היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביטוח אבטלה כמאיץ אבטלה

עבודה מס' 021497

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת המתאם בין גובה דמי האבטלה ואחוז המובטלים מכח העבודה הישראלי על מנת לאמוד את השפעת ביטוח לאומי על אחוז האבטלה.

6,390 מילים ,9 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

החברה הישראלית היא חברת רווחה ולכן מקנה ביטוח סוציאלי בסיסי לכל אזרחיה. אחת מצורות ביטוח אלו הוא תשלום "דמי מחיה" לאדם שעבד אולם אינו עובד כרגע, בניגוד לרצונו. שיטה זו נקראת תשלום "דמי אבטלה".
דמי אבטלה אלו משולמים ע"י הביטוח הלאומי כאחוז מהשכר, על פי קריטריונים קבועים וברורים ביותר, אשר נקבעו בחוק הביטוח הלאומי (1951). עבור דמי אבטלה אלו מנכים משכר העובד דמי ביטוח לאומי, וביחד עם דמי הביטוח הלאומי שמשלם המעביד, הם מועברים למוסד לבטוח לאומי כחלק אינטגרלי מניכויי השכר של העובד .
ההגדרה למי שאינו עובד קבועה בחוק אולם ישנן פרצות רבות שאין החוק יכול לכסותם: אחת מהן, הנפוצה, היא תרמיות וזיופים. השיטה השניה נעוצה בבעיה מה קורה אם לעובד "אין חשק" ללכת לעבודה, היות והוא יקבל בכל מקרה את דמי האבטלה.
יצויין כי החל משנת 1991 בו אושר התיקון בחוק המתייחס ללשכות עבודה פרטיות מצב המובטלים הוטב והם יכולים לחפש עבודה ביתר קלות (סעיף 36.א' לחוק נמחק: "וחייב בזיקה ללשכת העבודה..." בכך הוסרה החובה לפנות לשירות התעסוקה. גם סעיף 64 שונה וקבע את: "תנאי הרישיון ללשכות עבודה פרטיות").

מטרת עבודה זו היא לסקור את המתאם בין גובה דמי האבטלה ואחוז המובטלים מכח העבודה הישראלי, על מנת לאמוד את השפעת התופעות דלעיל.

ראשי פרקים:
1.מבוא והצגת הנושא
2.הקדמה- השכר בישראל
3.הזכות החוקית לדמי אבטלה
4.הגורמים המשפיעים על הרצון לאבטלה
5.בדיקה אמפירית
א.המטרה
ב.השיטה
ג.השערות
ד.ניתוחים מסקנות
6.סיכום העבודה
7.ביבליוגרפיה

תגים:

מובטלים · עבודה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביטוח אבטלה כמאיץ אבטלה", סמינריון אודות "ביטוח אבטלה כמאיץ אבטלה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.