשר ראו בממשל כי זרם הבקשות לאיחוד משפחות אינו מתמעט, ב- 1978 אומצו והוקשחו הקריטריונים. בשנים האחרונות ממוצע זרם הבקשות השנתי לכדי 1200 בקשות בקירוב, והאישורים ניתנים בבדיקה פרטנית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הדמוקרטיה הישראלית
3. חוק השבות
4. זכויות האדם
5. הגבלות על הזכות לתנועה בשטחים המוחזקים
6. הממשל הצבאי ומעמדו
7. איחוד משפחות
8. סיכום
9. רשימה ביבליוגרפית

תגים:

זכות · פלסטין · פלשתינים · פלשתינאים · דמוקרטיה · השיבה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סוגית איחוד משפחות של תושבי השטחים", סמינריון אודות "סוגית איחוד משפחות של תושבי השטחים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.