היישום אינו מחובר לאינטרנט

הזכות לחינוך-חוק לימוד חובה וחוק חינוך מיוחד

עבודה מס' 023014

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון במקרה בו מסרה עיריית בני ברק את ביה"ס עציון ששימש ילדים מוגבלים לרשות מוסדות החינוך של קהילת ויז'ניץ

1,050 מילים ,4 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

לפחות שלוש אמנות בינלאומיות מגינות על זכותם של מוגבלים לקבלת חינוך חינם באופן שיוויוני(1) כלכל אזרח אחר במדינה. אולם האמנם מקיימים מוסדות המדינה מחוייבות זו והאם עונה על כך חוק לימוד חובה, התש"ט- 1949 וחוק חינוך מיוחד, התשמ"ח- 1988?.

השיוויוניות הנובעת הן מההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם - 1948 (2) והן מחוק לימוד חובה וחוק חינוך מיוחד, אמורות אמנם להציב בפני הרשויות את עקרונות השיוויון כלפי כל אדם, תוך הגנה על החלש והמוגבל, הראויים לסעד מהמדינה יותר משאר האזרחים אשר זכו ויכולים לתפקד כבני אנוש רגילים. דא עקא שלא תמיד מקפידים המוסדות הציבוריים ופרנסיהם בכיבוד זכויות אלו ושיקולים פוליטיים מחד יחד עם יחס של עדיפות לחזק מאידך, מעמידים את החלש והמוגבל בעמדת נחיתות לעומת שאר האזרחים.

כאשר מדובר בילדים מוכי גורל הלוקים בפיגור שכלי בדרגות שונות תוך קושי ליצירת קשרים עם הזולת, קיים צורך בהשקעה חינוכית רבה, תוך מיקומם בסביבה מתאימה כדי להפכם בעתיד לאזרחים הגונים, יעילים ועצמאיים(3).

סוגיה זו באה לדיון בעת שעיריית בני-ברק החליטה להעדיף את האוכלוסיה החרדית על פני אוכלוסית המשפחות הנושאות בנטל של ילד חריג בדרגות פיגור שונות ומסרה בתמיכת שר החינוך והתרבות, במנכ"ל משרד החינוך את ביה"ס עציון ששימש לצרכים החיוניים והחינוכיים של הילדים המוגבלים הנ"ל לרשותם של מוסדות החינוך של קהילת ויז'ניץ לצורך מיקומו של ביה"ס לבנות "בית יעקב"(4).

מקורות:

"אמנה בינלאומית בדבר זכויות כלכליות, חברתיות ותרבותיות", כתבי אמנה 1037, כרך 31, ירושלים.
בג"צ 615/80, תמר פרנק נ' שר החינוך והתרבות, פ"ד לה (1) 416, תדפיס מתוך "דינים ועוד" - תקליטור 16.
ר' גביזון, זכויות אדם בישראל, האוניברסיטה המשודרת, משרד הביטחון - ההוצאה לאור, תל-אביב, 1994.
זכויות האדם והאזרח בישראל - מקראה, כרך 1, האגודה לזכויות האזרח בישראל, ירושלים, 1991.

תגים:

חינוך חובה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הזכות לחינוך-חוק לימוד חובה וחוק חינוך מיוחד", סמינריון אודות "הזכות לחינוך-חוק לימוד חובה וחוק חינוך מיוחד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.